fodtøj til 11-12 mdr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.261 visninger
10 svar
0 synes godt om
24. marts 2011

MaliksMor

OMG!

det er jo en jungel. Den ene sko butik - siger det ene, og den anden sko-butik - siger det andet!  

Jeg fik fx. afvide af den ene, at han skulle ha' dem bare tit da, han skulle lære at gå i dem, og ikke tænkte hvad er den for noget.. - sludder! når han ikke kan gå, er det da bedst med sutsko, bare tær eller skrid sikre sokker????

den anden, siger at han skal ha' uld-sokker og en plactisk pose på, indtil han kan gå - det er bare udelukkede..

- Malik har et par sko fra skofus, som er lige ved at være for små nu. Han går ikke endnu men er godt på vej. Anbefal nogle gode sko?

- De sko fra skofus, ga' jeg omkring 350-400kr for. Og synes det er lidt spild af penge når hvor han max har brugt dem 4-5 gange.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2011

MaliksMor

slet ingen? der kan anbefale nogle gode sko..

Anmeld

24. marts 2011

Cris

Mit barn, den lille kunne først gå da han var 16 måneder. Indtil den har han aldrig brugt sko, eller støvler for det var vinteren. Jeg kan ikke lide at børn der ikke gå skal sidde med sådan nogle hårde "pladder" på fødderne. Han har brugt strømper og sådan nogle futter:

http://www.pinocchioshop.dk/product/reima-futter-bla/

De har fungeret rigtigt godt. Han var udenfor i frost og når der var meget koldt med sådan nogle, han gik faktisk med dem med hælp af gåvognen. Og han har aldrig haft kolde tæer. I vuggestuen har de også ment, at han har haft det godt med dem. Da han selv er begyndt at gå brugte ham dem også indtil jeg kunne se, at han kunne gå stabilt. Så købte jeg nogle brugte støvler til ham. Jeg ville ikke investere i så mange penge, når det var ved at være slut med vinter støvler season. Faktisk køber jeg tit brugt sko til mine børn. Man kan tit finde til salg nogle som næsten ikke blev brugt.

Nu kan han bruge sko, men hvis han ikke ville kunne gå nu, ville jeg stadig give ham sådan nogle futter (for det er jo stadig koldt på jorden) eller sådan nogle slags hjemme sko, som stadig er bløde. Det har vi også gjord den store, han fik sådan nogle bløde skind futter med uldstrømper på dengang, når det var rigtigt foråret.

Anmeld

25. marts 2011

MaliksMor

Cris skriver:

Mit barn, den lille kunne først gå da han var 16 måneder. Indtil den har han aldrig brugt sko, eller støvler for det var vinteren. Jeg kan ikke lide at børn der ikke gå skal sidde med sådan nogle hårde "pladder" på fødderne. Han har brugt strømper og sådan nogle futter:

De har fungeret rigtigt godt. Han var udenfor i frost og når der var meget koldt med sådan nogle, han gik faktisk med dem med hælp af gåvognen. Og han har aldrig haft kolde tæer. I vuggestuen har de også ment, at han har haft det godt med dem. Da han selv er begyndt at gå brugte ham dem også indtil jeg kunne se, at han kunne gå stabilt. Så købte jeg nogle brugte støvler til ham. Jeg ville ikke investere i så mange penge, når det var ved at være slut med vinter støvler season. Faktisk køber jeg tit brugt sko til mine børn. Man kan tit finde til salg nogle som næsten ikke blev brugt.

Nu kan han bruge sko, men hvis han ikke ville kunne gå nu, ville jeg stadig give ham sådan nogle futter (for det er jo stadig koldt på jorden) eller sådan nogle slags hjemme sko, som stadig er bløde. Det har vi også gjord den store, han fik sådan nogle bløde skind futter med uldstrømper på dengang, når det var rigtigt foråret.

Tak for svar.

Det lyder som en rigtig god ide, vil jeg da lige se om jeg kan finde i hans str

Jeg synes også det er spild af penge, og han virker også lidt irreteret over at ha' dem på..

Anmeld

25. marts 2011

Cris

CamillaRH skriver:

Tak for svar.

Det lyder som en rigtig god ide, vil jeg da lige se om jeg kan finde i hans str

Jeg synes også det er spild af penge, og han virker også lidt irreteret over at ha' dem på..

Jeg tror, at de er onesize? Det kan jeg ikke huske. Men min søn startede at bruge dem i starten af efteråret og så hele vinteren. De var lidt for store i starten, da han var måske 12 måneder, og til sidst (16måneder) passede de perfekt. Han bruger ca str.20 i sko nu, han har små fødder... De der futter bruger han stadig i weekenden, når jeg skal putte ham udenfor. Jeg synes, at det er behaligere at have dem på i barnevognen og sove end støvler eller sko. Du skal kikke på "baby-ting" butikker, de plejer at have nogle fra Reima eller Celavi. Og måske har de dem på tilbud nu, for det er snart slut med seasonen...

Anmeld

25. marts 2011

maria_wlt

Cris skriver:

Lige min opskrift..

Min DP'er ville meget gerne ha sko til ham, men det fik han altså ikke.. Han lærte at gå da HAN ville og nu går han uden problemer med faste sko på (Fra 13 mdr)

Anmeld

25. marts 2011

Cris

maria_wt skriver:

Lige min opskrift..

Min DP'er ville meget gerne ha sko til ham, men det fik han altså ikke.. Han lærte at gå da HAN ville og nu går han uden problemer med faste sko på (Fra 13 mdr)

For mig virker det så unaturlig at give sådan nogle hårde sko, når de ikke kan gå og deres fødder ikke kan noget og de har nul balance! Jeg synes også, at de skal gå når de går og ikke når vi tvunger dem med skoerne! Vores gik da han var 16 måneder... Jeg kender en pige som hun hellere ikke gik så hurtigt, men de har skynde sig at købe støvler til hende efter en råd fra en SP eller læge eller et eller andet. Men hun er nu 17 måneder og de går stadig ikke, hvilke er stadig normalt. Men jeg synes, at det er syndt at de har hårde støvler på fødderne når de sidder så meget og tumler bare rundt på gulvet/jorden... De kravler mest, så behøver man ikke noget sko!

Anmeld

25. marts 2011

Fru'Rugaard

Begyndersko er ikke hårde
Min DP har lige anbefalet mig at købe begyndersko til Maja- og de er ikke hårde, dem kan man sagtens bøje

Anmeld

25. marts 2011

Cris

Fru'Rugaard skriver:

Begyndersko er ikke hårde
Min DP har lige anbefalet mig at købe begyndersko til Maja- og de er ikke hårde, dem kan man sagtens bøje

Nej, nogle af de der begynder sko er meget bløde, nogle synes jeg at de stadig er lidt for hårde... Og nogle er ekstreme DYR i mine øjne, når man alligevel bliver brugt så lidt! Derfor har jeg valgt de der vinter futter og så uld og skind futter om foråret dengang til den store...

Anmeld

25. marts 2011

Fru'Rugaard

Cris skriver:

Nej, nogle af de der begynder sko er meget bløde, nogle synes jeg at de stadig er lidt for hårde... Og nogle er ekstreme DYR i mine øjne, når man alligevel bliver brugt så lidt! Derfor har jeg valgt de der vinter futter og så uld og skind futter om foråret dengang til den store...

Okay, jamen så har du jo fået styr på det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.