Hvor meget mælk i døgnet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

620 visninger
8 svar
0 synes godt om
28. marts 2011

Lisbeth85

Hejsa tøser!

Min dreng på 5 måneder har i en periode sprunget sin natfalske over, hvilket er helt fint med mig. Men nu bekymrer jeg mig så om han overhovedet får nok mælk? Jeg mener at have læst et sted, at de skal have x antal ML i døgnet, men kan ikke huske det.

Nogen der ved det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2011

signe.

Lisbeth85 skriver:

Hejsa tøser!

Min dreng på 5 måneder har i en periode sprunget sin natfalske over, hvilket er helt fint med mig. Men nu bekymrer jeg mig så om han overhovedet får nok mælk? Jeg mener at have læst et sted, at de skal have x antal ML i døgnet, men kan ikke huske det.

Nogen der ved det?

det er noget med de skal have 1/6 af deres vægt har min søn dog aldrig fået, da han var en småtspiser da han fik mælk..

Anmeld

28. marts 2011

Lisbeth85

Mor-til-Hasse skriver:

det er noget med de skal have 1/6 af deres vægt har min søn dog aldrig fået, da han var en småtspiser da han fik mælk..

Ja, den er jeg godt med på... men det er ist hvis de KUN får mælk... jeg giver ham nemlig grød om morgenen og mos om aftenen. Så vil bare forsikre mig, at han får nok mælk udover de måltider

Anmeld

28. marts 2011

signe.

Lisbeth85 skriver:

Ja, den er jeg godt med på... men det er ist hvis de KUN får mælk... jeg giver ham nemlig grød om morgenen og mos om aftenen. Så vil bare forsikre mig, at han får nok mælk udover de måltider

hvor mange gange i døgnet får han flaske og hvor meget tager han? min søn er på fuld grød, så han får cirka kun 400 ml i døgnet...

Anmeld

28. marts 2011

Mor til L&S

Hejsa tøser!

Nogen der ved det?

Det er først fra 6 mdr at de skal have 400 ml om dagen for at de ikke skal ha jern... hvis de ikk kommer op på det skal de ha jern ved siden af

OG ved 9 månders alderen anbefales det at modermælk, mme og sødmælksprodukter (yoghurt/sødmælk) ikke udgør mere end 3/4 liter om dagen

Ellers skal han bare tilbydes mælk ved siden af grødmåltiderne - hvis han får grød morgen og aften så evt. formiidag, eftermiddag og inden sengetid (og hvis han ikke spiser så meget grød efter grøden)

Anmeld

28. marts 2011

Mor til L&S

Mor til Liva skriver:

Det er først fra 6 mdr at de skal have 400 ml om dagen for at de ikke skal ha jern... hvis de ikk kommer op på det skal de ha jern ved siden af

OG ved 9 månders alderen anbefales det at modermælk, mme og sødmælksprodukter (yoghurt/sødmælk) ikke udgør mere end 3/4 liter om dagen

Ellers skal han bare tilbydes mælk ved siden af grødmåltiderne - hvis han får grød morgen og aften så evt. formiidag, eftermiddag og inden sengetid (og hvis han ikke spiser så meget grød efter grøden)

Læste lige at sundhedsstyrrelsen anbefaler 750 Ml...

Anmeld

28. marts 2011

Lisbeth85

Mor-til-Hasse skriver:

hvor mange gange i døgnet får han flaske og hvor meget tager han? min søn er på fuld grød, så han får cirka kun 400 ml i døgnet...

Jamen det bliver til knap og nap 500 ml tror jeg. Nogen gange mindre.... så det er jo ikke så godt. Hmm...

Anmeld

28. marts 2011

signe.

Lisbeth85 skriver:

Jamen det bliver til knap og nap 500 ml tror jeg. Nogen gange mindre.... så det er jo ikke så godt. Hmm...

Tror du skal tage den med din SP... kan jo være det er okay, hvis han trives på det.. Hasse har ALDRIG taget mere end 750 ml på et døgn, og det var endda kun få gange det skete... og sådan var han bare

Anmeld

28. marts 2011

2babygirls

Puuuha, Så meget vil Madeleine ikke engang spise!!!

Hun går grød x2 og mos x 1 om dagen, og så kan det måske max blive til 1½ fuld flaske

Godtvi skal til kontrolvejning snart ved lægen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.