Kære mødre/fædre.
Vil meget gerne høre fra nogen, der har erfaring med at få et barn mens man er under uddannelse. Jeg skal selv starte på uddannelse (universitet 6 år) til september og glæder mig meget. Det er bare sådan, at jeg er skruk! Både min mand og jeg ønsker os brændende et barn. Når babyen kommer vil jeg være færdig med første semester, hvis jeg bliver gravid her i sommer, hvilket jeg håber på! Min mand vil mangle 1½ år for at være færdig med sin kandidatgrad.
Bliver jeg gravid hen over sommeren, vil jeg være 24 år og min mand 29 år, når vi bliver forældre. Jeg synes det er en god alder for os. Hvis jeg venter til, jeg er færdig med studiet, vil jeg være 30-31 år og han 36 år. For mig er det sent at få sit første barn.
Vi har snakket om, at jeg skal gå hjemme i de første 6 måneder ved vores barn, hvorefter barnet skal passes, hvis vi alle tre er klar til det - hvis ikke, vil han tage noget barsel, så jeg ligeså stille kan vende tilbage til skolen.
Det økonomiske bekymrer mig ikke så meget. Synes vi har en god økonomi og vi har begge hjælpsomme forældre. Tænker mere på om det kan hænge sammen med både baby og studie?
Hvad med læsegruppe, når man har barn? Og man kommer jo også i en anden klasse efter barsel? Hvordan har det været for jer? Og hvad med det sociale på studiet?
Sikke mange spørgsmål
Vil meget gerne høre jeres erfaringer!
Anmeld