Betændelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.308 visninger
9 svar
0 synes godt om
28. marts 2011

Carina1977

Er der nogen herinde, der kan forklare mig, hvordan et sår ser ud, når der er begyndende betændelse i det, eller betændelse i det hele taget?

Jeg er lidt i tvivl om det sår Mark har pådraget sig på sin overlæbe efter hans styrt.

Han siger det lugter, og igår sagde han at han fik en grim smag i munden engang imellem. Kan huske at da jeg for nogle år siden havde en tandbyld, der fik jeg også en grim smag i munden, og der var der jo betændelse.

Men der kan vel også meget nemt gå betændelse i det, når man har et sår, der hvor Mark har det.

Jeg har ikke lige et billede af, hvordan det ser ud nu, men har et der blev taget for et par dage siden. Hans sår er sidenhen blevet noget større siden det her billede er blevet taget.

Er det normalt at et sår vokser?

ps tag jer ikke lige af Marks rodede hår

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2011

Peanut

Carina1977 skriver:

Er der nogen herinde, der kan forklare mig, hvordan et sår ser ud, når der er begyndende betændelse i det, eller betændelse i det hele taget?

Jeg er lidt i tvivl om det sår Mark har pådraget sig på sin overlæbe efter hans styrt.

Han siger det lugter, og igår sagde han at han fik en grim smag i munden engang imellem. Kan huske at da jeg for nogle år siden havde en tandbyld, der fik jeg også en grim smag i munden, og der var der jo betændelse.

Men der kan vel også meget nemt gå betændelse i det, når man har et sår, der hvor Mark har det.

Jeg har ikke lige et billede af, hvordan det ser ud nu, men har et der blev taget for et par dage siden. Hans sår er sidenhen blevet noget større siden det her billede er blevet taget.

Uha det ser ikke behageligt ud 

Betændelse kan man oftest se, ved at det er rødt udenom såret også er der noget gulligt snask i såret (som så er betændelsen) - og ja betændelse gør at såret/stedet hæver.

Bliver det renset?

(er ikke sygeplejerske eller lign, men er hvad jeg kender til) 

Anmeld

28. marts 2011

bøgelund

Carina1977 skriver:

tegn på betændelse er rødme, hævelse og varme omkring såret. tag kontakt til egen læge, hvis du er i tvivl.

ser da ikke særlig rart ud. god bedring med ham! 

Anmeld

28. marts 2011

Carina1977

Peanut skriver:

Uha det ser ikke behageligt ud 

Betændelse kan man oftest se, ved at det er rødt udenom såret også er der noget gulligt snask i såret (som så er betændelsen) - og ja betændelse gør at såret/stedet hæver.

Bliver det renset?

(er ikke sygeplejerske eller lign, men er hvad jeg kender til) 

Det er ikke nemt at rense, fordi det jo stadig er ret ømt, men jeg prøver at rense det så godt, som jeg får lov til. Men der kan bare så nemt komme snavs sådan et sted, fordi han skal jo også spise.

Men jeg må prøve at holde øje med rødme......tak

Anmeld

28. marts 2011

Carina1977

bøgelund1 skriver:

tegn på betændelse er rødme, hævelse og varme omkring såret. tag kontakt til egen læge, hvis du er i tvivl.

ser da ikke særlig rart ud. god bedring med ham! 

Tak skal du have....jeg må lige holde øje med det. hans læbe er jo i forvejen hævet efter faldet, så det er svært at vurdere det udfra det....men vil lige holde øje med rødme.

Jeg fik min mor til at kigge på det idag, og hun mener heldigvis at det ikke er betændelse, men bare noget gulligt sårskorpe.

Jeg må lige holde øje med det, for han har før fået børnesår når han havde større sår, og det vil vi jo helst undgå.

Anmeld

29. marts 2011

bøgelund

Carina1977 skriver:

Tak skal du have....jeg må lige holde øje med det. hans læbe er jo i forvejen hævet efter faldet, så det er svært at vurdere det udfra det....men vil lige holde øje med rødme.

Jeg fik min mor til at kigge på det idag, og hun mener heldigvis at det ikke er betændelse, men bare noget gulligt sårskorpe.

Jeg må lige holde øje med det, for han har før fået børnesår når han havde større sår, og det vil vi jo helst undgå.

Ja, for når såret heler, kan der os komme sådan en gullig skorpe. men godt du er opmærksom. prøv os at lægge fingeren stille på såret, og hvis det er varmt, er det os et tegn. 

god bedring med ham.. 

Anmeld

29. marts 2011

Carina1977

bøgelund1 skriver:

Ja, for når såret heler, kan der os komme sådan en gullig skorpe. men godt du er opmærksom. prøv os at lægge fingeren stille på såret, og hvis det er varmt, er det os et tegn. 

god bedring med ham.. 

Ok det vil jeg prøve.

Tak

Anmeld

29. marts 2011

numsefisk

Profilbillede for numsefisk

Ville bare sige god bedring til ham

http://miniministeren.blogspot.com/

Anmeld

29. marts 2011

Carina1977

numsefisk skriver:

Ville bare sige god bedring til ham

Tak skal du have

Anmeld

29. marts 2011

Carina1977

Har lige netop idag fået skaden meldt til forsikringen, og skaden er anerkendt, så nu er der også styr på det

Så er jeg sikker på at han er dækket ind, hvis der skulle opstå noget bøvl med hans skadede tænder om mange år.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.