Venindebogen/Præsenter-dig-selv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.867 visninger
20 svar
0 synes godt om
23. marts 2011

SimoneL

Kære vordende forårs-mødre! 

Jeg tænkte, at vi lidt mangler en præsenter-dig-selv tråd. Så nu går der venindebog i den! Håber, at I vil være med:

Hvad hedder du?

Hvornår har du termin? Hvornår går du på barsel?

Hvad med ham faren?

Hvem bor i din mave?

Har I flere børn? Hvis ja, hvem er de?

Hvor bor du?

Hvad laver du til hverdag?

Har du en hobby?

Hvad er din livret?

Hvad er dit stjernetegn?

Yndlings-

farve:

dyr:

rejsemål:

bil:

drink:

slik:

musik:

bog:

film:

tv-program:

Hvem er din drømmefyr? (udover din egen, selvfølgelig!)

Hvad er dit største ønske?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2011

SimoneL

Hvad hedder du?

Simone

11. april. Pga. mit studie gik jeg allerede på barsel 1. februar.

Hvad med ham faren?

Han hedder Jan og er min kæreste. Og jeg er helt skudt i ham!

Hvem bor i din mave?

Det gør en stor, møflende, tumlende, skubbende, rullende baby, som vi kalder Klaus-Yusuf indtil den kommer ud. Uanset hvad den ligner når den kommer ud, vil den aldrig ligne en Klaus-Yusuf. Så det er helt sikkert et midlertidigt navn

Nej, det er vores første!

Hvor bor du?

I en lejlighed i Århus C. Til maj bliver den skiftet ud med en lejlighed i den knap så sexede forstad, Hørning.

Læser på Journalisthøjskolen i Århus. Jeg har lige været i praktik i seks mdr. i en kommunikationsstilling i Dansk Landbrugsrådgivning. Efter barsel venter et års praktik mere - jeg ved endnu ikke hvor.

Har du en hobby?

Ikke en organiseret hobby. Men jeg kan godt lide at strikke, at læse og at følge med i hvad der foregår i verden.

Hvad er din livret?

Inden jeg blev gravid var det i seks år vegetarmad.

Det er så blevet skriftet ud med ting som varm leverpostej, svensk pølseret, lasagne etc. Tja, KØD, for tiden Nogle kan være gravide vegetarer. Jeg kunne ikke!

Hvad er dit stjernetegn?

Vandmand.

Yndlings-

farve: GRØN

dyr: Elge, køer og katte

rejsemål: Sverige

bil: Vores Volvo..

drink: Gintonics!

slik: Suure vingummier

musik: Gamle, forbitrede mænd (tænk: Waits, Cave, Cohen, Dissing og en youngster: Peter Sommer)

bog: Ringenes Herre

film: Jeg plejer at falde i søvn til film, med mindre det er dårlige katastrofefilm, zombiefilm eller bare virkelig episk som Godfather, LotR og lign.

tv-program: Alt, DR1 sender søndag kl 20. Ellers div. DR2 programmer: Spise m. Price, Bonderøven, Frilandshaven etc. Og Vem Vet Mest - det bedste quizprogram på SVT!

Jeg er ret vild med Benny Andersen...

Udover fred i verden, mad til alle etc. - At få et sundt og raskt barn i april!

Anmeld

23. marts 2011

otlitrom

SimoneL skriver:

Hvad hedder du?

Jeg hedder Anna.

Jeg har termin 22. juni, har BA-eksamen 27. juni og bliver -forhåbentlig færdig som sygeplejerske. Går derfor først på barsel 1. juli.

Hvad med ham faren?

Faren hedder Hallur og kommer fra Færøerne. Vi har været sammen 5½ år.

Hvem bor i din mave?

Det gør Krølfisen. Vi ved endnu ikke, om det er en pige eller en dreng. Det bliver den store overraskelse ved fødslen

Vi har ikke flere børn, men vi har en kat, India, der nok godt kan gå under den kategori. Hun er snotforkælet!

Hvor bor du?

I Vejle.

Jeg læser til sygeplejerske, og er igang med at skrive min BA.

Har du en hobby?

Jeg kan godt lide at male og tage billeder. Jeg er ikke super dygtig til det, men jeg slapper af når jeg gør det. Jeg strikker lidt og er generelt glad for alt kreativt. Jeg har sunget i kor i mange år, og håber på at komme igang igen, når Krølfisen og far kan være alene hjemme.

Hvad er din livret?

Jeg elsker generelt mad, så det er lidt svært... En god frugtsalat kan jeg altid spise

Hvad er dit stjernetegn?

Vædder.

Yndlings-

farve: Blå / Lilla

dyr: Kat

rejsemål: Færøerne, fordi det er "hjem". Ellers New Zealand.

bil: Volvo... Men vi har en Opel, og den er rigtig fin.

drink: Mojito, rødvin eller kold Asti

slik: Chokolade, salte fisk, månesten, chips... Det hele!

musik: Det skifter meget.. I øjeblikket høre jeg meget Teitur og andet stille musik..

bog: "Tre sider af samme sag"

film: Ser sjældent film...

tv-program: Der er ikke noget jeg må og skal se. Jeg ser tv efter hvilket humør jeg er i.. Men jeg skal have mit daglige skud nyheder, så jeg ved, hvad der sker i verden..

Det ved jeg ikke.. Hmmm.. Han skal være mørkhåret og med grønne øjne, skal være god i et køkken og være fuld af humør og spræl.

Hvad er dit største ønske? At vi får barn nr. 2! Det tog 3 år og en tur i behandling at blive gravid. Og jeg ønsker inderligt at give Krølfisen en bror eller søster. Jeg er selv enebarn, og det håber jeg ikke Krølfisen bliver.

Anmeld

23. marts 2011

_-Kathrine-_

Hvad hedder du?

Kathrine

16 april og fik barsel 5 marts, men er gået sygemeldt siden midt januar pga bækkenløsning

Hvad med ham faren?

Min elskede mand Claus, som jeg blev gift med 4 december 2010

Hvem bor i din mave?

Det gør vores lille bandit, som måske kommer til at hedde Anton... Og som helt sikkert bliver en fodboldspiller (ligesom sin far)

Nej, han er vores 1 barn

Hvor bor du?

I en lille by udenfor Århus

Jeg er Farmakonom og arbejder på et apotek inde i Århus

Har du en hobby?

Er allermest til hygge med familie og venner

Hvad er din livret?

Mexikansk

Hvad er dit stjernetegn?

Vandmand

Yndlings-

farve: Lilla og blå

dyr: Hund

rejsemål: Bare et sted der er varmt

bil: En Audi Q7 ville da ikke være tosset at have til at stå i garagen

drink: Tequila sunrise (Når jeg engang kan drikke igen, skal jeg ha' en ordentlig en af dem )

slik: Chokolade

musik: Meget blandet

bog: Ikke lige nogen pt

film: Twilight

tv-program: Venner

Orlando Bloom er sku egentlig meget lækker, men vil ikke ha' andre end min skønne mand

Hvad er dit største ønske? Leve et langt og lykkeligt liv med min lille familie

Anmeld

23. marts 2011

Stine Raaholt

Hvad hedder du?

Stine Raaholt

termin 7. juni, går på barsel d. 12. april

Hvad med ham faren?

Faren er min mand Ricky, vi har været gift i 6½ år. Han arbejder i dag som skolelærer på en folkeskole i Bagsværd og underviser lidt på CBS også. Han har tidligere været kommunikationskonsulent og arbejdet rigtig meget, så nu har han mere tid til familien, men tjener så heller ikke så meget

Hvem bor i din mave?

lillesøster, som måske skal hedde Vigga, men det er endnu ikke helt bestemt...

sammen har min mand og jeg 2 børn, Julius på 4, som bare er verdens sødeste og kærligste storebror, og vores lille vildbasse Viola, som bliver 2 i juni.

Hvor bor du?

i Søborg

Jeg er projektleder i Kræftens Bekæmpelse

Har du en hobby?

jeg elsker at sy og være kreativ. jeg syr tøj, til børn og voksne i Liberty stof og elsker at sy til mine børn. Jeg kan godt lide at hygge hjemme med min familie, lave god mad og bare være familie...

Hvad er din livret?

Uh, jeg har mange livretter... jeg elsker faktisk al mad... thairetter og salater er nok noget af det jeg holde rmest af

Hvad er dit stjernetegn?

Tyr

Yndlings-

farve: Blå

dyr: kat

rejsemål: Italien

bil: Drømmer om en VW passat stationcar, hvor jeg kan have alle mine børn i

drink: Mojito (smager også godt virgin)

slik: sismofytter

musik: Tina Dickow, Agnes Obel og Fallulah

bog: Kaninbjerget, men læser mest krimier for tiden

film: Amelie fra Montmatre

tv-program: Kender du typen eller Bonderøven

Hvem er din drømmefyr? (udover din egen, selvfølgelig!) Colin Firth

Hvad er dit største ønske? at jeg altid vil have et skønt liv sammen med min familie

Anmeld

23. marts 2011

birthee

Hvad hedder du?

Birthe

Jeg har termin den 6. april 2011, gik på barsel den 10. marts... Har dog været sygemeldt siden 11. november 2010...

Hvad med ham faren?

Faren hedder Thomas, og har samme alder som moren...

Hvem bor i din mave?

Det gør en lille fidus - vi ved ikke hvad det bliver, så vi gldæer os helt vildt!!!

Vi har Frederik, der bliver 4 år den 14. maj...

Hvor bor du?

Jeg bor i en lille landsby lidt uden for Faaborg...

Jeg blev udlært i Netto her den 1. januar 2011... har så ikke brugt uddannelsen til noget endnu, men så er der noget at tage fat på når barslen er overstået... Pønser dog på en kontor-uddannelse inden for det offentlige...

Har du en hobby?

Jeg kan godt lide at sy, og ellers har jeg 2 hunde jeg forsøger at gøre lidt klogere...

Hvad er din livret?

Hmm... gratis mad  Ej, jeg kan godt lide retter med kylling, men spiser ikke så meget kød for tiden...

Hvad er dit stjernetegn?

Tvilling

Yndlings-

farve: Lilla

dyr: Hund

rejsemål: Danmark - og ellers Sverige... Har ikke det store behov for at rejse sådan "rigtigt" til udlandet...

bil: Kører Volkswagen Passat - men savner vores Kadett C Coupe...

drink: Cult Mokai - det er så dejlig nemt at gå til...

slik: Matadormix - milky way... eller vanilje is med odense chokoladesovs...

musik: meget forskelligt... har lige købt Thomas Helmig boksen...

bog: Jane Aamund - Lemvig-krøniken...

film: Bodyguard...

tv-program: Bonderøven...

Hvem er din drømmefyr? Det er svært at sige - elsker min mand!!! Synes stadig han er dejlig at se på - selv efter 10 år sammen!!

Hvad er dit største ønske? At min familie og jeg vil blive ved at have det godt sammen, og at vi må holde os sunde og raske nu og fremover!!!

Anmeld

23. marts 2011

Tanja1234

Hvad hedder du?

Anja

Oprindeligt d. 10.  juni, men pga. for tidlig vandafgang ved vi at det senest bliver d. 26. april - ved kejsersnit.

Har været sengeliggende siden d. 19. januar, men før da havde jeg egentlig ikke regnet med at gå på barsel før terminen..

Hvad med ham faren?

Verdens dejligste Rasmus. Kok og 31 år. Vi har været sammen lidt over 5 år men har kendt hinanden siden vi var teenagere.

Hvem bor i din mave?

Lisa - der idag vejer 1.243 gram

Ingen børn, men to indekatte der nok alligevel passer fint ind i kategorien.

Hvor bor du?

Klassisk 70'er parcelhus i nærheden af Slagelse.

Ejendomsmægler.

Har du en hobby?

Når jeg ikke ligger på langs, så er det rytmisk gymnastik.

Hvad er din livret?

Helt klart forloren hare med ribsgele og det hele...

Hvad er dit stjernetegn?

Tyren

Yndlings-

farve: Lilla

dyr: Kat

rejsemål: Varme... Tapas i Barcelona eller skøn rødvin i Ungarn eller Italien.

bil: Ville gerne sige min lille 206'er men det ville bare ikke være sandt. Hvis jeg fik frit valg (og ikke skulle have plads til barnevogn) så er jeg nok mest til en klassisk 911.

drink: Gin og lemon

slik: Det meste

musik: Godt og blandet - nok mest i den poppede eller bløde rock ende.

bog: Læser forfærdeligt meget - Tit ender jeg med fantasy som Harry Potter, Vampire Diaries og Twilight - og er i øvrigt ikke til at komme i kontakt med når jeg først kommer igang.

film: The fifth element

tv-program: Gud hvor det lyder kedeligt, men nok Nyhederne - eller The Simpsons

Nok en combo mellem Justin Timberlake og Ryan Phiilippe - Jeg er en sucker for drengerøve med krøller...

Hvad er dit største ønske? Lige nu - at holde på Lisa bare 5 uger mere.

Anmeld

24. marts 2011

kaka4

Hvad hedder du? Karina

termin den 11. april og gik på barsel den 3. marts.

Hvad med ham faren?

Mads som jeg har været sammen med i knapt 11 år og som arbejder som pressechef - fantastisk mand og verdens bedste far :-)

Hvem bor i din mave?

Lillemus som har været utrolig aktiv under graviditeten

Vi har den skønneste dreng, som lige er fyldt 4 år og som hedder Sylvester. Han glæder sig meget til at blive storebror.

Hvor bor du?

Frederiksberg, KbH

Konsulent i pengeinstitut. Oprindeligt uddannet stats.aut. ejendomsmægler og valuar men valgte at skifte spor efter vi fik vores søn pga arbejdstider. 

Har du en hobby? e

elsker at rejse og rejser meget mest til Østen

Hvad er din livret?

Elsker generelt mad men mexicansk og thaimad ligger nok øverst på listen.

Hvad er dit stjernetegn?

Vædder

Yndlings-

farve: Grøn

dyr: vi har 2 store racekatte mail coon som også er vores børn

rejsemål:

Østen

bil:

har p.t. en Toyota Rav 4, 4 hjulstrækker

drink:

GTér (Gin Tonic)

slik:

God chokolade

musik:

U2 som top gruppe

bog: Læser en del - svært lige at fremhæve en forfatter men Michael Cornelly er ret fantastisk.

film: Schindlers list

tv-program: Jeg ser meget forskelligt, herunder film, mange nyheder, dabatprogrammer m.v.

????

Fred i verden, herunder ingen hungersnød

Anmeld

24. marts 2011

Line Højdal

Hvad hedder du?
Line

Jeg har termin 21. april og gik på barsel sidst i februar - 7 uger før termin!

Hvad med ham faren?
Farmand hedder Tue - min dejlige mand som jeg blev gift med 24. juli 2010 (Vi var med i TV-programmet 4 Bryllupper)

Hvem bor i din mave?
I min mave bor ønskebarnet blob, eller Supermand som han har heddet siden "tappen" blev afsløret

Vi venter vores førtse barn, men skal helt sikkert have flere...
I huset har vi ellers en sort labrador og to katte!

Hvor bor du?
I et lille husmandssted fra 1931 beliggende i en lille bitte landsby ved navn Bjergsted - ca. 4 km fra Jyderup på Vestsjælland

Jeg arbejder i Kalundborg kommunes Vej & Park, hvor jeg sidder med driften af kommunens grønne områder. 

Har du en hobby?
Friluftsliv og spejderarbejde og alt i den dur... Elsker at være kreativ, men det er ikke her mine styrker ligger

Hvad er din livret?
Uhh det er svært... Jeg elsker fiskefrikadeller, plankelaks, min mors "Høns i asparges", en god bøf og ellers alt hvad der hører til grill-sæsonen

Hvad er dit stjernetegn?
Løve  

Yndlings-

farve: Grøn

dyr: Jeg kan ikke vælge ét... elsker naturen og alle de dyr der lever i den!!

rejsemål: Helst varmt og med badestrand, men eller gerne med flot natur - Grøndland, Skotland og New zealand står på ønskelisten og så er jeg også vild med at stå på ski... Det var vist en helgardering

bil: Hmm... God stor rummelig stationcar med plads til børn og hund og alt det man liiige skal kunne have med. Mærke er ikke vigtigt!

drink: Strawberry Daiquiri - uhmm...!
Champagne og en god rose-vin er heller ikke ad vejen her om sommeren!!

slik: Surt slik, piratos, riesen-karameller, daim... uhmm der er meget

musik: Meget blandet... Er vild med REM, men hører virkelig meget forskelligt alt efter om jeg slapper af, er på dansegulvet, eller skal gøre rent

bog: Gode krimier, Ringenes Herre, Jan Guillou's bøger (bl.a. dem om tempelridderen) m.fl.

film: Braveheart

tv-program: Igen - alt efter humør... Bonderøven, Hospitalet, Station 2, Hvem vil være millionær og diverse forbrugerprogrammer

Hmm... har ingen ud over min egen faktisk... Jeg vil have hele pakken og er især interesseret i indholdet. Min mand har alt det jeg søger hos en partner!

Anmeld

24. marts 2011

Kuk

SimoneL skriver:

Hvad hedder du?

Lonnie

24.04 er min termin og jeg går på barsel i morgen d. 25.03

Hvad med ham faren?

Thomas og jeg har lige haft 9 års bryllupsdag og jeg elsker ham overalt på jorden.

Hvem bor i din mave?

Det gør en MEGET aktiv lille dreng, som vi har fundet navn til, men holder for os selv indtil vi siger "Velkommen til verden"

Ja, vi har skønne, dejlig Ludvig på 5½ år. Han glæder sig til at bliver storebror

Hvor bor du?

Jeg bor i Hareskovby, Værløse (storkøbenhavn)

Arbejder i Siemens, som projektindkøber indenfor området jernbane

Har du en hobby?

Det ville jeg gerne have, men nogen har taget tiden fra mig... så lufte hunden er det mest "hobby-agtige" jeg har gang i, men Bailey er tilgengæld også bare så dejlig en vovse

Hvad er din livret?

Nej, nej, nej - det kan jeg simpelthen ikke svare på.. der er så meget, men faktisk god gammeldags dansk mad er ej at fornægte - Jo, nu ved jeg det... Svigermors gl.dags æblekage, med ribsgele og flødeskum og makroner - den er vidunderlig... problemet er bare at hun altid servere den når jeg vildt mæt, og så kan jeg ikke spise så meget, eller også har hun ikke lavet så stor en portion, så jeg må nøjes med lidt - det er ikke godt.. Uhh.. jeg er et madøre ... HA HA HA...

Hvad er dit stjernetegn?

Vandmand

Yndlings-

farve: RØD

dyr: Det må være hunde, der er intet som den kærlighed de viser når man kommer hjem og deres store brune øjne, som de dog kan se på een ;-)

rejsemål: Vi bliver tit i DK pga Bailey, men drømmer begge om den store USA tur, men jeg vil bare gerne have mine unger er gamle nok til at huske turen, da det gerne skulle være en uforglemmelig oplevelse, når man bruger så meget tid og mange penge på en ferie

bil: Mini-Cooper, gid jeg havde een... vi kører i Avensis st.car (praktisk og stabil)

drink: Drikker for lidt til at have en yngling.... Men Strawberry-margurita er ej at fornægte ;-)

slik: Lidt men godt... fx. chokolade.

musik: Kan godt lide POP og fede beats... fx. Kapel-Keld (R:I) på P3 fredag aften, der blev godt smidt fede plader på afspilleren. Men kan også nyde gode klassiske numre, Frank Sinatra og jazz.....

bog: Alt der er spændende og totalt way-out..

film: Sci-Fi, Fantasy, action. Men er pjattet med Sci-Fi, jeg elsker konceptet med hvordan andre ser vores fremtid, vores verden. Fx. I am Legend, fed tankegang :-D

tv-program: Er forfærdelig glad for serier, vildt plat - I know . Fx. Friends

Hvem er din drømmefyr? (udover din egen, selvfølgelig!) Jeg har et eller andet med Ashton Kutcher, han har en eller anden charme jeg ikke helt kan stå for.

Hvad er dit største ønske? At få en rask dreng om 1 måned og fred i verden og håb om flere diktatur-lande bliver opløst....

Hvordan fik i kopieret teksten??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.