Dem der aldrig har været gravide vs.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

814 visninger
12 svar
0 synes godt om
25. marts 2011

AnneBJ

Dem der er FÆRDIGE med at være det... 

Jeg ved snart ikke hvem der er mest trælse når man går her, og er over tid, tyk, tung og træt!

Mødre, svigermødre osv., kigger bedrevidende på mig, og forklarer at jeg skal nyyyde det, gøre liiiige som jeg vil, lægge mærke til babyens bevægelse for jeg vil saaavne dem osv.

De veninder der aldrig har været gravide er søde til at sende en sms og spørge "sker der noget" eller "hvordan har du sovet i nat". Når jeg så svarer at jeg har sovet elendigt i nat, svarer veninden at det har hun også, for hun har de ondeste menstruationssmerter, og jeg kan slet ikke forestille mig, hvor ondt det faktisk gør!?

Jo! Det kan jeg faktisk godt - jeg havde jo også mens.smerter inden jeg blev gravid, og nu, 40+5 har jeg dem i døgndrift, sammen med plukveer, kramper i benene, vand i hænder og fødder en mave der er så stor, at uanset hvordan jeg ligger så er den i vejen, øm, eller anledning til ondt i ryggen!

Det siger jeg selvfølgelig ikke til veninden - jeg sender en opmuntrende sms til hende, og foreslår lindring af smerterne, men jeg er træt af både "de kloge og de uerfarne" som da helt sikkert ved hvordan det er at være mig!

Jeg ved godt, det er de "gængse" råd; og selvfølgelig skal jeg nyde osv., men når man er 5 dage over tid, er det også ok at stampe i jorden og være utålmodig efter at møde sin baby?

Undskyld det blev langt, jeg fik bare lige brug for at "rase" lidt ud, over al den velmenthed jeg bliver mødt med! Det er ikke et ondt ord om dem der kommer rådene (hverken dem jeg kender eller ikke kender) - bare lige en slags ventil... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2011

CA

Tak Anne! DU er et menneske!!

Men ja, jeg forstår dig! Har været der hvor jeg bogstavelig talt var ved at kvæle dem der kom med gode råd! Både dem der har været og ikke har været gravide!

Det er okay at have det sådan! For der er bare ingen der kan sætte sig ind i hvor hårdt det er! Jeg har allerede glemt gravid delen og er klar til at blive det igen Lige indtil jeg sov dårligt i nat og fik krampe i et ben i dag, så kom jeg i tanke om at det egentlig er skide hårdt at være gravid. Ved ikke lige hvor jeg vil hen med det, andet end jeg forsøger at sige at jeg forstår dig!!!

Og så vil jeg lige aflevere en krammer til dig og en frygtelig masse vestøv

Anmeld

25. marts 2011

put

Har det på samme måde som dig  

Er 40+2 idag og er meget utålmodig nu!

Har lige idag været nede i helsebutikken og købe en pose hindbærblade te som jeg har fået at vide af bekendte at det skulle sætte gang i noget (Har drukket 2 kopper nu og håber at det virker). Jeg fik at vide, at hun fødte efter at have drukket det i 2 dage, men det kan jo selvfølgelig godt være en tilfældighed, men det er værd at prøve. 

Idag har jeg været hos min jordemoder som siger, at Hyben te er rigtig godt og vanddrivende. Har nemlig også meget vand i kroppen. Derudover siger hun også, at det hjælper at ligge på venstre side hvis man har vand i kroppen.  

ja man kan vist godt høre at jeg er lidt desperat nu

Nå men ville bare lige fortælle at jeg sagtens kan sætte mig ind i hvordan du har det..

Anmeld

25. marts 2011

AnneBJ

put skriver:

Har det på samme måde som dig  

Er 40+2 idag og er meget utålmodig nu!

Har lige idag været nede i helsebutikken og købe en pose hindbærblade te som jeg har fået at vide af bekendte at det skulle sætte gang i noget (Har drukket 2 kopper nu og håber at det virker). Jeg fik at vide, at hun fødte efter at have drukket det i 2 dage, men det kan jo selvfølgelig godt være en tilfældighed, men det er værd at prøve. 

Idag har jeg været hos min jordemoder som siger, at Hyben te er rigtig godt og vanddrivende. Har nemlig også meget vand i kroppen. Derudover siger hun også, at det hjælper at ligge på venstre side hvis man har vand i kroppen.  

ja man kan vist godt høre at jeg er lidt desperat nu

Nå men ville bare lige fortælle at jeg sagtens kan sætte mig ind i hvordan du har det..

Tak! Jeg har faktisk også overvejet hindbærbladthe, men jeg ved ikke rigtig om jeg tror på det - og det er nok det der gør udfaldet; at man skal tro på det

Men tippet om hybenthe er da helt klar værd at tage med, jeg ligger i forvejen meget på venstre side, og drikker masser af vand!

Lad os satse på vi er mødre inden weekenden er omme  

Anmeld

25. marts 2011

put

AnneBJ skriver:

Tak! Jeg har faktisk også overvejet hindbærbladthe, men jeg ved ikke rigtig om jeg tror på det - og det er nok det der gør udfaldet; at man skal tro på det

Men tippet om hybenthe er da helt klar værd at tage med, jeg ligger i forvejen meget på venstre side, og drikker masser af vand!

Lad os satse på vi er mødre inden weekenden er omme  

Hehe jeg ved heller ikke om jeg tror på det men det hjælper lidt at goggle "Hindbærbladete" så kan man nemlig se at der er en masse der fortæller at det har virket osv. men det skulle vist også være godt og sundt i det hele taget at drikke det under og efter graviditeten så det skader ihvertfald ikke. købte en stor pose for 25 kr. så det er ikke så dyrt.

Nu afventer jeg bare veerne  

Ja selvfølgelig føder vi i weekenden! Det er da ikke meningen at vi skal gå 2 uger over.. vi har født inden søndag..

Anmeld

25. marts 2011

piadas

Åh, stakkels Anne!

Jeg ved snart ikke, hvad jeg skal skrive ud over been there - done that! Der er jo nok desværre ikke noget at gøre, man skal bare gå lang tid over, hvis man er sat til 1. kvartal 2011!

Du får lige en kæmpe bunke vestøv...det har du vist brug for!

Anmeld

25. marts 2011

Maria-s

Kan TYDELIGT huske aaaaalle de velmenende opkald og sms'er. Jeg havde flere gange hvor jeg faktisk ikke tog telefonen hvis jeg kunne se det var bestemte personer der ringede, for jeg gaaad bare ikke snakke mere om "neeeej jeg har IKKE født og neeeeej der er IKKE noget under opsejling" og jeg tror endda ikke jeg har været så "ramt" med mange der ringede.

Min meget dejlige mormor vil også SÅ gerne råde, både da jeg var gravid og nu hvor jeg har født. Jeg ELSKER min mormor og ved hun KUN siger ting for at hjælpe, men jeg kan ikke lade være med at smile af hende nogen gange og tænke jajajaja mormor. Inden vi fik amningen op at køre (det var faktisk inden han overhovedet havde ammet første gang) ja så var min far, mor, søster og mormor på besøg på hospitalet. Noah blev så lidt ked af det mens de var der, og jeg besluttede míg for at jeg da kunne prøve om han ville spise. Min mormor sad ved siden af mig og vuuups så sad hun med hænderne og prøvede at guide Noah til brystet ect. Havde det været alle andre var jeg nok blevt lidt sur og følt mine grænser overskredet, men fordi det var min mormor fik det mig trods alt bare til at smile Eller da jeg var gravid sagde hun en dag; "nu skal du huske du ikke må strække dig op efter noget højt oppe, for så kan baby blive kvalt i sin navlestreng!"  hehe men jojo hun mente det skam alvorligt. Det havde hun fået af vide af SIN jdm da HUN var gravid. Whaaatt??

Nå men ville bare sige. "FØD, FØD, FØD, FØD, FØD!!!  Åhhh Anne jeg hååååååber virkelig snart du har "heldet" med dig. Håber ikke du skal gå lige så længe som mig.

PS: Det kunne da være lidt sjovt, når vi alle har født, lige at lave lidt statestik; tidligste fødsel, seneste, gennemsnit, mindste barn, største barn, gennemsnit ect.

Anmeld

25. marts 2011

AnneBJ

Maria-s skriver:

PS: Det kunne da være lidt sjovt, når vi alle har født, lige at lave lidt statestik; tidligste fødsel, seneste, gennemsnit, mindste barn, største barn, gennemsnit ect.

Kig i fødselslisten sødeste du! Så kan du også passende sende mig en PB så jeg kan tilføje din lækre Noah!

Tak for de opmuntrende ord, og for heppekoret Pia!!

Anmeld

25. marts 2011

Svane83

Ååååhhh kære Anne vi er jo i samme båd. Tror ikke det er så længe siden jeg i en tråd vist fik nævnt at jeg er pænt træt af min søsters "jeg ved alt fordi jeg læser til sygeplejerske" attitude. Og alligevel kan komme med dumme bemærkninger som har du husket at forberede dine brystvorter? Øh nej det gør man ikke mere det var noget man troede man skulle engang. Nå men ville egentlig bare sige at jeg føler med dog og går igennem det sammen med dig. Uge 41+1 fuck hvor vil jeg bare gerne have hende ud.

Anmeld

25. marts 2011

AnneBJ

Svane83 skriver:

Ååååhhh kære Anne vi er jo i samme båd. Tror ikke det er så længe siden jeg i en tråd vist fik nævnt at jeg er pænt træt af min søsters "jeg ved alt fordi jeg læser til sygeplejerske" attitude. Og alligevel kan komme med dumme bemærkninger som har du husket at forberede dine brystvorter? Øh nej det gør man ikke mere det var noget man troede man skulle engang. Nå men ville egentlig bare sige at jeg føler med dog og går igennem det sammen med dig. Uge 41+1 fuck hvor vil jeg bare gerne have hende ud.

Puha!!  Jeg krydser for weekenden så! Håber din far havde en god fødselsdag igår!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.