at få det bekræftet hos lægen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2011

SiLiMiMa

Caroline86 skriver:

så meget for tillid haha!

Ej, det virker da helt vildt? nok er en graviditetstest ikke det dyreste i verden, men tænker da alligevel lidt resourcespild at de VIL tage en test selv.. hmm! Men det forklarer da vores dem i dit lægehus "vil" have det bekræftet hos lægen kan jo sagtens ske flere læger har samme regler

ja, det er lidt pjat, når man står derhjemme med 4 positive tests

.... men man er så ikke inde hos lægen - det er bare sekretæren der lige nupper en test og gir en masse brochurer og en ny tid i uge 8 ca...hm.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2011

Caroline86

Heise skriver:

ja, det er lidt pjat, når man står derhjemme med 4 positive tests

.... men man er så ikke inde hos lægen - det er bare sekretæren der lige nupper en test og gir en masse brochurer og en ny tid i uge 8 ca...hm.....

hahaha... måske keder de sig i virkeligheden dernede? de har ikke nok at lave så når en gravid kvinde ringer tænker de "yibiii... nu skal vi dælme have gæster"

Anmeld

23. marts 2011

SiLiMiMa

Caroline86 skriver:

hahaha... måske keder de sig i virkeligheden dernede? de har ikke nok at lave så når en gravid kvinde ringer tænker de "yibiii... nu skal vi dælme have gæster"

Anmeld

23. marts 2011

LinLin

Jeg har været gravid 4 gange - det er ikke blevet "bekræftet" med en test ved lægen nogen af gangene - men denhar været god nok alligevel !

Anmeld

23. marts 2011

Siber

Første gang jeg testede positiv, ringede jeg til lægen, og han sagde at jeg skulle komme ind og få en test. Altså jeg bad ikke om det, men det gjorde han (måske han ikke troede på mig)

Anden gang var det samme rutine

Her tredje gang tog han mine ord for gode varer, jeg blev hellere ikke undersøgt eller noget. I uge 18 kommer man til scanning for første gang, og jeg havde det virkelig mærkeligt, fordi jeg ikke var blevet bekræftiget af lægen, jeg tænkte (ja gravide er underlige) at jeg måske gik og fuppede, bildte alle ind at jeg var gravid og hvis jeg ikke var det! Vi købte så en scanning i uge 12, også havde jeg det meget bedre, for nu havde jeg set at der var noget derinde i hulen!

Men ja, tænk at jeg ikke har stolet på en test, som bare ikke kan vise forkert!!

Knus Siber

Anmeld

23. marts 2011

Maise

Altså jeg var ligeglad med lægen, jeg havde en positiv graviditetstest i hånden og havde symptomer jeg ikke var i tvivl om var pga at jeg var gravid.

Jeg gik mere op i at få en tid på fertillitetsklinikken til uge 7 så jeg kunne se hjerteblink

Anmeld

23. marts 2011

2babygirls

Jeg tissede på en pind dagen efter min mens skulle være kommet, så har nok været 4 uger henne på det givne tidspunkt.

Ringede til lægen og sagde den var positiv, og han ville gerne se mig med det samme, helst inden for en time haha...

Øhhh... nej nej, vi ses i uge 9, der har jeg ferie (var så i uge 9 i uge 9, hvor jeg havde ferie) Smart, for fødte i uge 40 hæ hæ...

MEN han kiggede så også indenfor, og oprettede med det samme min vandrejournal.

Anmeld

23. marts 2011

9510

Caroline86 skriver:

Hej piger

Der er en ting jeg har tænkt meget over og nu har jeg tid til at oprette en tråd

Når I tester positiv derhjemme (hvad enten I håber på at gøre det snart eller allerede har gjort det), er det så vigtigt for Jer at få det bekræftet hos lægen bagefter?

Jeg synes tit og ofte man/jeg læser "jubii jeg har testet positiv nu skal jeg bare til lægen og have det bekræftet" og så ser man en test (måske 10 ) men SMUKKE streger på...

Hvorfor er det vigtigt at få lægen til at sige "ja, du ER gravid"? Er det overhovedet vigtigt?

De fleste læger tager bare en urintest (ligesom den derhjemme) når man kommer derned. Nogle få tager så en blod hcg.

Jeg selv var ved lægen og få det bekræftet med en blodprøve. Det var faktisk mest for at se om hcg var steget som det skulle i forhold til hvor langt jeg burde være henne.... Når jeg ser tilbage virker det måske lidt hysterisk men min læge gjorde det da, som var det noget af det mest naturlige i verden

Men hvordan har du det? Har du testet positiv og fået det bekræftet hos lægen bagefter? og hvorfor? Eller planlægger du at det skal bekræftes hos lægen når du tester positiv?

Jeg håber på en masse gode svar

knus Caroline som selv gerne ville have bekræftende blodprøve men er ligeglad med lægens tisse-pinde

1. gang var det ikke nødvendigt for mig at komme til lægen, men her 2. gang ville jeg bare der ind for nu at være helt sikker,

Vi havde prøvet i 7-8 år at få nr 2 og var blevet indstillet til at få hjælp til det, så det var et must for mig at være helt sikker

Anmeld

23. marts 2011

Dorthe1986

Da jeg havde testet positiv var jeg faktisk ikke klar over hvor langt jeg var henne, da min cyklus var noget værre hø.. den var faktisk kun lige begyndt at eksistere nærmest de sidste par måneder inden jeg testede positiv

Men altså da jeg testede positiv ringede jeg bare til lægen og sagde jeg har taget en positiv g-test, hvortil det så var sekretæren, der sagde at jeg så lige skulle komme ned og få det bekræftet Men ja lidt spild af tid egentlig... dog fik jeg taget de der blodprøver der skal tages (hiv, blodtype osv). Men fik først lavet vandrejournal ved det såkaldte 1. lægebesøg

Anmeld

23. marts 2011

Happiness

Jeg ringede til lægen mandagen efter jeg havde en positiv test Fik ikke bekræftiget det hos lægen, men kom til samme dag og fik taget blodprøver, blev vejet, målt og sådan. Og så fik jeg tid ugen efter til vandrejournal.

Tror jeg fik skrevet herinde at jeg skulle til læge og få det bekræftiget, men det var nok mere for at få lavet vandrejournal og så anede jeg faktisk ikke hvad jeg skulle gøre... Hehe... Tænkte at det må lægen vide

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.