Dem der er FÆRDIGE med at være det...
Jeg ved snart ikke hvem der er mest trælse når man går her, og er over tid, tyk, tung og træt! 
Mødre, svigermødre osv., kigger bedrevidende på mig, og forklarer at jeg skal nyyyde det, gøre liiiige som jeg vil, lægge mærke til babyens bevægelse for jeg vil saaavne dem osv.
De veninder der aldrig har været gravide er søde til at sende en sms og spørge "sker der noget" eller "hvordan har du sovet i nat". Når jeg så svarer at jeg har sovet elendigt i nat, svarer veninden at det har hun også, for hun har de ondeste menstruationssmerter, og jeg kan slet ikke forestille mig, hvor ondt det faktisk gør!?
Jo! Det kan jeg faktisk godt - jeg havde jo også mens.smerter inden jeg blev gravid, og nu, 40+5 har jeg dem i døgndrift, sammen med plukveer, kramper i benene, vand i hænder og fødder en mave der er så stor, at uanset hvordan jeg ligger så er den i vejen, øm, eller anledning til ondt i ryggen!
Det siger jeg selvfølgelig ikke til veninden - jeg sender en opmuntrende sms til hende, og foreslår lindring af smerterne, men jeg er træt af både "de kloge og de uerfarne" som da helt sikkert ved hvordan det er at være mig!
Jeg ved godt, det er de "gængse" råd; og selvfølgelig skal jeg nyde osv., men når man er 5 dage over tid, er det også ok at stampe i jorden og være utålmodig efter at møde sin baby?
Undskyld det blev langt, jeg fik bare lige brug for at "rase" lidt ud, over al den velmenthed jeg bliver mødt med! Det er ikke et ondt ord om dem der kommer rådene (hverken dem jeg kender eller ikke kender) - bare lige en slags ventil...