Opskrift på voksipose...Da flere har spurgt efter det.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

47.921 visninger
26 svar
4 synes godt om
26. marts 2011

Rebecca55

Opskrift på vokspose:

1. 2m bævernailon (yderstof)

2m bomuld (inderstof)

1/2m bomuld til pude

6m anoraksnor

ca.30 cm velcro

3 store knapper

ca. 6 tryklås knapper

1-2 dyner/eller dyne fra en anden voksipose

Lån evt. en voksipose at kigge efter, da det er til stor hjælp.

2/ Du skal tegne et mønster til selve posen, løbegangen til snorene oppe ved hovedet, klap til at skjule snorene, til puden og til trekanterne ved knapperne.

3/ Klip stoffet ud og husk at ligge 1-2 ca sømrum til.

4/ Mål efter en anden voksipose hvor alle knaphuller skal sidde, hvor snorene skal sidde, hvor velcro skal sidde og få det syet og sat på med det samme. Da det ellers bliver svært når først posen er syet sammen...

5/ Jeg lavede løbegangen til snorene brun på den ene side og blå på den anden. Du syer den øverste del sammen for at samle den. Så klipper du snorene til dem og fæstner dem i den ende som bliver den lukket ende.

6/ Så syer du klappen til at skjule snorene med sammen( Når du har syet velcro på den).

7/ Nu ligger du posen ret mod ret og fæstner løbegang og klap på og syer det hele sammen.(Men sy kun det sammen oppe ved hovedet.)

8/ Når det er gjort, sætter du nåle i reste, men HUSK at få sat de sidste snore i og gør plads de steder hvor snore fra dynen skal igennem.

9/ Nu mangler du bare at bukke åbningen om og sy den, plus at sy tryklås knapperne i.

TIPS: Det kan være en go ide at siksakke rundt i alle kanter, for at stoffet ikke trevler senere hen.

FORBEHOLD: ´Har skrevet det lige som jeg husker det, så vil ikke love jer jeg ikke har glemt noget. Men ta`det stille og roligt og tjek efter, efterhånden i forløbet.

Har lagt lidt billeder med til lidt hjælp. Har også lavet en hurtig frihåndstegning af det mønster jeg har lavet.

Go fornøjelse til jer der kaster jer ud i det.

Nogle spørgsmål, så skriver i bare og jeg skal prøve at hjælpe.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2011

N1

Rebecca55 skriver:

Opskrift på vokspose:

1. 2m bævernailon (yderstof)

2m bomuld (inderstof)

1/2m bomuld til pude

6m anoraksnor

ca.30 cm velcro

3 store knapper

ca. 6 tryklås knapper

1-2 dyner/eller dyne fra en anden voksipose

Lån evt. en voksipose at kigge efter, da det er til stor hjælp.

2/ Du skal tegne et mønster til selve posen, løbegangen til snorene oppe ved hovedet, klap til at skjule snorene, til puden og til trekanterne ved knapperne.

3/ Klip stoffet ud og husk at ligge 1-2 ca sømrum til.

4/ Mål efter en anden voksipose hvor alle knaphuller skal sidde, hvor snorene skal sidde, hvor velcro skal sidde og få det syet og sat på med det samme. Da det ellers bliver svært når først posen er syet sammen...

5/ Jeg lavede løbegangen til snorene brun på den ene side og blå på den anden. Du syer den øverste del sammen for at samle den. Så klipper du snorene til dem og fæstner dem i den ende som bliver den lukket ende.

6/ Så syer du klappen til at skjule snorene med sammen( Når du har syet velcro på den).

7/ Nu ligger du posen ret mod ret og fæstner løbegang og klap på og syer det hele sammen.(Men sy kun det sammen oppe ved hovedet.)

8/ Når det er gjort, sætter du nåle i reste, men HUSK at få sat de sidste snore i og gør plads de steder hvor snore fra dynen skal igennem.

9/ Nu mangler du bare at bukke åbningen om og sy den, plus at sy tryklås knapperne i.

TIPS: Det kan være en go ide at siksakke rundt i alle kanter, for at stoffet ikke trevler senere hen.

FORBEHOLD: ´Har skrevet det lige som jeg husker det, så vil ikke love jer jeg ikke har glemt noget. Men ta`det stille og roligt og tjek efter, efterhånden i forløbet.

Har lagt lidt billeder med til lidt hjælp. Har også lavet en hurtig frihåndstegning af det mønster jeg har lavet.

Go fornøjelse til jer der kaster jer ud i det.

Nogle spørgsmål, så skriver i bare og jeg skal prøve at hjælpe.

Hvor er den bare fed! 

Hvad har det ca. kostet dig at lave? Tænker på om det mon kan betale sig?

Anmeld

26. marts 2011

132319

Jeg er DYBT imponeret over at man kan sy det selv, virkelig flot lavet 

Jeg har også fået syet et til Kamilles voksipose som jeg gav en formue for og det er bare så grimt lavet og alt for stort til posen -Super ægerligt 

Anmeld

26. marts 2011

Rebecca55

MHK skriver:

Jeg er DYBT imponeret over at man kan sy det selv, virkelig flot lavet 

Jeg har også fået syet et til Kamilles voksipose som jeg gav en formue for og det er bare så grimt lavet og alt for stort til posen -Super ægerligt 

Så må du bare selv i gang... Hvis bare du har en symaskine der kan sy lige ud, siksak og lave knaphuller, så er du godt på vej.

Anmeld

26. marts 2011

Rebecca55

NO skriver:

Hvor er den bare fed! 

Hvad har det ca. kostet dig at lave? Tænker på om det mon kan betale sig?

Alt i alt ca. 500 kr... Fandt en billig voksipose til 200 kr hvor jeg har brugt dynen, i stedet for selv at sy dynen. Stof og andre materialer har ca. kostet 300. Så lidt sparet+ingen har den samme pose som os, hvilket jeg godt kan lide.

Anmeld

26. marts 2011

N1

Rebecca55 skriver:

Alt i alt ca. 500 kr... Fandt en billig voksipose til 200 kr hvor jeg har brugt dynen, i stedet for selv at sy dynen. Stof og andre materialer har ca. kostet 300. Så lidt sparet+ ingen har den samme pose som os, hvilket jeg godt kan lide.

Det er også fedt 

Anmeld

26. marts 2011

132319

Rebecca55 skriver:

Så må du bare selv i gang... Hvis bare du har en symaskine der kan sy lige ud, siksak og lave knaphuller, så er du godt på vej.

Uha nej, det ville ende helt helt galt 

Det er ved at være for varmt til voksi nu, men tror jeg skal have en til at sy et nyt betræk hende til efteråret 

Anmeld

26. marts 2011

babymusen

Hvordan du lavet sutteholderne ???? Og hvor købte du det ???

Anmeld

26. marts 2011

Rebecca55

babymusen skriver:

Hvordan du lavet sutteholderne ???? Og hvor købte du det ???

Det er så nemt... Har købt klemmer og alt andet i stof 2000. Du måler klemmen og klipper ud så breden passer med klemmen og ellers bare i den ønskede længde og syer sammen. Så syer jeg klemmen fast, ved at tage stoffet igennem hullet i klemmen og bukke bag over. I den ende hvor sutten sidder har jeg syet en lykke af silkebånd fast. Den har nok kostet 15 kr og lave.

Anmeld

26. marts 2011

regalprime

Du er bare for sej!!!!!!! Hatten af for dig. Og når du engang har MEGET tid og tager mod bestillinger skal jeg nok være din første kunde HIHI. Ønsketænkning

Men

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.