Væske i mellemøret - hvor længe??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. marts 2011

smokin

<3 Mor-Til-Matilde <3 skriver:

Han sagde at hun ikke havde betændelse i ørerne, men hvordan kan han egentlig se det?? Han sagde bare at hun havde væske i mellemøret og nok en virus pga snot og lidt hoste.. Men der var intet i halsen eller på lungerne.. Dog har trolden stadig 39 i feber..

der er en virus i omløb som rammer små børn rigtig hårdt. De gør desværre ikke noget ved det. Og den opfører sig som MØB uden at være det. Det kan sagtens være MØB så skal hun jo i behandling.. og hvad jeg har erfaret er det ikke utopi at lægen kigger ind i øret og ser ingenting og 5 timer efter kan øret være helt lukket af MØB. Det er meget almindeligt. 

Malou får imacilin 3 gange dagligt og må ikke være i dagpleje. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2011

Bom

Zette skriver:

Malou har MØB 2. gang på 14 dage. Asmatisk bronkitis og væske i øret. Væsken kommer jo oftest efter MØB. 

Nå, har matilde så haft møb uden vi har opdaget det?? For lægen sagde at der kun var væske... Har i været til ørelæge med Malou??

Anmeld

28. marts 2011

Bom

Zette skriver:

der er en virus i omløb som rammer små børn rigtig hårdt. De gør desværre ikke noget ved det. Og den opfører sig som MØB uden at være det. Det kan sagtens være MØB så skal hun jo i behandling.. og hvad jeg har erfaret er det ikke utopi at lægen kigger ind i øret og ser ingenting og 5 timer efter kan øret være helt lukket af MØB. Det er meget almindeligt. 

Malou får imacilin 3 gange dagligt og må ikke være i dagpleje. 

Puha gad vide om vi skal til vagtlæge i aften så, for hvis hun har det lige sådan i aften som igår, så tager vi afsted, for sådan en nat med kun 1 times søvn, holder jeg ikke til igen..

Anmeld

28. marts 2011

smokin

Nå, har matilde så haft møb uden vi har opdaget det?? For lægen sagde at der kun var væske... Har i været til ørelæge med Malou??

Det kan måske være kommet i Mathildes ører efter du har været til lægen? Hvis du googler det så vil du også kunne læse dig frem til at det opstår pludseligt i de små ørerbasser..  Vi var til læge i tirsdags i sidste uge hvor Malou havde fået pencilin i 10 dage uden resultat. Hun hamrede stadigvæk ivrigt på ørene. De kiggede derinde og sagde der kun var væske var så til vagtlæge i nat med hende hvor begge ører var HELT lukket. 

Vi har været til ørelæge og han kunne også se væsken men ville se det an i 3 måneder. Man ligger desværre ikke bare børn i narkose til dræn. Vi skal igen imorgen til ørelæge da Malou er meget påvirket af det og sover dårligt. For ikke at tale om smerterne. Og jeg kan jo ikke blive ved at fylde panodil på hende... 

Men du kan risikere at dræn ikke virker en dyt.. det kan desværre gå begge veje. Der er ingen garanti for at dræn virker. Og MØB og væsken kan være tilbagevendende.

Anmeld

28. marts 2011

smokin

Puha gad vide om vi skal til vagtlæge i aften så, for hvis hun har det lige sådan i aften som igår, så tager vi afsted, for sådan en nat med kun 1 times søvn, holder jeg ikke til igen..

Ørebørn er de værste har jeg ladet mig fortælle. Vi er jo desværre igang med at gennemleve det  Malou er meget meget ked af det og tager sig til ørerne og piller i dem. Hendes sovemønster er fuldstændig smadret og jeg har siddet oppe med hende de seneste par nætter midt om natten fordi hun simpelthen har så ondt og det eneste der hjælper er at sidde op. Hun har været så træt tilsidst at hun har siddet op og sovet ad mig. Det er så hjerte og -meningsløst at de skal have så ondt. Den eneste mulighed der er, er dræn. Og det vil man ikke ligge bare for at ligge det. Der skal det have været tilbagevendende mange gange i løbet af kort tid. Vi skal vente 3 måneder - og det er altså meget taget i betragtning at hun ikke kan være i dagpleje med smerter (de må jo ikke medicinere i nogen grad). 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.