Jeg har vist ikke været så aktiv herinde på det sidste, som jeg kunne ønske, så det er vist på tide med en lille update!
Vi er netop kommet hjem fra 5 ugers undersøgelse, og Ida vokser, som hun skal, så det er dejligt.
Ved fødslen for præcis 5 uger siden var hun 3670 g og 53 cm, og nu er hun 5040 g og 55 cm. Det er lidt i underkanten med længden, men jeg synes heller ikke lægen strakte hende helt ud, så både min mand og jeg er enige om, at hun sikkert er 1 eller 2 cm længere, men det tager vi nu ikke så tungt! Så længe hun trives - og det må man sige, hun gør - hun har da taget 1370 g på siden fødslen!
Vildt så hurtigt det går!
Hun er jo snart ikke baby længere!!

Ellers er hun et rigtig nemt barn. Hun falder i søvn om aftenen et sted mellem kl. 19 og 21. Hun sover til ca. kl. 2.30, bliver skiftet og ammet i sengen, hvorefter hun falder i søvn igen og sover til ca. kl. 6.30-7 stykker, så det passer perfekt med der de store alligevel skal op og i skole.
Men det er vild luksus, at jeg kun skal op 1 gang i løbet af natten - det hænder selvfølgelig, at det er 2 gange, men oftest er det kun en enkelt gang. Det betyder også, at jeg slet ikke er træt, og jeg synes slet ikke den første måned har været hård, for det var kun lige den første uge eller to, jeg ammede ca. 3 gange om natten.
Dagen svinger stadig en del, men de sidste par uger har hun sovet 4-4½ time i træk, men tidspunktet svinger lidt. Som regel er det dog fra ca. kl. 10 til ca. kl. 14. Så sover hun til gengæld heller ikke ret meget mere resten af dagen - måske kun lige en enkelt powernap på et kvarter i mine arme sidst på dagen.
Det er fint med mig, for man kan nå RIGTIG meget på 4 timer.
Jeg er endelig kommet i en mødregruppe. De kommer her onsdag d. 6. april, så det er jeg rigtig spændt på. Vi er kun 4, så jeg håber virkelig, det er nogle, jeg svinger med, for der er jo ikke rigtig råd til frafald, når vi ikke er flere!

Vi skal have barnedåb d. 3. april, så jeg stresser også lidt over det, så jeg glæder mig til at få det overstået, så jeg bare kan nyde Ida og resten af barslen!
Jeg har haft pap, glimmer, lim osv. liggende på spisebordet siden i torsdag, men bordkortene laver åbenbart ikke sig selv - måske fordi jeg ender på facebook eller herinde i stedet...øøøhhøm, som lige nu!!
Hun er også kun lige knap to måneder, når vi skal have barnedåb, men dåbskjolen i min familie er meget lille, så man bliver nødt til at få ungen døbt inden for de to første måneder!! Det sjove er, at kjolen i sin tid er syet til min fætter, som idag næsten er 2 meter høj og et godt stykker over de 100 kg.!

Hun skal døbes i Farsø Kirke, og vi bliver 17 voksne og 11 børn. Vi skal holde det hjemme, men vi får maden udefra, men desserten står jeg selv for. Sidste gang lavede vi selv al maden, men vi lavede jo ikke andet end at stå i køkkenet, og det gider vi altså ikke igen!
Min søster bager nogle lækre frugtkager til kaffen, og så laver jeg selv nogle muffins, så der også er noget, børnene kan lide...så skal jeg bare lige have fundet på et eller andet fancy
pynt til de muffins, så hvis I har nogle forslag, så kom endelig med dem!
Jeg har lige bestilt tid til 8 ugers undersøgelse og apropos mig selv...hmmm, det der med vægten - jeg har stadig ikke tabt mig mere end de 7 kg., jeg gjorde ved fødslen, så jeg skal seriøst snart i gang på det løbebånd!
Jeg havde faktisk bestemt mig for at starte i dag, men jeg kan mærke, at den der barnedåb vist skal overståes, før jeg kan gå helhjertet ind i projekt "Tab 1 ton"!
Så indtil den er overstået hedder det vist bare en gåtur ind i mellem. De kloge siger jo, at man skal have hjertet med, ellers kan man lige så godt lade være.
Eller er det bare en dårlig undskyldning?!!

Endelig skal vi en uge til Disneyland i Paris i maj.
Vi glæder os så meget
, og det er faktisk en tur, vi har lovet ungerne for flere år siden. Jeg synes bare, de skulle være lidt større, så de fik noget mere ud af det, og har højden til at prøve tingene. Vi snakkede om at vente til næste år, men jeg tror bare, det er meget nemmere med Ida i år, hvor hun kun skal ammes og endnu ikke skal have diverse grød osv. Til næste år sover hun jo heller ikke så meget og forstår ikke, at hun ikke kan komme med op i alle de ting, de to store vil prøve, så vi håber på, at det hele går godt. Det skulle være 20-25 grader på det tidspunkt i Frankrig, så det er heller ikke alt for varmt endnu.
Nå, men skal vi ikke også snart mødes igen? Det var så hyggeligt 

- jeg er klar så længe, det bliver efter d. 3. april, måske midt i eller sidst i april? Så må Anne, da også have født, så hun kan tage sin bebs med!

Sikke da en smøre jeg fik liret af - sorry, men I skal da lige have lidt billeder tilsidst: