Av! Nakkefoldsscanning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.746 visninger
4 svar
0 synes godt om
26. marts 2011

Aagaard

Vi var til nakkefoldsscanning igår, og det var dejligt og sjovt at se haletudsen, der hoppede rundt som var det en bedre hoppeborg og ville ikke ligge stille så de kunne måle den. Da så den endelig faldt til ro skulle den lige være på tværs igen og lægge sig til at sove med hovedet ud mod mit maveskind og benene indad, så den stadig ikke kunne måles!
Desværre for mig, ligger min livmoder skrådt ind mod min rygrad. Det betød at de måtte trykke meget hårdt mens de prøvede at få en ordenlig vinkel på den bette haletudse. Jeg var ude og tisse 3 gange i løbet af scanningen fordi de trykkede så meget på blæren  og mine stakkels tarme. Tilsidst måtte de ty til at scanne op gennem skeden og fik heldig vis der en vinkel på haletudsen så den kunne måles fra hoved til hale, 6,2cm lang og ca det samme i ben. Men vi fik aldrig et ordenligt billede af den, vi fik det mindst dårlige med hjem. (det ligner mest af alt et fyldt 8 tal) forhåbentlig er vi mere heldige med vores aktive og stædige frø næste gang. Jordmoderen som scannede mig sagde også at det ikke ville gøre så ondt næste gang, da min livmoder der ville være vokset meget.

den blev vidst lidt lang, men oplevelser kræver lange beretninger

Hvordan er jeres nakkefoldscanninger forløbet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2011

NinaNymannMadsen

min gik rigtig godt. var afsted idag.

baby var bare så livlig men hun kunne godt fange den så hun kunne måle alt det der skulle måles og vi fik et rigtig godt billed med også.

blev rykket to dage. så har termin den 9 oktober i stedet for den 7 oktober. men føder nok før tid igen lige som sidst.
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

30. marts 2011

Aagaard

Astasmor skriver:

min gik rigtig godt. var afsted idag.

baby var bare så livlig men hun kunne godt fange den så hun kunne måle alt det der skulle måles og vi fik et rigtig godt billed med også.

blev rykket to dage. så har termin den 9 oktober i stedet for den 7 oktober. men føder nok før tid igen lige som sidst.

Hvor lyder det dejligt! og sikke et fint billede :-) Vores lignede lidt en alien. Jordmoderen var ikke stolt af det :-) Hihi

Anmeld

30. marts 2011

NinaNymannMadsen

Aagaard skriver:

Hvor lyder det dejligt! og sikke et fint billede :-) Vores lignede lidt en alien. Jordmoderen var ikke stolt af det :-) Hihi

det er et rigtig godt billed syntes vi også.
sådan kan det jo ske.

Anmeld

7. april 2011

Frøken J.

Har først set dit emne nu! Det lyder dælme ubehageligt, men det gik da godt alligevel! Hehe! Jeg synes også det var hårdt at blive trykket sådan på blæren :O

Jeg var afsted for præcis 2 uger siden, det gik bare super godt. Blev rykket en dag til d. 2/10 i stedet for 1/10 Så det var ikke meget. Den var bare livlig! Og alt så helt perfekt ud.. Og maven er begyndt at vokse nu, det er spændende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.