Tvangstanker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

991 visninger
5 svar
0 synes godt om
22. marts 2011

Lise

Eller bare hysterisk 3-årig?

Hver morgen når vi skal spise morgenmad, starter balladen. Jeg vil, jeg vil, jeg vil, er to ord vi ofte hører. Gerne kombineret med hysterisk gråd, på trods af at han får lov  Ikke noget mærkeligt der, tænker jeg... Men efter Simon har været med til at lave sin havregrød, så skal han sætte andre morgenprodukter på bordet. Det drejer sig om fiberkost, müsli, A-38, yogurt og honning, hvilket ALLE er komponenter i hans morgenmåltid (Simon har altid været meget glad for morgenmad). Ovenpå hans havregrød kommer først A-38, så hundemad (fiberkost), så müsli, så yoghurt og øverst honning  Det er imponerende - og han spiser det hele hver morgen.

MEN, det som vi lurer lidt på hver dag, og som bekymrer os en lille smule, er at tingene skal stå på en HELT BESTEMT måde på bordet inden han tager af det. Der er en bestemt rækkefølge, og alle dele skal røre ved hinanden. Tror det er hundemad (ja, det hedder det altså her), müsli, A-38, yoghurt og til sidst honning. Sårn på en række. Tæt op ad Christians tallerken. Hvis nogen - det kunne f,eks, være mig - kommer til at stille müslien væk fra de andre ting, kan han spasse helt ud, græde hysterisk, og han spiser ikke noget før alt står som det skal....

Er vi hos mine forældre, på ferie eller noget accepterer han forandringer - her behøver vi ikke have alle delene, og tingene behøver ikke stå sådan på bordet.

Grundet det sidstnævnte tror jeg bare det handler om hysteri, men hvad tror i? Og oplever nogen noget lignende?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2011

Kaufie

Ikke i helt så udtalt grad, men ja - Williams morgenmad skal også helst hældes op i den rigtige rækkefølge..... og det er havregryn, rugfras, sukker og SÅ mælk.....

Det er som regel mig, der spiser morgenmad med ham, og jeg ved jo det skal være sådan - men når Claus laver morgenmad til ham oplever han af og til at måtte hælde det ud og starte forfra....

Men er det kun morgenmaden? Det er det her - og i så fald vil jeg heller ikke være bekymret - hvis det var tvangstanker ville det vel være flere ting, der skulle være så ens hver dag....

Anmeld

22. marts 2011

Mikkelmusen

Jeg tror ikke du skal tage det som tvangstanker. Men nærmere at han bare er glad for faste rutiner. Filuca har været samme tur igennem for noget tid siden. Og jeg var også bekymret. For alt skulle gøres på samme måde hver gang. Men det et meget sjældent hun får sådanne ture mere. Og hun har altid accepteret det når vi var ude ligesom du beskriver.

Så jeg tror ikke han er unormal eller fejler noget. Men børn er jo vane mennesker.

Knus

Anmeld

22. marts 2011

ka li ja

tror nu heller ikke han fejler noget.

nogle børn har det tryggest med rutiner. arthur har det på samme måde med morgenmaden!

og jeg har sgu også lidt ocd selv. ikke noget alvorligt

Anmeld

22. marts 2011

Lise

Nej, jeg tror heller ikke han fejler noget - tror det handler mest om at han vil bestemme. Han er SÅ strid i øjeblikket!!!! Møgunge  

Anmeld

22. marts 2011

ka li ja

Lise skriver:

Nej, jeg tror heller ikke han fejler noget - tror det handler mest om at han vil bestemme. Han er SÅ strid i øjeblikket!!!! Møgunge  

ja vi har da også lidt vores turer. men tror det handler meget om selvstændighed. og rutiner. det gir jo tryghed ))

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.