Alene mor med hund og nyfødt:s

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.437 visninger
9 svar
0 synes godt om
24. marts 2011

Anonym trådstarter

Hej piger.

Vil høre om der er nogle derude som sidder som alene mor med hund, eller som er vordende mor med hund.

Nogle der kan dele mine tanker omkring problematikken i at selv skulle lufte og passe sin hund, med en lille og få det hele til at fungere uden at dø af stress

Nogle der sidder i det nu, som har nogle gode råd eller som kan fint få det til at fungere, når man ikke lige har en god nabo/familie til at lufte?

Jeg står nemlig i den situation at jeg ikke kan skille mig af med min elskede shæfer hund Luna, men er bekymret om jeg overhovedet kan klare det som alene med et lille barn?

Nogen gode råd/erfaringer på det punkt? Jeg har ingen hav og bor på 2 sal. Og jeg ville naturligvis aldrig forlade mit barn for at lufte min hund Så lige debatten omkring det.. puha aldrig i livet.

Men mon man ville kunne overskue det? Ville du kunne?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2011

Hvem?

Anonym skriver:

Hej piger.

Vil høre om der er nogle derude som sidder som alene mor med hund, eller som er vordende mor med hund.

Nogle der kan dele mine tanker omkring problematikken i at selv skulle lufte og passe sin hund, med en lille og få det hele til at fungere uden at dø af stress

Nogle der sidder i det nu, som har nogle gode råd eller som kan fint få det til at fungere, når man ikke lige har en god nabo/familie til at lufte?

Jeg står nemlig i den situation at jeg ikke kan skille mig af med min elskede shæfer hund Luna, men er bekymret om jeg overhovedet kan klare det som alene med et lille barn?

Nogen gode råd/erfaringer på det punkt? Jeg har ingen hav og bor på 2 sal. Og jeg ville naturligvis aldrig forlade mit barn for at lufte min hund Så lige debatten omkring det.. puha aldrig i livet.

Men mon man ville kunne overskue det? Ville du kunne?

Selvfølgelig kan du det, jeg er ikke alene, men min mand arbejder fra kl. 05-19 hver dag (så han er bombet når han kommer hjem), så her klare mor alt, med 2 små børn

Tag hunden med når du triller turen med barnevognen alligevel

Anmeld

24. marts 2011

Anonym trådstarter

Så du har hund som du lufter med børnene eller?? jeg er død nervøs.. kan det hele nu hænge sammen, ser skræk scenariet at min vuffer står og tripper fordi hun skal tisse, og baby græder, osv osv.... forestiller mig KAOS!!!??

Anmeld

24. marts 2011

PsychedeliC

Jeg er alene mor til 1 barn og 2 halvstore hunde. Mine hunde kommer ikke ud og gå lige så meget som før jeg blev gravid. Men se kommer ud det de skal hvert fald. Hver gang jeg har en mulighed for at tage dem med så kommer de med. Hvis jeg skal ud og handle f.eks  eller ud og gå med min søn. Dem kan jeg godt have med. Hver gang der er en mulighed så kommer de med ellers har jeg en have men de kommer ud og gå en tur hver dag .

Med hensyn til pengene så mærker jeg ikke til at mine hunde koster noget. Jeg køber hundemad i Lidl og der koster 10kg 60 kr. og mine hunde spiser 30 kg til sammen på en måned så det er 180 kr for hundemad. De har intet fejlet så dyrlæge regninger ser jeg heller ikke noget til

Anmeld

24. marts 2011

Isabella_mor

jeg er dog ikke alene med jeg lufter hunden om dagen... og det er altså ikke til at dø af stress over..

nu bliver det meget mildere i vejret.. nu ved jeg ikke hvornår du føder.. men du kunne jo starte med at have baby i slynge når du går med hunden hvis det er for bøvlet med barnevogn hvis den trækker meget.. det gjorde jeg i starten da han var helt lille. men nu har hunden lært at gå ved siden af barnevognen man skal bare have lidt godbidder i lommen. og så er det en god ide at lade hunden gå et sted hvor den gerne må være fri, så den får mest ud af det.. og så kan du jo bare kaste med bold eller lign.. babyen sover jo højest sansyneligt hvis den er i barnevognen...

det kan sagtens fungere... nu ved jeg ikke mht din boligsituation.. men hvis du har en have kan det være alernativet lige om morgenen så din hund bare lige kan få tisset og skidt, og så kan du jo gå en tur med den lidt senere.. og så haven igen lidt senere og så gåtur igen.. to gode gå ture om dagen og et par små luftere i haven hvis den giver det bare lige i starten.. så skal det nok fungere.. bare den kan komme ud og løbe og evt lege apport..

Anmeld

24. marts 2011

Hvem?

Anonym skriver:

Så du har hund som du lufter med børnene eller?? jeg er død nervøs.. kan det hele nu hænge sammen, ser skræk scenariet at min vuffer står og tripper fordi hun skal tisse, og baby græder, osv osv.... forestiller mig KAOS!!!??

Ja, jeg har en stor Berner Sennen, men jeg bor heller ikke i lejlighed, men ja jeg går ture / i skoven med begge børn og hunden

Anmeld

24. marts 2011

Anonym trådstarter

Okay tak for dit svar det opmuntrede det en del har bare virkelig været i panik over det!!

Anmeld

24. marts 2011

bette

jeg er alene mor til en på 3½ og en på 6 måneder.. og jeg har hund. det går fint :)

men der er mange der gerne vil tjene en skilling for at lufte en hund.. her tænker jeg på større børn.. måske der var sådan nogen i nærheden hvor du bor?

Anmeld

24. marts 2011

anjada

Jeg er også alene, med to børn på 11 år og på 3 mdr. og har en labrador, som jeg har med hver gang jeg er ude at gå med barnevognen. Så det er bare med at få givet baby noget at spise og en ren ble, og så afsted

Og som en anden også har skrevet, så undersøg om der ikke skulle være nogen der har lyst til at komme og lufte hunden for dig, hvis det er svært at få det til at hænge sammen

Anmeld

24. marts 2011

Papaya

Nu er jeg godt nok ikke alene, men går da hjemme alene hver dag. Vi er ude og gå 2 gange om dagen med barnevognen og der kommer han med, ellers har vi så en have vi kan lukke ham ud i.. Men synes ikke du skal være så nervøs, det er slet ikke sikker at det bliver et problem overhovedet.. Det er selvfølgelig lidt skod du bor på 2. sal, men mon ikke der findes en løsning og I finder jer en rytme. Så hver gang du er ude med barnevognen så tag hunden med, det er mit bedste bud.. Kunne slet ikke selv forestille mig at skille af med min hund uanset hvad, men du ved jo ikke noget før den bette er kommet.. Og du skal selvfølgelig have det godt med det hele..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.