Eller bare hysterisk 3-årig?
Hver morgen når vi skal spise morgenmad, starter balladen. Jeg vil, jeg vil, jeg vil, er to ord vi ofte hører. Gerne kombineret med hysterisk gråd, på trods af at han får lov
Ikke noget mærkeligt der, tænker jeg... Men efter Simon har været med til at lave sin havregrød, så skal han sætte andre morgenprodukter på bordet. Det drejer sig om fiberkost, müsli, A-38, yogurt og honning, hvilket ALLE er komponenter i hans morgenmåltid (Simon har altid været meget glad for morgenmad). Ovenpå hans havregrød kommer først A-38, så hundemad (fiberkost), så müsli, så yoghurt og øverst honning
Det er imponerende - og han spiser det hele hver morgen.
MEN, det som vi lurer lidt på hver dag, og som bekymrer os en lille smule, er at tingene skal stå på en HELT BESTEMT måde på bordet inden han tager af det. Der er en bestemt rækkefølge, og alle dele skal røre ved hinanden. Tror det er hundemad (ja, det hedder det altså her), müsli, A-38, yoghurt og til sidst honning. Sårn på en række. Tæt op ad Christians tallerken. Hvis nogen - det kunne f,eks, være mig - kommer til at stille müslien væk fra de andre ting, kan han spasse helt ud, græde hysterisk, og han spiser ikke noget før alt står som det skal....
Er vi hos mine forældre, på ferie eller noget accepterer han forandringer - her behøver vi ikke have alle delene, og tingene behøver ikke stå sådan på bordet.
Grundet det sidstnævnte tror jeg bare det handler om hysteri, men hvad tror i? Og oplever nogen noget lignende?
Anmeld