Motorik 5-6 måneder! :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.091 visninger
19 svar
0 synes godt om
23. marts 2011

Louisesam

Hej med jer!

Hvordan går det med jeres små og deres motoriske udvikling? Hvor gamle er de nu, og hvad kan de? Rulle fra ryg til mave, omvendt? Sidde med støtte? Osv... er rigtig nysgerrig!  

Mikas er nu godt 6 mdr. og jeg forsøger at lære ham at sidde mere stabilt (selvfølgelig med støtte). Han sidder nu i højstol (den i plastik fra Ikea med bord) med et vattæppe i ryggen og sidder egentlig ret stabilt mellem mine ben, når jeg sidder på gulvet, eller op ad noget generelt. Han kan næsten støtte med hænderne i gulvet foran sig, men dingler fra side til side!

Han kan nu også rulle fra maven og om på ryggen og den anden vej - altså fra ryggen og til maven SELV! :O Vildt, jeg troede aldrig det skulle ske, da han HADEDE at ligge på maven de første 3-4 måneder!!

Håber I nyder det dejlige forårsvejr med jeres kære små!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2011

2babygirls

Madeleine er 5½mdr og er så vild så man nogle gange skulle tro hun skulle have været en dreng

Hun rullede fra mave til ryg da hun var 10 uger, og fra ryg til mave da hun blev 19 uger  Så nu fiser hun med det samme derom, lige så snart jeg ligger hende ned. Hvilket tit ender med at hun gylper fordi hun jo lige har spist

Hun "forsvandt" for en uge siden fra legetæppet, hvor jeg måbende gloede fra gangen og tænkte hvor fanden er hun... 1 meter længere fremme, ved fars anlæg

ANER ikke om hun tryllede eller møvet sig frem.. Satser på hun snart vil vise mig det haha.

Dog er hun ikke vildt stiv i ryggen, så når hun sidder i bumbo stolen eller sin tripp trapp farer hun frem efter hendes tær. Men der kommer hele tiden fremskridt.

Anmeld

23. marts 2011

Siber

Her er rullerri en by i Rusland Hun gør absolut intet, og det har hendes søstre hellere ikke gjort

Men nu er hun da begyndt at rulle om på siden, ja faktisk på begge sider. Men om på maven, næ nej det gider hun ikke! Men hun roterer om sin egen akse, hvis man kan sige det. Der hvor jeg ligger hende med hovedet opad, så kan hun lige pludselig ligge med fødderne, så lidt bevægels er der

Hun er nu 5 mdr

Fordelen er at hun ligger meget stille på puslemåtten

Knus Siber

Anmeld

23. marts 2011

misslea

Hejsa.... skønt at høre, hvordan jeres små guldklumper udvikler sig!!!

Her går det også over stolk og sten...Wilma er nu 5½ måned.

Wilma har kunnet rulle begge veje i et GODT stykke tid efterhånden...!! Hun har ligget på maven og støttet på håndfladerne siden hun var knapt 4 måneder.... - hun er en STÆRK pige siger min SP! Hun er begyndt at møve sig frem nu... det er sååå sjovt.. man kan nemlig se, at det er begyndt at irritere hende, når der er noget, hun ikke kan nå!! Hun tager benene helt ind under numsen, og skyder numsen helt op i vejret... det ser altså spøjst ud

Hun sidder også fint i den der stol fra IKEA... Trip Trappen sidder hun mere ustabilt i! Hun kan sidde selv i sofaen, op ad noget.. men ser hun noget til en af siderne, så vælter hun sig over mod dét... heheh! Hun kan stå selv på sine ben, når jeg holder hende i hænderne...!

Hun er super sej synes jeg!!!

Det lyder da sørme også som om, at jeres unger er GODT med.... skønt skønt!!!

Anmeld

24. marts 2011

Louisesam

Tina&Martin skriver:

Madeleine er 5½mdr og er så vild så man nogle gange skulle tro hun skulle have været en dreng

Hun rullede fra mave til ryg da hun var 10 uger, og fra ryg til mave da hun blev 19 uger  Så nu fiser hun med det samme derom, lige så snart jeg ligger hende ned. Hvilket tit ender med at hun gylper fordi hun jo lige har spist

Hun "forsvandt" for en uge siden fra legetæppet, hvor jeg måbende gloede fra gangen og tænkte hvor fanden er hun... 1 meter længere fremme, ved fars anlæg

ANER ikke om hun tryllede eller møvet sig frem.. Satser på hun snart vil vise mig det haha.

Dog er hun ikke vildt stiv i ryggen, så når hun sidder i bumbo stolen eller sin tripp trapp farer hun frem efter hendes tær. Men der kommer hele tiden fremskridt.

HOLD DA OP!! Der er gang i hende Hvor er det vidlt, hun vil bare afsted! Hehe! Men ja, hvis hun sådan laver forsvindingsnumre, så er det bare med at holde øje! Sejt!

Det er sjovt, hvordan nogle bare lærer 1000 gange hurtigere end andre babyer... hvor forskelligt det kan være...

Anmeld

24. marts 2011

Louisesam

Siber skriver:

Her er rullerri en by i Rusland Hun gør absolut intet, og det har hendes søstre hellere ikke gjort

Men nu er hun da begyndt at rulle om på siden, ja faktisk på begge sider. Men om på maven, næ nej det gider hun ikke! Men hun roterer om sin egen akse, hvis man kan sige det. Der hvor jeg ligger hende med hovedet opad, så kan hun lige pludselig ligge med fødderne, så lidt bevægels er der

Hun er nu 5 mdr

Fordelen er at hun ligger meget stille på puslemåtten

Knus Siber

Hehe, så kommer det vel snart med at rulle hele vejen fra ryg til mave og omvendt, hvis hun ruller til siderne. Det gjorde MIkas en meget kort periode også, og pludselig kunne han rulle hele vejen rundt!

Det der med at roterer rundt om sin egen akse, det gør min Mikas også Det er da vist nok lige forstadiet til at lære at kravle, tror jeg nok... Så sker der da i hvert fald også noget!

Anmeld

24. marts 2011

Louisesam

misslea skriver:

Hejsa.... skønt at høre, hvordan jeres små guldklumper udvikler sig!!!

Her går det også over stolk og sten...Wilma er nu 5½ måned.

Wilma har kunnet rulle begge veje i et GODT stykke tid efterhånden...!! Hun har ligget på maven og støttet på håndfladerne siden hun var knapt 4 måneder.... - hun er en STÆRK pige siger min SP! Hun er begyndt at møve sig frem nu... det er sååå sjovt.. man kan nemlig se, at det er begyndt at irritere hende, når der er noget, hun ikke kan nå!! Hun tager benene helt ind under numsen, og skyder numsen helt op i vejret... det ser altså spøjst ud

Hun sidder også fint i den der stol fra IKEA... Trip Trappen sidder hun mere ustabilt i! Hun kan sidde selv i sofaen, op ad noget.. men ser hun noget til en af siderne, så vælter hun sig over mod dét... heheh! Hun kan stå selv på sine ben, når jeg holder hende i hænderne...!

Hun er super sej synes jeg!!!

Det lyder da sørme også som om, at jeres unger er GODT med.... skønt skønt!!!

Lyder da bare som om hun også er stærk Det der med at stå på benene, det vil Mikas også meget gerne... HELE tiden! Det er lidt hårdt at holde ham sådan i længere tid, men han VIL bare

Haha, det er så sødt ja, når de stritter numsen i vejret - men ikke rigtig kommer nogle vejne og falder sammen igen Det har Mikas også gjort nogle gange! Men kommer hun så lidt frem sådan eller hvad? Eller falder hun bare sammen på stedet??

Anmeld

24. marts 2011

2babygirls

Louisesam skriver:

HOLD DA OP!! Der er gang i hende Hvor er det vidlt, hun vil bare afsted! Hehe! Men ja, hvis hun sådan laver forsvindingsnumre, så er det bare med at holde øje! Sejt!

Det er sjovt, hvordan nogle bare lærer 1000 gange hurtigere end andre babyer... hvor forskelligt det kan være...

Ja det kan vi også se i mødregruppen.

Men igen, så er der nogle der kravler før og andre går først.

Madeleine er ikke så stiv i kroppen, så det med at stå på mine lår er kedeligt, så hellere en flyvetur eller ligge og lege på maven.

Heldigvis er mødrene jo også forskellige

Anmeld

24. marts 2011

marhemor

Hvor dejligt at de små oktober-babyer bare drøner derudaf

Herhjemme er Andrea ikke pjattet med det rulleri, hun havde 3 dage i slutningen af januar, hvor hun konstant rullede fra mave til ryg, og det var så det! Nu gider hun hverken den ene eller den anden vej Til gengæld kommer hun tit om på siden at ligge, for så at trille tilbage til udgangspunktet!

Andrea står også meget fint med let støtte, og synes også at det er fantastisk at se det hele fra lodret stilling Hun kan også sidde selv med støtte i ryggen, der skal bare ikke være noget alt for spændende foran hende, så rækker vi ud efter det og knækker sammen på midten Eller også tilter vi til siden efterfulgt af en "maveplasker"!

IKEA stolen er også et kæmpe hit herhjemme, og vi har nu fundet ud af hvor sjovt det er at smide alting på gulvet, fordi mor samler det jo op igen

Anmeld

24. marts 2011

misslea

Louisesam skriver:

Lyder da bare som om hun også er stærk Det der med at stå på benene, det vil Mikas også meget gerne... HELE tiden! Det er lidt hårdt at holde ham sådan i længere tid, men han VIL bare

Haha, det er så sødt ja, når de stritter numsen i vejret - men ikke rigtig kommer nogle vejne og falder sammen igen Det har Mikas også gjort nogle gange! Men kommer hun så lidt frem sådan eller hvad? Eller falder hun bare sammen på stedet??

Ja - hun er faktisk begyndt at komme lidt fremad...!!! Og især får hun vendt sig 100 gange! Hvis hun fx. ligger med ansigtet ind mod sofaen, når vi lægger hende på tæppet, så ligger hun pludselig med numsen hen mod sofaen, osv...!!! Hun karter rundt.. heheh!!

Ja - hun er en rigtig lille pipi siger vores SP!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.