Hvis du er streng, hvad vil du så kalde mig.:S..jeg forventer at mine børn er med til at hjælpe i vores fælles hjem og det er UDEN at få penge for det(lommepenge har intet med det at gøre..). Det skal ikke være en byttehandel eller et job at være med i en familie...man hjælper fordi det er nødvendigt og det får hverken børnene eller jeg penge for og det synes jeg er et vigtigt signal at sende og lærdom at give dem.
Jeg har aldrig taget penge fra dem og kommer da heller ikke til det...kan ikke følge den tankegang og heller ikke se noget positivt i det.
Mine tanker og overbevisning omkring det at hjælpe hinanden, hænger ikke sammen med penge, men om ansvar og gensidig respekt.
Knus...og interessant emne...
Hej Eva.
I bund og grund har jeg det på samme måde som dig.. De skal selvfølgelig hjælpe som en del af familien og burde jo nok egetlig ikke have penge for det.(?)
Men så prøver jeg bare og vende det såan om , at de jo lige så godt nu kan lære at man skal lave lidt for og "tjene" penge.
På den måde syntes jeg de lære og hjælpe til her hjemme som en del af familine og samtidig får de jo så noget ud af det..
MEn det med lommepenge vil nok altid være svært..
Hi hi.. vi er sku nogle hårde mødre hva Eva:)):)):))
Som vi pljer og siger her hjemme:. så kan de lære det kan de;)
God weekend.
Knus Pia,