Hvad laver i med jeres baby; 4 måneder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.398 visninger
10 svar
0 synes godt om
27. marts 2011

LBK

Hej alle

Jeg synes det engang i mellem kan være svært at "finde på noget at lave" med min datter. Mest for at jeg ikke bliver træt af det, for hvis det stod til hende kunne vi gøre det samme hele dagen...

Jeg synger (med bevægelser), vi leger på legetæppe, legeuro, forskelligt legetøj at tygge på, danser til musik ligger på maven, pusler og bader... 

Har i nogle gode idéer??? så kom endelig med dem

Knus Lina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2011

LBK

Ingen??

Anmeld

28. marts 2011

LBK

L_K skriver:

Ingen??

Please any???

Anmeld

28. marts 2011

Sille-pigen

Skal i svømmehallen med Sille på lørdag og så elsker hun at komme op og flyve i luften *SS*

Anmeld

28. marts 2011

MamaJakob

Jeg synes da det lyder som nogle totalt hyggelige ting, I laver - må da være meganice, at ha' en mor, der synger og danser rundt med én hele dagen - meeeen, kan da godt forstå, at du keder dig lidt en gang imellem

Nu er Jakob godt nok kun lige knap 3 mdr., men jeg kender da godt det dér med, at man godt kan blive liiidt træt af at skulle 'entertaine' hele tiden - for der er jo altså ikke så meget man kan lave med dem (endnu)

Derfor er jeg personligt blevet ret glad for 'ud-af-huset'-oplevelserne. Og jeg mener ikke nødvendigvis baby-svøm, rytmik m.m. - bare 2-3 timer på en café med et par gode veninder. På den måde bliver Jakob optaget af de nye omgivelser, og som regel får han også en MASSE opmærksomhed fra veninderne - og jeg kan bare slappe af og nyde mit barn, mine veninder og min latte 

Nu ved jeg godt, at det kan være temmelig besværligt med bebs på café, for der skal jo gerne være plads til barnevogn; der skal være puslebord; og vigtigst af alt (især når man, som jeg gør, stadig ammer) skal der være behageligt! Men det er altså bare noget med at springe ud i det og prøve sig lidt frem. Jeg har i hvert fald fundet mig et yndlingssted, hvor jeg efterhånden er rigtig tryg ved at være - også når han engang imellem kan finde på at te sig og skrige og skråle

Håber du ku' bruge det til noget....?

Anmeld

28. marts 2011

kamtok

Har du prøvet bare at lade hende lege for sig selv på et legetæppe?
Jeg underholder langt fra vores søn hele dagen. Han er glad for at lege for sig selv nede på legetæppet. Vi har en aktivitetsbøjle fra Fisher Price og den er altså bare fantastisk i hans verden. 

Baby'er behøves ikke nødvendigvis at blive underholdt hele tiden. Iflg. min SP skal de have lov til bare at være - måske kigge på at man laver mad, hænger tøj op o.lign.

Det er blevet meget moderne at skulle "stimulere" sit barn hele tiden, men det er slet ikke nødvendigt. Vi blev heller ikke selv konstant stimuleret da vi var børn jo.  

Anmeld

28. marts 2011

LBK

MamaJakob skriver:

Jeg synes da det lyder som nogle totalt hyggelige ting, I laver - må da være meganice, at ha' en mor, der synger og danser rundt med én hele dagen - meeeen, kan da godt forstå, at du keder dig lidt en gang imellem

Nu er Jakob godt nok kun lige knap 3 mdr., men jeg kender da godt det dér med, at man godt kan blive liiidt træt af at skulle 'entertaine' hele tiden - for der er jo altså ikke så meget man kan lave med dem (endnu)

Derfor er jeg personligt blevet ret glad for 'ud-af-huset'-oplevelserne. Og jeg mener ikke nødvendigvis baby-svøm, rytmik m.m. - bare 2-3 timer på en café med et par gode veninder. På den måde bliver Jakob optaget af de nye omgivelser, og som regel får han også en MASSE opmærksomhed fra veninderne - og jeg kan bare slappe af og nyde mit barn, mine veninder og min latte 

Nu ved jeg godt, at det kan være temmelig besværligt med bebs på café, for der skal jo gerne være plads til barnevogn; der skal være puslebord; og vigtigst af alt (især når man, som jeg gør, stadig ammer) skal der være behageligt! Men det er altså bare noget med at springe ud i det og prøve sig lidt frem. Jeg har i hvert fald fundet mig et yndlingssted, hvor jeg efterhånden er rigtig tryg ved at være - også når han engang imellem kan finde på at te sig og skrige og skråle

Håber du ku' bruge det til noget....?

Jeg er meget ud af huset. Jeg tænkte blot på når jeg var hjemme... Jeg har en søster der er på barsel, og min mor går hjemme og det gør min mand sådan set også. Så vi er meget tit ude......

Jeg elsker de dage hvor vi skal et eller andet

Anmeld

28. marts 2011

LBK

kamtok skriver:

Har du prøvet bare at lade hende lege for sig selv på et legetæppe?
Jeg underholder langt fra vores søn hele dagen. Han er glad for at lege for sig selv nede på legetæppet. Vi har en aktivitetsbøjle fra Fisher Price og den er altså bare fantastisk i hans verden. 

Baby'er behøves ikke nødvendigvis at blive underholdt hele tiden. Iflg. min SP skal de have lov til bare at være - måske kigge på at man laver mad, hænger tøj op o.lign.

Det er blevet meget moderne at skulle "stimulere" sit barn hele tiden, men det er slet ikke nødvendigt. Vi blev heller ikke selv konstant stimuleret da vi var børn jo.  

Ja det kan du tro jeg har og hun elsker det. Hun har legetæpper flere steder i huset som alle er forskellige og hun elsker at ligge der og hygge sig (gerne flere timer hvis ikke jeg engang imellem "stoppede" hende) Nogle gange sidder jeg sammen med hende og egentlig bare kigger på hun leger, det synes hun er så dejligt

Jeg søgte blot nogle inspirerende idéer hvis der var nogle der havde noget at dele ud af

Anmeld

30. marts 2011

mor_sabina

Ja jeg kender godt det med at det kan blive lidt kedeligt for mor, og man synes man skal underholde, også for sin egen skyld. Som flere har nævnt er det jo fint de ligger for sig selv, og det lyder det jo også til at hun gør.
Men vi hygger os også rigtig meget med at synge og danse, jeg elsker at synge.

Så laver jeg noget babyrytmik med ham, hvor vi cykler med benene, ruller, krydsbevæger arme og ben, flyver på mine skinneben (jeg ligger på ryggen og han ligger på benene så han kan se mig) og sjovest af alt putter tærene i munden, det synes han er rigtig sjovt.

Så bruger vi tørklæder til at lege titte-bøh, hjælper ham til at tage ting i hånden, snakker og pludrer selvfølgelig.

Det plejer også at være et hit at se på mor lægge vasketøj sammen, og det er jo smart, så kan han få en lille titte-bøh og lidt blæst derfra.

Du kan måske også gynge lidt i et lagen, bare ligge med numsen bar eller babymassage.
Tjaa men det er vel også snart det man kan med en lille på 4 mrd

Anmeld

30. marts 2011

henh01

Jeg gør det samme som dig og ellers sidder han ofte på skødet med ansigt mod mig og så snakker vi, rejser ham op og når hans ben ikke kan bære ham lader jeg han bombe ned i mit skød - det elsker han..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.