Miin fødsel :D<3

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.034 visninger
12 svar
0 synes godt om
23. marts 2011

Nanastep

Heej Damer

nu er det vidst på tide jeg fortæller om vores fødse, først må jeg skuffe jer med billeder, for vores computer kan ikke åbne vores billeder før vi har et andet program :/ , så billeder kommer senere ..

Det hele startede Fredag morgen D 18/3 - Termins dag   kl 03.30, hvor jeg vågnede ved at jeg havde ondt i min højre side af maven, men tænkte ikke længere over det, så jeg lagde mig bare på den anden side og sov videre, men så gjorde det jo lige pludselig ondt i begge mine sider af maven om kunne virkelig ikke falde i søvn igen, så jeg blev enig med mig selv om at jeg ville stå op og spise noget mad, var lidt sulten , syntes smerten begyndte at tage til og blev enig med mig selv om at jeg ville gå ind og vække Lasse kl 04.00! han stod op og vi begyndte at tage tid på mine veer for de var godt nok slemme!! der var 2min i mellem dem og de varede 1min!! vi ringede ind til fødegangen og fortalte dem om mine veer osv, og vi aftalte at vi skulle være derinde til vagtskifte, kl 07.00 , vi var så i holbæk kl 07.30, og mine veer var virkelig slemme! jeg blev tjekket og var 2cm åben :/ gid det var meget mere tænkte jeg! når men vi blev sendt ud i byen for at spise noget morgenmad også kunne vi komme igen efter også se hvor meget jeg så havde åbnet mig, ( ikke lige byen jeg havde lyst til med veer ) !! - når men vi bliver enige om at køre i kvickly for at spise morgenmad kl 09.15, vi satte os ned og Lasse tog en tår af sin kaffe og jeg spise min frugt, og PLASK så gik vandet 09.40 !!! Lige inde i kvickly  hahahaha' Jeg sagde hurtigt til lasse at vandet var gået, også begyndte jeg ellers og tude, for jeg syntes det var mega pinligt haha' når men hurtigt ud i bilen for mine veer blev bestemt ikke bedre  Puha de tog til med det samme,! vi kom ind på fødegangen og jeg fik en kæmpe ble på også kunne jeg ellers bare arbejde med mine veer til jeg skulle føde, når men kl 10.00 var mine veer så slemme at jeg hverken kunne ligge eller side, jeg kunne kun arbejde med mig selv ved at jeg stod op, så jeg støttede mig til lasse, mine veer blev så slemme at jeg ikke kunne mere, ' sagde jeg ' Jeg opgav inde i mig selv, og vidste selvf godt at det hjælper ikke noget, der er jo ingen vej tilbage, nu skal lille manden bare ud ! <3 ' når men Emil's hjerte dykkede op til flere gange imens jeg havde veer og min JM blev ikke særlig glad når det skete! så hun sagde at de ville ligge en electrode på hans hoved så vi kunne se hans hjerte rytme på den måde! det gjorde hun så 3 gangen  !!!! fordi den ville ikke sætte sig fast på Emils hovede. Når men det gjorde den så i 3 forsøg puha ! , nu sag den fast også skulle jeg ellers bare op og stå, og jeg skreg !!! Det gjorde ubeskriveligt ondt!  havde ellers sagt til mig selv at jeg ikke ville skrige, meeeen det holde jeg altså ikke helt hehe.! omkring kl 11 blev JM og jeg enige om at vi ville ringe til en nakose læge så jeg kunne få lagt en 'rygmarvsbedøvelse' eller hvad de nu kalder den! jeg fik lagt mit drop og nakose lægen kom omkring kl 11, men da de kommer ind af døren, så fik jeg lige pludselig en presseve  , Jm tjekkede mig og jeg var 9cm åben !!! havde åbnet mig 5cm på 1 time, JM var overrasket, så kunne hun jo godt forstå at jeg havde så ONDT  flot altså!! - så nakoselægen gik igen for at måtte jeg ikke få den bedøvelse!  kl 12.30 fik jeg presse veer hele tiden og de gjorde klar til det hele, og nu gik det stærkt !! for kl 12.48 var min dejlige lille prins ude  Jubiiiii ENDELIG!! var 22min om at presse ham ud!! Emil havde navle snoren om halsen og den var meget stram, men hun fik den af og han kom op på min mave, han var blå, så der kom varme lampe over os også fik han farve lige pludselig, han var helt perfekt de største blå øjne og utrolig nysgerrig omkring hvad der var udenfor maven . En lille dreng på 3420g og 51cm, så han var jo ikke de 4300g som JM havde skønnet ham til! det var fordi jeg havde utrolig meget fostervand!

så det var en meget meget meget HÅRD fødsel men alligevel hurtig!! Endelig har vi Emil i vores arme og vi er utrolig stolte og han er bare så smuk ...

Kram fra en meget stolt mor og far

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2011

misspippi

Stort tillykke med prinsen

Dejligt at høre at alt gik godt, trods smerter. Men dem glemmer man heldigvis hurtigt når guldklumpen ligger på ens mave

Anmeld

23. marts 2011

Maja88

stort tillykke... husk at nyde ham men han er så lille...

siger jeg som er mor til en 3 uger gammel pige- som vokser ALT for stærkt.

Anmeld

23. marts 2011

birthee

Stort tillykke med ham  - og man glemmer hurtigt smerterne når man har sin lille guldklump i armene

Anmeld

23. marts 2011

Maemi

Tillykke med den lille guldklump! 

Anmeld

23. marts 2011

mortilnoahogmelina

Tillykke med ham

Anmeld

23. marts 2011

babyMark

Til lykke med ham! Det lyder - trods smerter - som om at det var en god fødsel!

Anmeld

23. marts 2011

Frøken J.

Det lyder ømt! Pyha! Men stort tillykke, det var en spændende beretning at læse

Anmeld

23. marts 2011

isimaven

tillykke med jeres emil

Anmeld

24. marts 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

STORT tillykke med jeres prins

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.