Opskrift på vokspose:
1. 2m bævernailon (yderstof)
2m bomuld (inderstof)
1/2m bomuld til pude
6m anoraksnor
ca.30 cm velcro
3 store knapper
ca. 6 tryklås knapper
1-2 dyner/eller dyne fra en anden voksipose
Lån evt. en voksipose at kigge efter, da det er til stor hjælp.
2/ Du skal tegne et mønster til selve posen, løbegangen til snorene oppe ved hovedet, klap til at skjule snorene, til puden og til trekanterne ved knapperne.
3/ Klip stoffet ud og husk at ligge 1-2 ca sømrum til.
4/ Mål efter en anden voksipose hvor alle knaphuller skal sidde, hvor snorene skal sidde, hvor velcro skal sidde og få det syet og sat på med det samme. Da det ellers bliver svært når først posen er syet sammen...
5/ Jeg lavede løbegangen til snorene brun på den ene side og blå på den anden. Du syer den øverste del sammen for at samle den. Så klipper du snorene til dem og fæstner dem i den ende som bliver den lukket ende.
6/ Så syer du klappen til at skjule snorene med sammen( Når du har syet velcro på den).
7/ Nu ligger du posen ret mod ret og fæstner løbegang og klap på og syer det hele sammen.(Men sy kun det sammen oppe ved hovedet.)
8/ Når det er gjort, sætter du nåle i reste, men HUSK at få sat de sidste snore i og gør plads de steder hvor snore fra dynen skal igennem.
9/ Nu mangler du bare at bukke åbningen om og sy den, plus at sy tryklås knapperne i.
TIPS: Det kan være en go ide at siksakke rundt i alle kanter, for at stoffet ikke trevler senere hen.
FORBEHOLD: ´Har skrevet det lige som jeg husker det, så vil ikke love jer jeg ikke har glemt noget. Men ta`det stille og roligt og tjek efter, efterhånden i forløbet.
Har lagt lidt billeder med til lidt hjælp. Har også lavet en hurtig frihåndstegning af det mønster jeg har lavet.
Go fornøjelse til jer der kaster jer ud i det.
Nogle spørgsmål, så skriver i bare og jeg skal prøve at hjælpe.