mangel på søvn og kæmpe frustration

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.110 visninger
6 svar
0 synes godt om
24. marts 2011

Anonym trådstarter

skriver som ano for og undgå direkte kritik.
Jeg har en baby på næsten 2 måneder. Jeg fodre babyen af inden jeg går i seng kl. 23 ca. og så skal jeg fodre igen ca kl. 0400 +- en time. og min mand står op kl 05.35 og fra jeg har fodret ved 04 tiden bøvler jeg med og få babyen til og sove, og vi når lige og faldet i søvn igen inden han står op og så vågner vi begge igen og så for jeg ikke mere søvn den dag, er heldig og få en lur senere hvis baby vil sove.
jeg bliver så stresset og frustreret og sur og ved ikke hvad jeg skal gøre, kan give mig til og tude og bliver så frustreret at alle mulige tanker kommer frem, ville aldrig gøre min baby noget, men kan mærke at det er virkelig slemt nogen gange når baby skriger og bøvler med maden. Kan ikke klare det når jeg ingen søvn for. kommer til og vrisse og skælde lidt ud og har så dårlig samvittighed fordi jeg engang ville give baby sutten for og få lidt ro, men babyen spyttede den ud og skreg videre blev sur og lagde sutten hårdt over den hoved og kom til og ramme/snitte hovedt og så blev babyen mere ked af det, det var overhovedt ikke med vilje og blev så ked af det og er det stadig, trøstede selvfølgelig med det samme. men alt det gør det heller ikke bedre ved at baby er begyndt og skrige hele dagen lang og er svær og trøste, sutten hjælper for det meste, men ryger hele tiden ud. det hele er så svært.

er der nogen der har råd eller noget som helst? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2011

Anonym trådstarter

24. marts 2011

Dittemor26

Åh ja det kan være rigtig hårdt med et lille barn, især hvis man selv er i søvnunderskud. Er der ikke nogen der kan tage lidt over for dig et par timer engang imellem, så du kan sove lidt (din mand/kæreste, forældre, søskende mm)?? Det hjælper tit hvis du kan få indhentet bare et par timer, mens en anden holder øje med den lille.

Eller tal med din sundhedsplejerske, måske har hun nogle gode råd eller kontakter?

Det er i hvertfald vigtigt du beder om hjælp inden du kører helt sur i det. Kan ikke helt fornemme hvor slemt det er. Alle mødre har prøvet at være trætte, udkørte og frustrerede, men hvis det er virkelig slemt over længere tid er det vigtigt at bede om hjælp :-)

Du får lige en  med på vejen

Anmeld

24. marts 2011

Kaufie

Det ER pissehårdt! Manglende/afbrudt søvn er jo brugt som tortur....

Men altså.... Hvornår sover baby om aftenen? Har du ikke mulighed for at gå i seng tidligere end kl 23?? Også selvom dette betyder du ikke får så meget aften sammen med manden.

Og sover din baby ikke i løbet af dagen? Så er det bare om at sætte alarmen til -og gerne overlade ansvaret med at lytte efter baby til en anden, så du kan komme helt ned i den dybe søvn - og lade nullermænd og vasketøj være nullermænd og vasketøj. Det kan du evt klare mens baby er vågen ved at sætte baby i en bæresele.

Hvad med at få en veninde/bedsteforældre til at trille en tur med baby i barnevognen? Så kan du tage en lur imens.

Hvorfor vågner I når din mand står op? Han må lægge sit tøj på badeværelset om aftenen og stå op med det samme vækkeuret ringer (ikke noget med at ligge og snooze 5 gange) og så liste ud af soveværelset uden at tænde lys - og ellers lade jer sove videre.

Held og lykke med sovningen - det BLIVER bedre!

Mette, mor til en på 3,5 år og en på 3,5 mdr og selv i konstant søvnunderskud

Anmeld

24. marts 2011

sus82

Jeg kan godt forstå din frustration. Hos mig har det været i perioder ,også hvor jeg har manglet søvn, at jeg har syntes det hele var mega hårdt. Det tog nogle måneder her hos os, før jeg syntes jeg havde overskud igen. Hvad spiser baby om natten?? ammer du eller er det flaske? Sidder du op og ammer eller ligger du ned. Jeg har ammet og prøvet både og sidde op og ligge ned, og det fungere bedst for os at ligge ned, så falder vi nemlig begge i søvn ret hurtigt, mens hvis jeg sidder op og vil ligge lillepigen fra mig, så vågner hun når jeg ligger hende og vil ikke sove igen. 

Jeg håber det kan trøste dig ved at sige, at ja det er sindsygt hårdt lige nu, men tingene ændre sig hurtigt i den alder din baby har nu og her skulle jeg lige over de første par måneder før jeg fandt mig tilrette i det hele.

Anmeld

24. marts 2011

Sille-pigen

Vi har alle sammen været i søvnunderskud og ved hvad det kan gøre ved os, det er utrolig vigtigt at du får nogen til at se efter barnet engang imellem så du kan få hvilet dig. Det er kun en overgang og når man er aller længst nede får man af og til lidt uventet energi. Men ja det er tortur og der er ikke så meget at gøre andet end klemme ballerne sammen og tro på det skal gå altsammen for det gør det. Tusinde tanker og kram herfra fra en mor som sov en helt nat idag for første gang i 4 mdr fordi manden min blev oppe og tog sig af den lille.

Anmeld

24. marts 2011

mortilnoahogmelina

Jeg havde bare et lille forslag til det med sutten . 

Jeg købte selv de det fansie flotte sutter i starten fra avent mam osv . dem der er flade . 

Jeg kunne slet slet ikk få ham til at tage den uden den røg ud igen , så kom min mor med den glimrende ide at jeg skulle prøve at købe runde sutter , og det har virkelig hjulpet her , nu holder han den i munden og kan samtidig finde ud af at sutte på den imens han er ked af det Måske et forsøg værd . 

Her havde vi os mange søvn problemer i starten . og har desværre ingen gode råd til hvordan man kan hjælpe . 

Her der stod vi op til sidst når han vågnede "legede" lidt altså jeg snakkede med ham cyklede med hans ben osv . så gik der højest 1 time så sov han igen , ja det er fandens hårdt når det står på , men hold modet oppe du skal nok klar dig igennem , kan din mand ikk tage over i weekenderne så du kan sove lidt der . 

Det gjorder vi her , jeg gav mad og gik i seng og han tog over sådan gjorder vi så jeg os fik sovet lidt . 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.