Update med billeder fra mig!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

739 visninger
10 svar
0 synes godt om
22. marts 2011

piadas

Jeg har vist ikke været så aktiv herinde på det sidste, som jeg kunne ønske, så det er vist på tide med en lille update!

Vi er netop kommet hjem fra 5 ugers undersøgelse, og Ida vokser, som hun skal, så det er dejligt. Ved fødslen for præcis 5 uger siden var hun 3670 g og 53 cm, og nu er hun 5040 g og 55 cm. Det er lidt i underkanten med længden, men jeg synes heller ikke lægen strakte hende helt ud, så både min mand og jeg er enige om, at hun sikkert er 1 eller 2 cm længere, men det tager vi nu ikke så tungt! Så længe hun trives - og det må man sige, hun gør - hun har da taget 1370 g på siden fødslen! Vildt så hurtigt det går! Hun er jo snart ikke baby længere!!

Ellers er hun et rigtig nemt barn. Hun falder i søvn om aftenen et sted mellem kl. 19 og 21. Hun sover til ca. kl. 2.30, bliver skiftet og ammet i sengen, hvorefter hun falder i søvn igen og sover til ca. kl. 6.30-7 stykker, så det passer perfekt med der de store alligevel skal op og i skole. Men det er vild luksus, at jeg kun skal op 1 gang i løbet af natten - det hænder selvfølgelig, at det er 2 gange, men oftest er det kun en enkelt gang. Det betyder også, at jeg slet ikke er træt, og jeg synes slet ikke den første måned har været hård, for det var kun lige den første uge eller to, jeg ammede ca. 3 gange om natten.

Dagen svinger stadig en del, men de sidste par uger har hun sovet 4-4½ time i træk, men tidspunktet svinger lidt. Som regel er det dog fra ca. kl. 10 til ca. kl. 14. Så sover hun til gengæld heller ikke ret meget mere resten af dagen - måske kun lige en enkelt powernap på et kvarter i mine arme sidst på dagen. Det er fint med mig, for man kan nå RIGTIG meget på 4 timer.

Jeg er endelig kommet i en mødregruppe. De kommer her onsdag d. 6. april, så det er jeg rigtig spændt på. Vi er kun 4, så jeg håber virkelig, det er nogle, jeg svinger med, for der er jo ikke rigtig råd til frafald, når vi ikke er flere!

Vi skal have barnedåb d. 3. april, så jeg stresser også lidt over det, så jeg glæder mig til at få det overstået, så jeg bare kan nyde Ida og resten af barslen! Jeg har haft pap, glimmer, lim osv. liggende på spisebordet siden i torsdag, men bordkortene laver åbenbart ikke sig selv - måske fordi jeg ender på facebook eller herinde i stedet...øøøhhøm, som lige nu!! Hun er også kun lige knap to måneder, når vi skal have barnedåb, men dåbskjolen i min familie er meget lille, så man bliver nødt til at få ungen døbt inden for de to første måneder!! Det sjove er, at kjolen i sin tid er syet til min fætter, som idag næsten er 2 meter høj og et godt stykker over de 100 kg.!

Hun skal døbes i Farsø Kirke, og vi bliver 17 voksne og 11 børn. Vi skal holde det hjemme, men vi får maden udefra, men desserten står jeg selv for. Sidste gang lavede vi selv al maden, men vi lavede jo ikke andet end at stå i køkkenet, og det gider vi altså ikke igen!

Min søster bager nogle lækre frugtkager til kaffen, og så laver jeg selv nogle muffins, så der også er noget, børnene kan lide...så skal jeg bare lige have fundet på et eller andet fancy  pynt til de muffins, så hvis I har nogle forslag, så kom endelig med dem!

Jeg har lige bestilt tid til 8 ugers undersøgelse og apropos mig selv...hmmm, det der med vægten - jeg har stadig ikke tabt mig mere end de 7 kg., jeg gjorde ved fødslen, så jeg skal seriøst snart i gang på det løbebånd! Jeg havde faktisk bestemt mig for at starte i dag, men jeg kan mærke, at den der barnedåb vist skal overståes, før jeg kan gå helhjertet ind i projekt "Tab 1 ton"! Så indtil den er overstået hedder det vist bare en gåtur ind i mellem. De kloge siger jo, at man skal have hjertet med, ellers kan man lige så godt lade være. Eller er det bare en dårlig undskyldning?!!

Endelig skal vi en uge til Disneyland i Paris i maj. Vi glæder os så meget, og det er faktisk en tur, vi har lovet ungerne for flere år siden. Jeg synes bare, de skulle være lidt større, så de fik noget mere ud af det, og har højden til at prøve tingene. Vi snakkede om at vente til næste år, men jeg tror bare, det er meget nemmere med Ida i år, hvor hun kun skal ammes og endnu ikke skal have diverse grød osv. Til næste år sover hun jo heller ikke så meget og forstår ikke, at hun ikke kan komme med op i alle de ting, de to store vil prøve, så vi håber på, at det hele går godt. Det skulle være 20-25 grader på det tidspunkt i Frankrig, så det er heller ikke alt for varmt endnu.

Nå, men skal vi ikke også snart mødes igen? Det var så hyggeligt - jeg er klar så længe, det bliver efter d. 3. april, måske midt i eller sidst i april? Så må Anne, da også have født, så hun kan tage sin bebs med!

Sikke da en smøre jeg fik liret af - sorry, men I skal da lige have lidt billeder tilsidst:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2011

piadas

Hmmm, jeg har åbenbart skrevet så meget, at jeg ikke kunne få lov at vedhæfte billederne...nå de kommer her...det er svært at vælge, så I får sgu bare, dem allesammen!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

22. marts 2011

AnneBJ

Hej Pia,

Det lyder jo bare til alt går glat hos Jer! Dejligt med en Ida, der sover, spiser, skider og vokser som hun skal!! 

Mht. barnedåb - ærgerligt at det kniber at få lavet de bordkort, jeg havde gerne gjort det for dig (endda med glæde og alting) men jeg tør ikke rigtig love noget nu  

Glæd Jer så meget til Disneyland! Ungernes alder er perfekt, vejret er perfekt, tidspunktet er perfekt... - mon ikke turen bliver perfekt Jeg har boet i Frankrig i et halvt år, men var altså kun i Disneyland en enkelt gang. Det var til gengæld rigtig sjovt, og SHIT jeg kunne have brugt mange penge på Disney-lir, hvis ikke jeg havde begrænset mig....  Jeg vil anbefale Jer at se paraden - og komme i god tid.. Vi stod på hovedgaden og havde det bedste udsyn til alle figurerne. Selvom ungerne jeg havde med, kun var 3 og 5, var de dybt betagede. (ventetiden var dog lidt svært, tror vi stillede op ca 3 kvarter før paraden startede, men jeg bestak dem med smarties, lidt legetøj fra butikken (altså nyindkøbt) og så gik det egentlig glat)

Sikke en smøre jeg fik skrevet nu, men når jeg alligevel ikke føder, kan jeg jo ligeså godt sidde herinde..... Jeg tror desværre ikke Mette får ret i, at han kommer i dag, så skal det næsten gå stærkere end hvad godt er som førstegangs, men hvis det så bare kunne starte idag?  Jeg skal til at have frokost, og så daffer jeg i svømmeren, og ser om han kan svømmes ud.. Jørn mener, at det er en rigtig god ide, da baby jo så kan høre vandet på "ydersiden" og absolut må tænke - "hey - det der verden er måske ikke så værst endda, jeg prøver det squ...!" 

Anmeld

22. marts 2011

AnneBJ

Og SÅ kom billederne!! LÆKRE UNGER som altid! 

Anmeld

22. marts 2011

piadas

AnneBJ skriver:

Hej Pia,

Det lyder jo bare til alt går glat hos Jer! Dejligt med en Ida, der sover, spiser, skider og vokser som hun skal!! 

Mht. barnedåb - ærgerligt at det kniber at få lavet de bordkort, jeg havde gerne gjort det for dig (endda med glæde og alting) men jeg tør ikke rigtig love noget nu  

Glæd Jer så meget til Disneyland! Ungernes alder er perfekt, vejret er perfekt, tidspunktet er perfekt... - mon ikke turen bliver perfekt Jeg har boet i Frankrig i et halvt år, men var altså kun i Disneyland en enkelt gang. Det var til gengæld rigtig sjovt, og SHIT jeg kunne have brugt mange penge på Disney-lir, hvis ikke jeg havde begrænset mig....  Jeg vil anbefale Jer at se paraden - og komme i god tid.. Vi stod på hovedgaden og havde det bedste udsyn til alle figurerne. Selvom ungerne jeg havde med, kun var 3 og 5, var de dybt betagede. (ventetiden var dog lidt svært, tror vi stillede op ca 3 kvarter før paraden startede, men jeg bestak dem med smarties, lidt legetøj fra butikken (altså nyindkøbt) og så gik det egentlig glat)

Sikke en smøre jeg fik skrevet nu, men når jeg alligevel ikke føder, kan jeg jo ligeså godt sidde herinde..... Jeg tror desværre ikke Mette får ret i, at han kommer i dag, så skal det næsten gå stærkere end hvad godt er som førstegangs, men hvis det så bare kunne starte idag?  Jeg skal til at have frokost, og så daffer jeg i svømmeren, og ser om han kan svømmes ud.. Jørn mener, at det er en rigtig god ide, da baby jo så kan høre vandet på "ydersiden" og absolut må tænke - "hey - det der verden er måske ikke så værst endda, jeg prøver det squ...!" 

Æv, hvor er det træls, at der ikke sker noget hos dig!! God ide med svømmehallen - lav rigeligt med plaskelyde, så han kan høre vandet på den anden side!

Ja, jeg glæder mig også helt vildt til Disneyland. Vi har fem overnatninger dernede, så jeg regner med, vi kan nå omkring det hele, selv om vi har Ida med. Jeg har selv været dernede med min mor og far, da jeg var 14 år, men det var i 1993 året efter de åbnede, så der er jo nok sket noget siden.  Jeg kan ikke huske tingene i detaljer - blot at det var en kæmpe oplevelse. Jeg husker især It's a small world og paraden, som fantastisk. Vi nåede desværre slet ikke det hele, for vi havde kun 1 dag og det var midt i sommerferien, så der var megakø over det hele. Det håber jeg lidt, vi slipper for, for vi skal jo ikke derned i skoleferien og franskmændene har heller ikke ferie.

Jeg kan egentlig også godt lide at lave bordkort osv., men det er som om, at hver gang jeg endelig sætter mig og skal til at i gang, vågner Ida! Måske er det fordi jeg liiiige skal nå alt muligt andet inden jeg går i gang!

Anmeld

22. marts 2011

piadas

AnneBJ skriver:

Og SÅ kom billederne!! LÆKRE UNGER som altid! 

Taaark!

Du er så teknisk klog forresten!! Ved du hvordan jeg fjerner den ticker, der er under mine indlæg? Jeg har jo født nu, så jeg vil gerne have den væk og kan simpelthen ikke finde ud af at få den fjernet!!

Anmeld

22. marts 2011

AnneBJ

piadas skriver:

Taaark!

Du er så teknisk klog forresten!! Ved du hvordan jeg fjerner den ticker, der er under mine indlæg? Jeg har jo født nu, så jeg vil gerne have den væk og kan simpelthen ikke finde ud af at få den fjernet!!

Du går ind på din profil, der har du oprettet en signatur... Så fjerner du bare HTML koden, og så er tickeren væk

Anmeld

22. marts 2011

piadas

AnneBJ skriver:

Du går ind på din profil, der har du oprettet en signatur... Så fjerner du bare HTML koden, og så er tickeren væk

YES, så er den væk!

Tak for hjælpen!

Anmeld

22. marts 2011

AnneBJ

Godt at det virkede

Forresten glemte jeg lige, mht. barnedåb, at de der muffins kan du pynte med både royal icing (opskrift findes i kageklubben) cheesefrosting (kageklubben igen) eller fx fondant - det som de "flotte kager" også er pyntet med...

Fx kan du se:

Her

Her

Her

Her

og Her

Alt sammen fundet ved google søgning: pynt muffins

Bon appetit!

Anmeld

22. marts 2011

CA

Dejligt at det hele går så godt! Og skønne billeder - dine børn er simpelthen så smukke! 

Det er skægt, når vi ikke får skrevet så meget herinde, så kommer der ligepludselig en ordentlig smøre!  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.