Hjælp til drengenavn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2011

Bshizzle

Hehe.. Vi står selv og skal finde på et drengenavn hvis nu det blir en dreng..

Og vi har en Lucas i forvejen, så skal osse være et navn der kan ligge sig godt op af det.

Men navne med L, jeg lige kan komme i tanke om er...
.. Lasse, Liam, Lennart, Louis, Lenni, Lars, Leon, Lars-Peter   , Lynge, Lian og Lenus..  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2011

twinboys

Anonym skriver:

Hej allesammen.

Jge har valgt at skrive som anonym, da jeg ikke ved hvem som kigger med, og vi helst gerne vil holde kortene tæt til kroppen, før vi har taget den endelige beslutning ang. babys kommende navn.

Forhistorien er at vi har en dreng og en pige i forvejen, hvis navne delvist er valgt ud fra at de passer sammen/hører sammen, men selvfølgelig også er valgt fordi vi er vilde med navnene

Nu venter vi os en dreng, og vi har VIRKELIG haft svært ved at beslutte navnet denne gang, da vi synes det er svært at finde et navn vi begge kan lide og som 'passer ind' i navnesystemet i børneflokken, hvis I forstår

Så jeg har brug for lidt inspiration, eller bare positiv/negativ feedback fra dem som har lyst til at give deres mening til kende.

Vores børn hedder Lucas & Lærke.

Mit til dato eneste bud på et navn, som vil matche samhørigheden/systemet i søskenderækkens navne er umiddelbart Linus, hvilket min mand desværre ikke mener vil passe til en voksen, men kun et barn. What to do?

Det skal lige nævnes at vi godt kunne finde på at lave en 4er om et par år, som vi vil gøre alt hvad der står i vores magt for at gøre til en pige  og i så fald skal hun hedde Lykke elle Lilje, så ingen problemer der  Men hvad i alverden gør vi med navnet til lillebror som ligger og venter inde i maven???

Min mand har haft flere ok bud oppe at vende, som bare ikke lige passer specielt godt sammen med Lucas & Lærke, f.eks. navnet Elias, som jeg iøvrigt er vild med, men jeg har det sådan at hvis vi f.eks. valgte at kalde ham Elias, så ville vores unger hedde Lucas, Lærke & Elias - hvilket jeg synes på en eller anden måde lidt kunne skabe splid om hvorvidt alle tre børn hører sammen, hvis I forstår, fordi den sidste hedder noget som ligesom er anderledes...

JA, jeg ved godt at nogle måske vil synes at jeg er lidt autistisk med navne, men det er bare VIRKELIG vigtigt for mig at alle børnene hører sammen (hvilket de selvfølgelig gør fordi de er ægte søskende) men det må også gerne signaleres via valget af deres navne...

Håber på konstruktiv respons, da jeg ikke har brug for evt. at blive hejlet ned, da jeg er trist nok over sagen i forvejen.

Tak til alle som tager sig tid til at svare

Hvad med navnet Lias det er tæt på elias

Anmeld

23. marts 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Selvfølgelig kan en voksen hedde Linus og i øvrigt er det et super sødt drengenavn

Anmeld

23. marts 2011

Sillebob

Hvad med Leander ? Lucas, Laerke og Leander

Held og lykke med det. Det kan bare vaere SAA svaert med de navne.

Knus fra Sille - som selv er igang med at finde et pige- eller drengenavn til juni

Anmeld

23. marts 2011

Anonym trådstarter

Hej igen og tak for god respons

Ja, jeg glemte helt at uddybe, hvori jeg mente samhørigheden i navnene lå, og det var egentligt at både Lucas og Lærke er L-navne, samt korte navne (vi har et langt efternavn, og derfor skal fornavnene ikke være for lange). Om lillebrors og en evt. 4ers navn har 4 eller 5 bogstaver er som sådan ikke afgørende, hovedsagen er ihvertfald at det bliver et forholdsvist kort navn

Eksemplet med Elias er iøvrigt lidt 'uheldigt' forstået på den måde, at min veninde i jan fødte en dreng, som de har valgt at kalde Elias, og derfor vil jeg faktisk helst undgå at 'stjæle' navnet, hvis I forstår

Navnet Lias kendte jeg faktisk godt, kunne bare være bange for at knægten altid skulle præcisere hvad han hed, når han præsenterede sig; nej, ikke Elias, men Lias...og det tror jeg ville være lidt træls for ham (og os) i længden

De andre L-navne som flere af jer nævner, kendte jeg/vi godt i forvejen, og nogle af dem er selvfølgelig ok, men bare ikke lige så gode som Linus - synes jeg i forhold til de to børn vi allerede har

Det er lige netop humlen ved det hele, som en også nævner, at min mand synes Linus er for sødt/ikke gennemslagskraftigt nok, selvom jeg jo er af den mening at at man vel 'vokser med navnet', om man så må sige - og der er trods alt 632 mennesker som hedder det i DK for tiden - men selvfølgelig vil man da helst ikke have at ens barn får et ufedt navn...

Andre navne, som vi her for lidt siden har haft oppe at vende kortvarigt efter at det stod klart, at min mand stejler over Linus, er: Silas, Villads, Milas, og så kan jeg faktisk også godt lidt lide navnet Liam. Man kunne selvfølgelig prøve at få en handel i hus med sin mand om at en evt. pige senerehen skulle hedde Liva, eller Luna, hvis nu lillebror her kom til at hedde Liam  

Så ville der stadig være en slags samhørighed i navnene; problemet ville bare være at dels har vi ikke besluttet om vi stopper efter nr. 3 eller ej, dels er der jo ikke statsgaranti for at vi kan lave en pige, selvom man ved hvornår det skal gøres ifht. ægløsningen og hvilke sædceller som holder længst tid

PUHA, det er ikke helt nemt

Anmeld

23. marts 2011

Anonym trådstarter

Hej igen og tak for god respons

Ja, jeg glemte helt at uddybe, hvori jeg mente samhørigheden i navnene lå, og det var egentligt at både Lucas og Lærke er L-navne, samt korte navne (vi har et langt efternavn, og derfor skal fornavnene ikke være for lange). Om lillebrors og en evt. 4ers navn har 4 eller 5 bogstaver er som sådan ikke afgørende, hovedsagen er ihvertfald at det bliver et forholdsvist kort navn

Eksemplet med Elias er iøvrigt lidt 'uheldigt' forstået på den måde, at min veninde i jan fødte en dreng, som de har valgt at kalde Elias, og derfor vil jeg faktisk helst undgå at 'stjæle' navnet, hvis I forstår

Navnet Lias kendte jeg faktisk godt, kunne bare være bange for at knægten altid skulle præcisere hvad han hed, når han præsenterede sig; nej, ikke Elias, men Lias...og det tror jeg ville være lidt træls for ham (og os) i længden

De andre L-navne som flere af jer nævner, kendte jeg/vi godt i forvejen, og nogle af dem er selvfølgelig ok, men bare ikke lige så gode som Linus - synes jeg i forhold til de to børn vi allerede har

Det er lige netop humlen ved det hele, som en også nævner, at min mand synes Linus er for sødt/ikke gennemslagskraftigt nok, selvom jeg jo er af den mening at at man vel 'vokser med navnet', om man så må sige - og der er trods alt 632 mennesker som hedder det i DK for tiden - men selvfølgelig vil man da helst ikke have at ens barn får et ufedt navn...

Andre navne, som vi her for lidt siden har haft oppe at vende kortvarigt efter at det stod klart, at min mand stejler over Linus, er: Silas, Villads, Milas, og så kan jeg faktisk også godt lidt lide navnet Liam. Man kunne selvfølgelig prøve at få en handel i hus med sin mand om at en evt. pige senerehen skulle hedde Liva, eller Luna, hvis nu lillebror her kom til at hedde Liam  

Så ville der stadig være en slags samhørighed i navnene; problemet ville bare være at dels har vi ikke besluttet om vi stopper efter nr. 3 eller ej, dels er der jo ikke statsgaranti for at vi kan lave en pige, selvom man ved hvornår det skal gøres ifht. ægløsningen og hvilke sædceller som holder længst tid

PUHA, det er ikke helt nemt

Anmeld

23. marts 2011

Anonym trådstarter

isimaven skriver:

Lauge, louie, laust og linus (synes snilldt man kan hedde det som voksen)Men ellers tænker jeg at I skulle springe på elias og så den kommende lillesøster også kunne starte med e fx. Ester, eline Held og lykke

Tak for indputtet

Min egen tanke var faktisk også at hvis vi besluttede at kalde lillebror et navn som ikke bliver et L-navn, så kunne næste barn (som jeg HÅBER vi får og som jeg HÅBER ville blive en pige) nemlig hedde et navn, som startede med samme bogstav, som nærmeste storebror, netop for på den måde at skabe en anden slags samhørighed/system...´

Dog vil vi som nævnt helst gerne undgå Elias, selvom det er et smukt navn, og vores evt. datter ville heller ikke komme til at hedde Eline, da ungerne allerede har både en kusine og en grandkusine, som lyder navnet Elina

Anmeld

23. marts 2011

isimaven

Anonym skriver:

Tak for indputtet

Min egen tanke var faktisk også at hvis vi besluttede at kalde lillebror et navn som ikke bliver et L-navn, så kunne næste barn (som jeg HÅBER vi får og som jeg HÅBER ville blive en pige) nemlig hedde et navn, som startede med samme bogstav, som nærmeste storebror, netop for på den måde at skabe en anden slags samhørighed/system...´

Dog vil vi som nævnt helst gerne undgå Elias, selvom det er et smukt navn, og vores evt. datter ville heller ikke komme til at hedde Eline, da ungerne allerede har både en kusine og en grandkusine, som lyder navnet Elina

Ah det med venindens dreng havde jeg ikke set ig kan godt forstå du ikke vil kalde jeres lille for det samme Men ja et nyt system med nyt forbogstav til de små er ikke tossetHer har vi haft nordiske navne med de ældste og lillesøster kom så til at hedde et engelskklingende navn så det vil en evt. 4rer nok også få og derved et fint system

Anmeld

23. marts 2011

Anonym trådstarter

isimaven skriver:

Ah det med venindens dreng havde jeg ikke set ig kan godt forstå du ikke vil kalde jeres lille for det samme Men ja et nyt system med nyt forbogstav til de små er ikke tossetHer har vi haft nordiske navne med de ældste og lillesøster kom så til at hedde et engelskklingende navn så det vil en evt. 4rer nok også få og derved et fint system

Søde navne dine børn har  Her i familien hedder kusine Elinas lillesøster Silja, og navnet Zoe er smaddersødt synes jeg, og ikke så udbredt herhjemme endnu, vel? Jeg har en pige på den stue jeg arbejder som pædagog, der hedder Zoe

Jeg sidder p.t. og nærlæser HELE listen over godkendte navne fra A til Z med henblik på at finde frem til navn til lillebror (nyt system) + navn til evt. lillebror/lillesøster - PUHA, det kommer til at tage lang tid, men jeg håber filme at manden er med på at lave en 4er om et par år, så det ikke går helt i kludder med navnene

Anmeld

23. marts 2011

isimaven

Anonym skriver:

Søde navne dine børn har  Her i familien hedder kusine Elinas lillesøster Silja, og navnet Zoe er smaddersødt synes jeg, og ikke så udbredt herhjemme endnu, vel? Jeg har en pige på den stue jeg arbejder som pædagog, der hedder Zoe

Jeg sidder p.t. og nærlæser HELE listen over godkendte navne fra A til Z med henblik på at finde frem til navn til lillebror (nyt system) + navn til evt. lillebror/lillesøster - PUHA, det kommer til at tage lang tid, men jeg håber filme at manden er med på at lave en 4er om et par år, så det ikke går helt i kludder med navnene

tak skal du ha' 

nej zoe er vist ikke ret brugt her i DK men vi faldt sådan for det så vi måtte bryde vores system/principper

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.