Molly23 skriver:
Er der nogen herinde der har børn med medfødt hofteskred? Min datter var til 5 mdr. undersøgelse idag og der sagde lægen at der var hofteasymmetri - dvs at hoften/folderne bagpå er asymmetriske. Nu skal hun til ultralydsscanning på hospitalet for at få af- eller bekræftet et eventuelt hofteskred.
Så vidt jeg kan læse mig til, så er behandlingen skinne i 3 måneder! Jeg kan ikke lade være med at tænke på hvordan en skinne vil forhindre hende i at udvikle sig motoriske i de 3 måneder.
Er der nogen der har prøvet et sådan forløb eller kender til det?
Er blevet helt frustreret og nervøs efter lægebesøget idag. Håber ikke min lille pige fejler noget - det kan vist også hæmmes deres gang 
Min datter havde hofteskred ved fødslen. Jordemoderen opdaget det ved undersøgelsen efter fødslen. Dagen efter var vi på ortopædkirurgisk afdeling, for at få det tjekket. Hun blev lagt i skinne med det samme. Vi fik af vide, at hun skulle have den på i 6 uger i første omgang, men at vi også skulle regne med 3 måneder. Da hun blev skannet efter 6 uger, var alt heldigvis som det skulle være. Vi går stadigvæk til kontrol med hende. Da hun var 6 måneder blev hun skannet, hvor alt heldigvis stadigvæk var fint. Nu her når hun bliver et år skal hun skannes igen også skal hun til kontrol på ortopædkirurgisk afd. når hun er 14 måneder.
Jeg kan sagtens forstå, at du er frustreret og nervøs. Jeg brød fuldstændig sammen, da hun fik skinnen på og hver gang en kontroltid nærmer sig, bliver jeg rigtig nervøs igen.
Nu var min datter så lille da hun havde skinne på, så det var lidt begrænset hvor meget hendes udvikling blev sat i stå. Men i forhold til andre børn, var hun lidt lang tid om at blive stiv i kroppen så hun kunne støtte på benene, hvis du forstår?
Ellers synes jeg ikke det har hæmmet hende. Hun kravlede da hun var 8 1/2 måned og i dag hvor hun er 11 måneder går hun rundt med støtte af gåvogn og møbler.
Undskyld det blev lidt langt. Du spørg bare hvis der er noget du er i tvivl om også får du lige en

Som en anden skrev er børn ret gode til at tilpasse sig og jo tidligere hun kommer i behandling jo bedre.
Anmeld