Hvor meget skal en 9 årig dreng have ......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

914 visninger
8 svar
0 synes godt om
22. februar 2008

Pia.

i lommepenge ???

Hvad syntes I ?
Grunden til jeg spørg et at min mand og jeg er lidt uenige på det her område...

Hvad siger I tøser ??

Knus Pia.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2008

Honningblomst

Jeppe får 150kr om md. og bertram får 100kr....de skal ikke lave noget for det som sådan, men selvfølgelig hjælpe til, så huset og familien kan fungere, men det gør de og gjorde de som også før lommepenge.
Så jeg synes 100-150kr er meget passende, så kan der spares lidt eller købes lidt.*S*
Knus..

Anmeld

22. februar 2008

Pia

Nu er Lærke ikke så gammel endnu at hun skal have lommepenge.
Men jeg har en helt klar mening om, at når hun bliver gammel nok til det, så skal hun hjælpe med at dækkebord og rydde af bord hver dag.
Jeg er selv blevet opdraget med, at jeg skulle lave rigtig meget der hjemme for at få lommepenge og det syntes jeg bestemt ikke var fedt.:(
Men lidt skal børn da lave for lommepenge, det syntes jeg helt sikkert. De kan jo lige så godt lære, at man skal lave noget for at få lidt penge på lommen.
Ang beløb, så vil jeg også sige 100-150 kr.. Men er de så ikke indstillet på og hjælpe lidt eller er det bare den månede hvor de ikke lige har gidet, ja så kan man jo evt halvvere beløbet og så må de lære det på den lidt hårde måde ..
uff jeg er da vist en streng mor;)

Mvh Pia.

Anmeld

22. februar 2008

Piaa

Hej
Her følger lommepengene alderen så 9 år giver 90 kr, 10 år giver 100 kr, 11 år 110 kr. og så videre ;)

Hilsen Piaa

Anmeld

22. februar 2008

Honningblomst

Pia skriver:

Nu er Lærke ikke så gammel endnu at hun skal have lommepenge.
Men jeg har en helt klar mening om, at når hun bliver gammel nok til det, så skal hun hjælpe med at dækkebord og rydde af bord hver dag.
Jeg er selv blevet opdraget med, at jeg skulle lave rigtig meget der hjemme for at få lommepenge og det syntes jeg bestemt ikke var fedt.:(
Men lidt skal børn da lave for lommepenge, det syntes jeg helt sikkert. De kan jo lige så godt lære, at man skal lave noget for at få lidt penge på lommen.
Ang beløb, så vil jeg også sige 100-150 kr.. Men er de så ikke indstillet på og hjælpe lidt eller er det bare den månede hvor de ikke lige har gidet, ja så kan man jo evt halvvere beløbet og så må de lære det på den lidt hårde måde ..
uff jeg er da vist en streng mor;)

Mvh Pia.

Hvis du er streng, hvad vil du så kalde mig.:S..jeg forventer at mine børn er med til at hjælpe i vores fælles hjem og det er UDEN at få penge for det(lommepenge har intet med det at gøre..). Det skal ikke være en byttehandel eller et job at være med i en familie...man hjælper fordi det er nødvendigt og det får hverken børnene eller jeg penge for og det synes jeg er et vigtigt signal at sende og lærdom at give dem.
Jeg har aldrig taget penge fra dem og kommer da heller ikke til det...kan ikke følge den tankegang og heller ikke se noget positivt i det.
Mine tanker og overbevisning omkring det at hjælpe hinanden, hænger ikke sammen med penge, men om ansvar og gensidig respekt.
Knus...og interessant emne...

Anmeld

23. februar 2008

Heidi B

Hej med jer.
Sjovt det skulle komme op, for jeg har lige snakket med min mand om det. Han har en datter på 11, som jo er en del hos os. Ida og jeg sad og så årgang 0, hvor de snakkede om lommepenge. Ida får ikke lommepenge hos os.Men hun synes da også at hun skulle have lommepenge, og efter devicen at hvis hun lavede noget kunne hun få streger og så penge efter hvor meget hun laver. MEEEEEN, den hopper jeg ikke på. Min holdning er at man hjælpes ad i en familie, UDEN at få penge for det. Det skal jo ikke være hende der bestemmer hvornår hun lige gider at hjælpe, MEN jeg synes at hun er blevet stor nok til at få lidt lommepenge, mere for at hun kan begynde at forstå betydningen. Så Jesper og jeg blev enige om at hun godt kan få lidt, men var i tvivl om beløbet. Vi ved hun får 25 om ugen hos sin mor. Der skal hun tage opvasken en gang imellem, holde orden på sit værelse, og ordne kattebakke. Hos os vil det være noget med dække bord, tage af, gå ud med skraldet, holde orden på sit værelse. Og så hjælp med vores drenge på 1½. Ved faktisk ikke havd der er rimeligt, og skal hun have et beløb om måneden, eller et om ugen???
Heidi

Anmeld

23. februar 2008

Pia.

Tak for jeres svar alle samme...Jeg kan nu læse vi er meget enige om hvad en dreng på 9 år skal have...

Vi snakkede om det igen i går og er blever enige om 150 kr. det syntes jeg er passende...
Her hjælper vi også hinaden som en familie, men Mikkel er så stor nu at han gerne vil tjene sine egne penge og det kommer han til at lave lidt for... jeg har ikke tænkt mig at "give" ham penge for ingen ting.... Så lige nu er han selv ved at finde ud af hvad han godt kunne tænke sig som små "jobs" og vi har også lidt idéer til hvad han kan/skal lave...

Tak for hjælpen piger.

Knus Pia.

Anmeld

23. februar 2008

Pia

Hvis du er streng, hvad vil du så kalde mig.:S..jeg forventer at mine børn er med til at hjælpe i vores fælles hjem og det er UDEN at få penge for det(lommepenge har intet med det at gøre..). Det skal ikke være en byttehandel eller et job at være med i en familie...man hjælper fordi det er nødvendigt og det får hverken børnene eller jeg penge for og det synes jeg er et vigtigt signal at sende og lærdom at give dem.
Jeg har aldrig taget penge fra dem og kommer da heller ikke til det...kan ikke følge den tankegang og heller ikke se noget positivt i det.
Mine tanker og overbevisning omkring det at hjælpe hinanden, hænger ikke sammen med penge, men om ansvar og gensidig respekt.
Knus...og interessant emne...

Hej Eva.

I bund og grund har jeg det på samme måde som dig.. De skal selvfølgelig hjælpe som en del af familien og burde jo nok egetlig ikke have penge for det.(?)
Men så prøver jeg bare og vende det såan om , at de jo lige så godt nu kan lære at man skal lave lidt for og "tjene" penge.
På den måde syntes jeg de lære og hjælpe til her hjemme som en del af familine og samtidig får de jo så noget ud af det..
MEn det med lommepenge vil nok altid være svært..
Hi hi.. vi er sku nogle hårde mødre hva Eva:)):)):))
Som vi pljer og siger her hjemme:. så kan de lære det kan de;)

God weekend.

Knus Pia,

Anmeld

23. februar 2008

Pia

og så fik vi lige konstateret at jeg ikke lige havde styr på det med og citere et indlæg.
Det var dit ndlæg eva jeg forsøgte og citere.. men uden held.:-o

Knus Pia.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.