Hvor meget tøj har jeres babyer på når de sover ude?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.637 visninger
7 svar
0 synes godt om
22. marts 2011

Mettemus

Laurits koger i sin barnevogn for tiden, så jeg er i tvivl om hvor meget/lidt tøj han skal have på (well, mindre er det indelysende svar).

Nu har han tynd uldbody m kort ærme, alm body, futter + strømpebukser el heldragt, strømper og futter og yderst en ulddrasgt og en lille hue. Han sover m helårsdyne

Sååå... samme tøj minus ulddragt, + elefanthue og ekstra trøje eller?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2011

piadas

Hmmm, Ida har endnu ikke sovet en hel masse ude, men det hænder en gang i mellem. Det er vist bare mig, der skal tage mig sammen til at sætte hende udenfor!

Idag stod hun godt nok ude, og da havde hun en almindelig bodystocking på, en bluse, bukser, strømper og hue. Min moster har strikket sådan en heldragt/pose-ting med hætte, hvor garnet er delvist uld. Den ligger hun i og så bare med dynen over og selvfølgelig overlæderet til barnevognen. Det er det, og hun var ikke kold, da jeg tog hende op - da mærkedes hun helt tilpas.

Anmeld

22. marts 2011

Bette81

Jeg synes også det er svært..

Asger har en uldbody m. lange ærmer, heldragt ell. (bommuld), strømper (bommuld), uldsokker, uldhue og en ulden heldragt på i barnevognen og sover i lift med dynen pakket omkring ham - sover på den ene halvdel og har den anden over sig. Derudover har han et uldent tæppe over dynen og så overlæderet på barnevognen.

De her dage hvor det har været omkring de 10 grader, har han i stedet for den uldne heldragt bare haft en ulden trøje på og så har jeg viklet et tyndt uldent tæppe omkring benene på ham under dynen. Han virker meget veltempereret når han er kommet op og sover gerne 3-4 timer i barnevognen af gangen. Men generelt er uld jo godt til at temperere og de er altid tørre.

Men det er nok også meget forskellig fra baby til baby - nogle er varmere end andre ;-)

Anmeld

23. marts 2011

Mettemus

Bette81 skriver:

Jeg synes også det er svært..

Asger har en uldbody m. lange ærmer, heldragt ell. (bommuld), strømper (bommuld), uldsokker, uldhue og en ulden heldragt på i barnevognen og sover i lift med dynen pakket omkring ham - sover på den ene halvdel og har den anden over sig. Derudover har han et uldent tæppe over dynen og så overlæderet på barnevognen.

De her dage hvor det har været omkring de 10 grader, har han i stedet for den uldne heldragt bare haft en ulden trøje på og så har jeg viklet et tyndt uldent tæppe omkring benene på ham under dynen. Han virker meget veltempereret når han er kommet op og sover gerne 3-4 timer i barnevognen af gangen. Men generelt er uld jo godt til at temperere og de er altid tørre.

Men det er nok også meget forskellig fra baby til baby - nogle er varmere end andre ;-)

Ja, jeg har nemlig også klamret mig til det uld i håb om at det kunne hjælpe. Det gør det også - han har en meget bedre temperatur i ulddragten end i fleece- eller flyverdragt, men synes stadig han er lidt svedig når jeg fisker ham op af vognen. Der er vel ikke andet for end at prøve sig lidt frem

Anmeld

23. marts 2011

Bette81

Mettemus skriver:

Ja, jeg har nemlig også klamret mig til det uld i håb om at det kunne hjælpe. Det gør det også - han har en meget bedre temperatur i ulddragten end i fleece- eller flyverdragt, men synes stadig han er lidt svedig når jeg fisker ham op af vognen. Der er vel ikke andet for end at prøve sig lidt frem

Nej, præcis - man må jo prøve sig frem. Jeg er mest bekymret for om han fryser.. Jeg er selv en frysepind

Anmeld

23. marts 2011

CA

Det er meget forskelligt fra barn til barn! Johannes ville blve kogt i Lauritz' påklædning

Men Johannes ER også meget varm. Der skal virkelig ikke meget til før den lille dreng blir våd af sved. Måske derfor han elsker at være nøgen...

I barnevognen har han: kortærmet bomuld body, langærmet bomuldbody, bukser, strømper, futter, uld hue og vanter og uldtrøje. Han er godt tilpas og veltempereret når han kommer ind efter 3 timer. Hvis hånden er smuttet op over dynen kan den selvfølgelig være lidt kold, men det prøver jeg at holde øje med. 

Det er jo bare med at prøve sig frem og mærke lidt på dem mens de sover. HAR prøvet nogle af vores fantastisk søde heldragter, men ak, den går ikke.

Anmeld

23. marts 2011

CA

Carina87 skriver:

Det er meget forskelligt fra barn til barn! Johannes ville blve kogt i Lauritz' påklædning

Men Johannes ER også meget varm. Der skal virkelig ikke meget til før den lille dreng blir våd af sved. Måske derfor han elsker at være nøgen...

I barnevognen har han: kortærmet bomuld body, langærmet bomuldbody, bukser, strømper, futter, uld hue og vanter og uldtrøje. Han er godt tilpas og veltempereret når han kommer ind efter 3 timer. Hvis hånden er smuttet op over dynen kan den selvfølgelig være lidt kold, men det prøver jeg at holde øje med. 

Det er jo bare med at prøve sig frem og mærke lidt på dem mens de sover. HAR prøvet nogle af vores fantastisk søde heldragter, men ak, den går ikke.

Og dyne eller sleepee pose selvfølgelig! 

Anmeld

23. marts 2011

Marco2

Har også måtte reducere beklædningen for Smilla i disse dage. Igår da hun kom ind var hendes body lidt klam, så hun havde det for varmt.

Idag tror jeg det er mere passende. Hun har bomuldsbody langærmet og strømpebukser på inderst. Idag har hun så sit uldsæt på ( Sofia) bukser og trøje ovenpå samt uldkyse, og så er hun puttet i den uldpose som farmor har strikket. Ved ikke om du så den nede på Slabberas? Og så dyne ovenpå. Vi har ikke sleebee/voksi eller lignende.

Nu må jeg se hvordan hun er når hun kommer ind. HUn står på terrassen hvor der er sol, men også en del vind idag.

Men har været ude og mærke og tror det er passende, men forhåbentligt får foråret så godt fat at hun snart skal ha' endnu mindre på  Loooove summer.

AG

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.