Vi var til nakkefoldsscanning igår, og det var dejligt og sjovt at se haletudsen, der hoppede rundt som var det en bedre hoppeborg og ville ikke ligge stille så de kunne måle den. Da så den endelig faldt til ro skulle den lige være på tværs igen og lægge sig til at sove med hovedet ud mod mit maveskind og benene indad, så den stadig ikke kunne måles!

Desværre for mig, ligger min livmoder skrådt ind mod min rygrad. Det betød at de måtte trykke meget hårdt mens de prøvede at få en ordenlig vinkel på den bette haletudse. Jeg var ude og tisse 3 gange i løbet af scanningen fordi de trykkede så meget på blæren
og mine stakkels tarme. Tilsidst måtte de ty til at scanne op gennem skeden og fik heldig vis der en vinkel på haletudsen så den kunne måles fra hoved til hale, 6,2cm lang og ca det samme i ben
. Men vi fik aldrig et ordenligt billede af den, vi fik det mindst dårlige med hjem. (det ligner mest af alt et fyldt 8 tal
) forhåbentlig er vi mere heldige med vores aktive og stædige frø næste gang. Jordmoderen som scannede mig sagde også at det ikke ville gøre så ondt næste gang, da min livmoder der ville være vokset meget.
den blev vidst lidt lang, men oplevelser kræver lange beretninger 
Hvordan er jeres nakkefoldscanninger forløbet?
Anmeld