Feber, tænder og pyler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

981 visninger
5 svar
0 synes godt om
28. marts 2011

spj

Hej piger

Håber på lidt hjælp fra jer. Min datter på 11 måneder har været lidt, ikke meget, pyleret den sidste uge og sovet dårligt om natten. I nat var den så helt galt. Efter at jeg havde givet hende sutten 20 gange tog jeg hende op, ved 01-tiden for at give hende en tør ble i håb om at det ville hjælpe. Jeg synes hun var varm, så jeg tog lige hendes temperatur der så var 38,6. Resten af natten har hun været vildt pylret og har kunne ville sove hos mig. I morges var hendes temperatur 37,5 og hun er stadigvæk ret pylret og vil helst bare sidde hos mig.

Jeg tænker lidt om det kan være tænder. Hvad er jeres erfaring med feber og tænder? Hvor længe før tænderne kommer får de feber.
Hun har ikke nogen tænder endnu, så ved ikke hvordan hun vil tage det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2011

Ranarupta

spj skriver:

Hej piger

Håber på lidt hjælp fra jer. Min datter på 11 måneder har været lidt, ikke meget, pyleret den sidste uge og sovet dårligt om natten. I nat var den så helt galt. Efter at jeg havde givet hende sutten 20 gange tog jeg hende op, ved 01-tiden for at give hende en tør ble i håb om at det ville hjælpe. Jeg synes hun var varm, så jeg tog lige hendes temperatur der så var 38,6. Resten af natten har hun været vildt pylret og har kunne ville sove hos mig. I morges var hendes temperatur 37,5 og hun er stadigvæk ret pylret og vil helst bare sidde hos mig.

Jeg tænker lidt om det kan være tænder. Hvad er jeres erfaring med feber og tænder? Hvor længe før tænderne kommer får de feber.
Hun har ikke nogen tænder endnu, så ved ikke hvordan hun vil tage det.

Albert fik sine første tænder for ca. 1 måned siden. Og han havde ikke feber, hvilket jeg faktisk troede var standard. (Men standarden ved børn er nok, at der ingen standard er...)

Jeg mener, at når feberen er der, så er det lige op over med bisserne. Kan du mærke noget på gummerne?

Anmeld

28. marts 2011

spj

Ranarupta skriver:

Albert fik sine første tænder for ca. 1 måned siden. Og han havde ikke feber, hvilket jeg faktisk troede var standard. (Men standarden ved børn er nok, at der ingen standard er...)

Jeg mener, at når feberen er der, så er det lige op over med bisserne. Kan du mærke noget på gummerne?

Ja, der er vidst ikke rigtig nogen regler for noget, når det angår børn...

Hvor dejligt Albert ikke havde feber.

Jeg må ikke rigtig mærke efter i hendes mund, men synes ikke rigtig der var noget det korte øjeblik jeg fik lov at mærke og synes heller ikke jeg lige umiddelbart kan se noget. Men jeg må jo lige se tiden an så.

Anmeld

28. marts 2011

spj

Er der ikke andre der vil dele deres erfaringer med tænder og feber?

Anmeld

28. marts 2011

serinasmor

serina får ikke feber når tænderne bryder frem.. ved de første opdagede vi det som regel først dagen efter at hun havde fået en tand .. nu hvor det er kindtænderne der bryder igennem har hun svært ved at sove 1-2 nætter inden de bryder helt igennem ... har svært ved at sige om hun pylrer pga tænder eller bare fordi hun er ekstra træt

Anmeld

28. marts 2011

spj

serinasmor skriver:

serina får ikke feber når tænderne bryder frem.. ved de første opdagede vi det som regel først dagen efter at hun havde fået en tand .. nu hvor det er kindtænderne der bryder igennem har hun svært ved at sove 1-2 nætter inden de bryder helt igennem ... har svært ved at sige om hun pylrer pga tænder eller bare fordi hun er ekstra træt

Ja, det er svært at sige om det er tændernes skyld.
Min datter har haft feber siden i nat, så er spændt på at se om der snart kommer nogle tænder. Det virker nemlig ikke som om, at hun er syg. Altså hun er træt og pylre, men hun spiser fint.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.