Er jeg åndsvag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

414 visninger
2 svar
0 synes godt om
25. marts 2011

MetteT

Ja helt ærlig... Jeg har lige fået en dejlig skøn søn der er en uge i dag.. Og jeg syns fandermer at han smilte til mig et par gange i morges..

Altså ikke sådan en grimasse i ved at de kan lave når de sover eller har lidt mavekneb.. Men et smil med åbne øjne og kiggende direkte på mig.... Kan det passe?? Eller er det bare helt hen i vejret.. syns bare godt jeg kan se når det er en af de der grimasser og det her var ikke på samme måde..

Knus Mette... Nu mor til 2...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2011

Ni-ko-li-ne

MetteT skriver:

Ja helt ærlig... Jeg har lige fået en dejlig skøn søn der er en uge i dag.. Og jeg syns fandermer at han smilte til mig et par gange i morges..

Altså ikke sådan en grimasse i ved at de kan lave når de sover eller har lidt mavekneb.. Men et smil med åbne øjne og kiggende direkte på mig.... Kan det passe?? Eller er det bare helt hen i vejret.. syns bare godt jeg kan se når det er en af de der grimasser og det her var ikke på samme måde..

Knus Mette... Nu mor til 2...

han kan sagtens smile, men det er ikke bevidst på den måde at han tænker: "nu smiler jeg til min mor"

det er bare de forskellige muskler der arbejder og så smiler de, men hyggeligt er det da alligevel!

Anmeld

25. marts 2011

Mumto3

Min datter smilede også til mig da hun fra hun var omkring 1 uge gammel. Min SP så det da hun var på besøg og hun sagde at det var et 'rigtigt' smil. Det var jeg forundret over, men hendes forklaring var, at man normalt siger at børn ikke kan smile bevidst så tidligt, fordi alt for mange mødre så bare ville blive urolige over at deres børn ikke smilede, men at det kan de sagtens. Særligt 1.gangsforældre er meget usikre i deres nye rolle (mig selv inklusiv!!!) og denne usikkerhed smitter af på barnet, og derfor smiler 1 barn somregel sent. Jeg oplevede først tidligt smil ved med 3. barn, men der var jeg godt nok også meget overpå. Havde to børn i forvejen på 1 og 3 år, så jeg var bare SÅ meget inde i rutinen med hvordan man gør med små børn, at det ikke voldte nogle problemer overhovedet.

Så tillykke med smilet!!! -ifølge min SP kan det sagtens være din lille trold der smiler til sin mor

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.