Synes det er svært..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.468 visninger
11 svar
0 synes godt om
28. marts 2011

otlitrom

Synes det er svært at acceptere at vægten stiger Jeg har det ikke godt med min krop i forvejen, og at tallet på vægten stiger gør det ikke bedre..

Jeg ELSKER min mave, og krølfisen der gemmer sig derinde! Og jeg har vidste det siden jeg smed p-pillerne for 3 år siden, at vægten ville stige. Det er der jo ikke noget unormalt i!!

Jeg tror det er pga. en fortid med overvægt, mobning og madproblemer, og under graviditeten har der været MANGE dumme kommentarer om, hvor stor min mave er.. Jeg tror det negative har fået taget i mig, og jeg ser det som et nederlag at tage på. Ikke som noget positivt - at baby vokser som den skal!

Hvordan har I andre det med Jeres vægt? Er I ligeglade, eller kæmper I også lidt med accepten af tallene?

Kitty, 27+6 plus 8 kg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2011

Lotus86

Hvor er det sjovt du skriver lige netop dette indlæg, for havde selv overvejet det... Var lige på vægten i morges, og vægten siger nu + 10 kg. Og som du selv siger, så ved jeg jo også godt det er helt normalt, og stort set umuligt at undgå, men jeg synes bestemt heller ikke det er let, og jeg bliver så sur på mig selv fordi jeg bare ikke kan lade de søde sager være, men har bare ingen rygrad overhovedet når det kommer dertil.. Men nu vil jeg forsøge alligevel, jeg vil bare ikke op og runde de 20 kg. - jeg glæder mig så meget til at skulle være højgravid til sommer, men jeg frygter bare at jeg ender som en kæmpe hval i stedet, og jeg så slet ikke vil kunne nyde det på samme måde...

Anmeld

28. marts 2011

mortilsofieogsara

jeg synes også det er svært selvom jeg er en meget stor pige men havde tabt 27 kg inden jeg blev gravid og nu har jeg taget 4-5 kg på igen og håber ikke jeg tager meget mere på hvor har en del kilo bagefter jeg skal af med  

Anmeld

28. marts 2011

Stéphanie

Jeg synes nu også at jeg efterhånden har lidt problemer med de tal!! Vægten her siger nu +18!!!!!! 

Jeg har også altid haft lidt problemer med det vægt der, men det har været i den anden boldgade, så det der med at tage på er enormt svært for mig. Har jo tidligere været ekstrem optaget at IKKE og tage på. 

Du er i hvert fald ikke alene.

Anmeld

28. marts 2011

Stine Raaholt

Hej piger

Jeg forstår så godt hvordan I har det... vil bare glæde mig over min gravide krop... det går ok med vægten denne gang og jeg har det ærlig talt ret godt med min krop nu... men jeg bekymrer mig lidt for de sidste par måneder og specielt for tiden lige efter fødslen... uha

jeg elsker sommerkjoler, små toppe  - men har ikke specielt meget lyst til at have e n floppy mave hele sommeren...

sådan er det nok bare... jeg ved min kæreste mand elsker min krop og det hjælper mig til at føle mig attraktiv på trods af ekstra kilo

Husk - I er totalt lækre gravide kvinder... dyrk det... og nyd sommeren... og nyd jeres smukke gravide maver og jeres skønne, skønne babyer...

kram Stine

kram Stine

Anmeld

29. marts 2011

Bruus

Jeg er helt med på hvordan du har det.... Lad mig starte med at toppe scoren i denne kategori med min vægtstigning som allerede ligger på 19kg !!!!!!!  .... Jeg er sikker på jeg er født UDEN stofskifte, for jeg skal bare kigge på en kanelsnegl, så sidder den på lårbasserne. Sådan føles det i hvert fald!!! Jeg har enormt meget væske i kroppen, så tænker at det også har noget at sige.. Men det fylder alt sammen! 

Og så lige en historie fra gårsdagens shoppingtur..... 

Var i H&M i går, for at finde nogle 'Mamma'-bukser jeg kan være i.. Og tak til H&M for deres spejle og fine belysning, for holy moly, hvor får man da lige set sig selv på alle leder og kanter i de prøverum!!! Jeg stod i det øjeblik og blev fuldstændig taknemmelig og lykkelig for at min kæreste kan synes at jeg er SÅ lækker og dejlig som han giver udtryk for, for den lækkerhed skulle jeg godt nok se langt efter  Fik det ret skidt med mig selv, og tænkte tilbage på hvordan jeg så ud engang... Men hvad kan jeg bruge det til. Kom hjem, og fortalte kæresten hvordan jeg havde haft det. Han satte sig på puffen foran mig hvor jeg stod, placerede sine hænder på mine hofter, og kiggede mig dybt i øjnene mens han sagde at han elskede hver eneste ene mikrogram af min krop, og gav mig al den selvtillid jeg havde brug for i netop det øjeblik 

Blev enig med mig selv om, at jeg ikke kan bruge de dårlige tanker til noget... Jeg glæææder mig bare til at komme ud og trille nogle gode lange ture til sommer med barnevognen, og så skal den vægt nok komme ned igen  Jeg vælger at forholde mig optimistisk... Selvom jeg til tider godt kan falde i, og tænke dårlige tanker, så bliver jeg mindet om at jeg gemmer på en engel i min mave, og jeg har en kæreste som elsker mig, ligegyldigt hvordan jeg ser ud 

Knus til alle jer smukke skønne gravide kvinder 

Anmeld

29. marts 2011

miss freja

Gud hvor jeg dog bare kender det med vægten, og bekymringen for den. Jeg er selv en stor pige i forvejen, og er rigtig bange for, at jeg skal ende med at tage 20 kg på i graviditeten - så får man bare endnu mere at slogs med bagefter.

Jeg er idag 27+1, og vægten siger +2 kg, så jeg er også virkelig bekymret for, hvor meget vægten stiger her de sidste 3 måneder af graviditeten

Anmeld

29. marts 2011

Stine Raaholt

MDybvad skriver:

Jeg er helt med på hvordan du har det.... Lad mig starte med at toppe scoren i denne kategori med min vægtstigning som allerede ligger på 19kg !!!!!!!  .... Jeg er sikker på jeg er født UDEN stofskifte, for jeg skal bare kigge på en kanelsnegl, så sidder den på lårbasserne. Sådan føles det i hvert fald!!! Jeg har enormt meget væske i kroppen, så tænker at det også har noget at sige.. Men det fylder alt sammen! 

Og så lige en historie fra gårsdagens shoppingtur..... 

Var i H&M i går, for at finde nogle 'Mamma'-bukser jeg kan være i.. Og tak til H&M for deres spejle og fine belysning, for holy moly, hvor får man da lige set sig selv på alle leder og kanter i de prøverum!!! Jeg stod i det øjeblik og blev fuldstændig taknemmelig og lykkelig for at min kæreste kan synes at jeg er SÅ lækker og dejlig som han giver udtryk for, for den lækkerhed skulle jeg godt nok se langt efter  Fik det ret skidt med mig selv, og tænkte tilbage på hvordan jeg så ud engang... Men hvad kan jeg bruge det til. Kom hjem, og fortalte kæresten hvordan jeg havde haft det. Han satte sig på puffen foran mig hvor jeg stod, placerede sine hænder på mine hofter, og kiggede mig dybt i øjnene mens han sagde at han elskede hver eneste ene mikrogram af min krop, og gav mig al den selvtillid jeg havde brug for i netop det øjeblik 

Blev enig med mig selv om, at jeg ikke kan bruge de dårlige tanker til noget... Jeg glæææder mig bare til at komme ud og trille nogle gode lange ture til sommer med barnevognen, og så skal den vægt nok komme ned igen  Jeg vælger at forholde mig optimistisk... Selvom jeg til tider godt kan falde i, og tænke dårlige tanker, så bliver jeg mindet om at jeg gemmer på en engel i min mave, og jeg har en kæreste som elsker mig, ligegyldigt hvordan jeg ser ud 

Knus til alle jer smukke skønne gravide kvinder 

Sikke dog en skøn, skøn kæreste du har... stol på hvad han siger og nyd denne dejlige tid...

kan SÅ godt følge dig - de der prøverum har fanden bare skabt... jeg kan simpelthen ikke forstå at de tror de kan sælge tøj på den måde... Hader mine blegfede baller i den belysning de har i HM... forfærdeligt

kram til alle skønne gravide kvinder

Stine

Anmeld

29. marts 2011

Bruus

Stine Raaholt skriver:

Sikke dog en skøn, skøn kæreste du har... stol på hvad han siger og nyd denne dejlige tid...

kan SÅ godt følge dig - de der prøverum har fanden bare skabt... jeg kan simpelthen ikke forstå at de tror de kan sælge tøj på den måde... Hader mine blegfede baller i den belysning de har i HM... forfærdeligt

kram til alle skønne gravide kvinder

Stine

Jaa, jeg bliver bekræftet HVER dag, at jeg simpelthen er den hedigste kvinde i hele verden, med den betænksomme og bekræftende kæreste jeg har. Det er simpelthen HELT vildt 

HAHAHAHAH, ja, hvad f***** sker der for de spejle!!! Amen altså jeg blev fuldstændig målløs. Den røv og de hofter har i hvert fald set bedre dage... Ak ja.... Det bliver en motionsrig sommer  Og så fik jeg lige åbenbaret at strækmærkerne nu også har indfundet sig på min blege bagdel, ej men altså, så bliver man sgu da depri!!!!!! Hehe... Jeg må tage det med et smil 

KNUS 

Anmeld

29. marts 2011

otlitrom

MDybvad skriver:

Jaa, jeg bliver bekræftet HVER dag, at jeg simpelthen er den hedigste kvinde i hele verden, med den betænksomme og bekræftende kæreste jeg har. Det er simpelthen HELT vildt 

HAHAHAHAH, ja, hvad f***** sker der for de spejle!!! Amen altså jeg blev fuldstændig målløs. Den røv og de hofter har i hvert fald set bedre dage... Ak ja.... Det bliver en motionsrig sommer  Og så fik jeg lige åbenbaret at strækmærkerne nu også har indfundet sig på min blege bagdel, ej men altså, så bliver man sgu da depri!!!!!! Hehe... Jeg må tage det med et smil 

KNUS 

H&M skulle meldes til poilitiet for de prøverum!! De er så frygtelige, selv når man har tøj på!

Jeg har været ansat i en af butikkerne, og det var virkelig nitte at have prøverums-tjansen, for bare at skulle ind og tømme det folk ikke tog med ud var "oh no", fordi man så sig selv i spejlet. Jeg fatter ikke de sælger noget Man ser gusten ud i det fesne lys de har, og ja, så ligner man noget der er blevet løftet ind af en kran!!

Du er heldig at have en så bekræftende kæreste. Min er desværre den stille tyoe, hvad det angår. Der kommer ikke meget credit på den front Jeg sendte en sms til ham igår, hvor der stod noget ala "så, nu vejer din tykke kone mere end dig " efter jeg havde været på vægten.. Han svarede "ja, men du er jo også gravid".. Og det er noget nær det mest konpliment-agtige der er kommet fra ham, under graviditeten! Altså et "ej, hvor ser du dejlig ud skat" ville sgu lune liiiidt mere!

Jeg prøver at affinde mig med at min krop forandres og det er af gode grunde, fordi der vokser et mirakel i min mave.. Men jeg er stadig noget trykket i humøret over at skulle have taget mavebilleder i morgen, selvom jeg selv har valgt det. Jeg er SÅ bange for at komme til at føle mig som en kæmpelæske! Jeg håber jeg får en god oplevelse, og at jeg bliver glad for resultatet!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.