Første Samtale ved gyn om IUI-D.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

769 visninger
5 svar
0 synes godt om
25. marts 2011

Anonym trådstarter

Hej piger!

Vi var til samtalen med gyn igår - og jeg syntes ikke det endte med at blive sådan som jeg håbede det. Lægen skulle selvfølgelig fortælle os ulemperne ved at vælge Donor, og jeg har på fornemmelsen at han ikke var særlig meget for det. For han mente til sidst at han syntes vi skulle vælge Icsi, fremfor donor(Vi har allerede været på privat klinik med icsi 3x frisk forsøg + 2 x frys). Vi fortalte lægen at det bestemt ikke havde været gode ÆU, da de var forbundet med masser af smerter. Da vi kørte hjem tænkte min mand selvfølgelig meget over det, og vi snakkede frem og tilbage. Endnu engang blev min mand mindet om at det er "hans skyld" at vi sidder i denne situation nu, og lægen var så venlig at udpensle meget nøje at det jo aldrig blev hans biologiske barn (vi har jo snakket om disse ting inden vi bestemte os for det) og han blev faktisk ked af det da vi kørte hjem. Det er også hårdt for min mand at tænke i disse baner, og der er ingen tvivl om at det mest er mig der ønsker et barn mere. Han ville sagtens kunne nøjes med det ene barn vi har. Han vil rigtig gerne have et barn mere, men kan som sagt nøjes. Jeg havde så mange forventninger til denne samtale, og nu syntes jeg vi starter helt forfra igen.....Jeg tror jeg idag ringer til en anden gyn, som jeg engang har gået ved og får en henvisning fra lægen. Det kan være at fornemmelsen er bedre der. Jeg syntes ikke det virkede som om denne gyn syntes særlig godt om donor, og så syntes jeg det ville være med en dårlig fornemmelse jeg går derind næste gang......øv øv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2011

nielsen80

Du får lige et kæmpeog giv lige et til din mand også!. Er fuldstæding klar over, at gyn. og læge etc. skal forklare alle fordele og ulemper ved alle behandlinger, men man kommer jo ikke der med doner i tankerne, med mindre man virkelig har tænkt det igennem. Og der er absolut ingen grund til at en gyn.  dømmer ens valg . Tror det er en rigtig god ide at tage kontakt til en anden, det er virkelig vigtig man føler sig tryg ved dem, som behandler en.

Anmeld

25. marts 2011

Vial

Jeg tror, at man skal være meget opmærksom på, at få et donorbarn, når der er en søskende med bio far og mor. Så jeg kan godt forstå, at lægen hellere vil forsøge sig med ivf igen. Det har jo lykkes før.

Det er rigtig synd for jer, at I står i den situation. Det er et alvorlig dilemma. Håber, at I finder den helt rigtige løsning.

Anmeld

26. marts 2011

Anonym trådstarter

Hej i to.

Tak for jeres svar - jeg ringede igår til lægen og fik en henvisning til en anden gyn - en dame denne gang. Jeg ved godt det er et alvorligt dilemma, men vi er sikre på at det er løsningen for os. Jeg syntes bare at man som læge ikke skal vælge side, men være neutral i sine patienters beslutninger. Selvfølgelig skal de oplyse, det gør det anden gyn sikkert også. Faktisk er det første gang jeg har fravalgt nogen (læge, gyn mm.) for mig er det vigtigt at man har en god fornemmelse, det er jo en person som kommer meget tæt på mig og som jeg skal se nogle gange. Hende den anden gyn, kender jeg fra et tidligere forløb hvor min mand fik testet hans sædkvalitet - men jeg anede ikke at de også tilbød denne behandling. Jeg ringede ligeledes til gyn igår og fik en rigtig god snak, og jeg føler mig allerede mere tryg. Der er dog lidt ventetid, men hvad gør man ikke alt Vi har allerede ventet så længe, så klarer vi nok også nogle uger.......

Anmeld

26. marts 2011

Vial

Anonym skriver:

Hej i to.

Tak for jeres svar - jeg ringede igår til lægen og fik en henvisning til en anden gyn - en dame denne gang. Jeg ved godt det er et alvorligt dilemma, men vi er sikre på at det er løsningen for os. Jeg syntes bare at man som læge ikke skal vælge side, men være neutral i sine patienters beslutninger. Selvfølgelig skal de oplyse, det gør det anden gyn sikkert også. Faktisk er det første gang jeg har fravalgt nogen (læge, gyn mm.) for mig er det vigtigt at man har en god fornemmelse, det er jo en person som kommer meget tæt på mig og som jeg skal se nogle gange. Hende den anden gyn, kender jeg fra et tidligere forløb hvor min mand fik testet hans sædkvalitet - men jeg anede ikke at de også tilbød denne behandling. Jeg ringede ligeledes til gyn igår og fik en rigtig god snak, og jeg føler mig allerede mere tryg. Der er dog lidt ventetid, men hvad gør man ikke alt Vi har allerede ventet så længe, så klarer vi nok også nogle uger.......

Hvor lyder det godt.

Du har fuldstændig ret. Man skal øgre, hvad der føles rigtigt - og man skal bestemt have den rigtige læge! Det er jo et super følsomt emne.

Rigtig meget held og lykke med at få et nyt lille ønskebarn

Anmeld

27. marts 2011

Anonym trådstarter

Tusind tak skal du have, jeg glæder mig så meget til vi om 5 ugers tid skal til samtale

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.