hjælp kagekvinder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.432 visninger
10 svar
0 synes godt om
23. marts 2011

Siber

Astrid skal dåbes den 17. april, og jeg tænkte at jeg ville bage en lille kage. Jeg vil ikke bevæge mig ud i den store dåbskage, men bare en flad en og med navn på og sårn.

Jeg var tilfældigvis inde i en butik i dag, og så de solgte fondant (hedder det det?)

Men hvad skal man anskaffe sig, når man skal igang med kageprojekt???
jeg har intet!
Jeg tænkte en lagkage agtig med tobleronecreme og hindbær noget

Hjælp mig kære kagekvinder
Siber

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2011

Grynt

uhmmm, hvis du ikke vil købe det vilde til at starte med, syntes jeg faktisk der er mange søde udskære i de børne net, du véd de sæt hvor der er masser af plastic ting for børn der gerne vil bage. Måske du har nogle hjerter o.l. fra dine jule udskære der kan bruges?

Anmeld

24. marts 2011

Siber

Grynt/Tina skriver:

uhmmm, hvis du ikke vil købe det vilde til at starte med, syntes jeg faktisk der er mange søde udskære i de børne net, du véd de sæt hvor der er masser af plastic ting for børn der gerne vil bage. Måske du har nogle hjerter o.l. fra dine jule udskære der kan bruges?

Tak Tina, det var et godt tip!!!

Jeg har været inde på kageklubbens debat og lurer lidt, og tunis har skrevet en meget god trin for trin!!!

Anmeld

28. marts 2011

Grynt

hvad er du så nået frem til??

Anmeld

6. april 2011

linemus

Har du fået styr på det, Siber?

Anmeld

10. april 2011

Siber

linemus skriver:

Har du fået styr på det, Siber?

Nej egentlig ikke. Nu er vi lige kommet hjem fra ferie, så nu må jeg vidst hellere se at få styr på det!!!

Men Line, kna jeg ikke bare lave alm lagkager med hindbærmousse og toblerone creme, også putte mmf udover??? og pynte dem lidt???

Jeg skulle have lavet en prøve, men det når jeg ikke, så det må blive som det bliver!!

Er mmf og fondant det samme???

Jeg har nemlig fundet en biks her i Norge der sælger alt muligt til kager

Knus Siberm,der ikke føler sig stresset, bare lettere presset!!!

Anmeld

10. april 2011

Grynt

Siber skriver:

Nej egentlig ikke. Nu er vi lige kommet hjem fra ferie, så nu må jeg vidst hellere se at få styr på det!!!

Men Line, kna jeg ikke bare lave alm lagkager med hindbærmousse og toblerone creme, også putte mmf udover??? og pynte dem lidt???

Jeg skulle have lavet en prøve, men det når jeg ikke, så det må blive som det bliver!!

Er mmf og fondant det samme???

Jeg har nemlig fundet en biks her i Norge der sælger alt muligt til kager

Knus Siberm,der ikke føler sig stresset, bare lettere presset!!!

Hej Siber

Jo du kan godt lave lagkager med hindbær mousse og tobleronecrem  Du skal bare smøre den op med smør creme også. Det beskytter din MMF/Fondante mod frugt syre skader OG er med til at glatte din kage ud

Formålet er det samme ved MMF og fondante, men er ikke det samme produkt. Jeg har kun arbejdet med MMF og syntes i virkeligheden det er noget værre klistert stads  og egentlig ikke særligt nemt at arbejde med  Så nu har jeg købt fondante, som skulle være en del nemmere at arbejde med, og det glæder jeg mig til at prøve.

Knus T

Anmeld

10. april 2011

Susan1978

Grynt/Tina skriver:

Hej Siber

Jo du kan godt lave lagkager med hindbær mousse og tobleronecrem  Du skal bare smøre den op med smør creme også. Det beskytter din MMF/Fondante mod frugt syre skader OG er med til at glatte din kage ud

Formålet er det samme ved MMF og fondante, men er ikke det samme produkt. Jeg har kun arbejdet med MMF og syntes i virkeligheden det er noget værre klistert stads  og egentlig ikke særligt nemt at arbejde med  Så nu har jeg købt fondante, som skulle være en del nemmere at arbejde med, og det glæder jeg mig til at prøve.

Knus T

tina you became a real cakewoman, jeg er stolt af dig!

Anmeld

10. april 2011

Grynt

Susan1978 skriver:

tina you became a real cakewoman, jeg er stolt af dig!

Hvor er du sød Susan  

Anmeld

10. april 2011

Siber

Grynt/Tina skriver:

Hej Siber

Knus T

Tak Tina

Det er jo nok lidt gak gak det jeg er ved at bevæge mig ud i, men jeg tror fluks jeg vil køb nogen pakker fondant, så jeg ikke skal stå med det klister stads.

Altså jeg mener hvor svært kan det lige være at lave en lagkage....hmhmhmh

Min far er gammel bager, han må sku hjælpe mig hvis det går helt galt!!

Og jeg skal nok tage et billede eller to

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.