Termin 2 uger idag... jeg er bange

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.267 visninger
4 svar
0 synes godt om
22. marts 2011

Anonym trådstarter

Så er der 2 uger til termin idag, begynder for alvor at føle mig bange nu  Havde ikke den bedste oplevelse sidst (7 år siden på torsdag) Det endte i akut kejsersnit.

Kan jo godt huske at en vee gør ondt, men HVOR ondt kan jeg ikke... (NOK MEGET HELDIGT) Men nu går jeg og er så bange for at den skal komme... at det ender som sidt, med et barn der ikke vil komme ud, trods 14 timer med veer og forsøg med kop.(gik 14 dage over og blev sat igang)

Havde egentlig først bestemt mig for planlagt kejsersnit, med fortrød pga. mareridt om natten. Nu har jeg fået en tid til kejsersnit en uge over termin, så hvis der ikke er sket noget, så skal jeg ikke gå 14  dage igen og sættes igang........

.... men ved ikke hvad jeg håber mest på, at gå i fødsel, er jo bange for det der skete sidst, eller at gå over tid og få det kejsersnit!!!!    

ER FORVIRRET

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2011

jlp90

Jeg har ikke selv stået i samme situation, men kan godt forstå din angst når den første oplevelse ikke har været en god oplevelse. Har du snakket med din jordmoder om det?

Jeg kender en kvinde der også fik akut kejsersnit første gang efter hun var blevet sat i gang og ved næste barn gik alting godt, så det behøver ikke ende ligesådan anden gang.

Anmeld

22. marts 2011

Anonym trådstarter

Ja har snakket med en om det, men er ikke så god til at krænge mine følelser ud

Anmeld

22. marts 2011

Hvem?

Anonym skriver:

Så er der 2 uger til termin idag, begynder for alvor at føle mig bange nu  Havde ikke den bedste oplevelse sidst (7 år siden på torsdag) Det endte i akut kejsersnit.

Kan jo godt huske at en vee gør ondt, men HVOR ondt kan jeg ikke... (NOK MEGET HELDIGT) Men nu går jeg og er så bange for at den skal komme... at det ender som sidt, med et barn der ikke vil komme ud, trods 14 timer med veer og forsøg med kop.(gik 14 dage over og blev sat igang)

Havde egentlig først bestemt mig for planlagt kejsersnit, med fortrød pga. mareridt om natten. Nu har jeg fået en tid til kejsersnit en uge over termin, så hvis der ikke er sket noget, så skal jeg ikke gå 14  dage igen og sættes igang........

.... men ved ikke hvad jeg håber mest på, at gå i fødsel, er jo bange for det der skete sidst, eller at gå over tid og få det kejsersnit!!!!    

ER FORVIRRET

Hej

Mit første barn lå jeg med veer i 22 timer og endte i akut kejsersnit, jeg blev hurtigt gravid igen og der var ingen anden udvej en PKS (jeg måtte ikke føde selv, grundet så kort tid imellem), men jeg frygtede ik kejsersnittet, jeg glædede mig bare ufatteligt meget til at se min søn.

Anmeld

22. marts 2011

lisbeth jess

Profilbillede for lisbeth jess

Hej !

Du skal snart føde og den sidste fødsel var slem, så deter klart du er bekymret og bange for om du kan klare det, og det ikke ender som sidst.

Det vil være godt for dig at tænke igennem om hvilken fødsel du vil have og så snakkemed jordemoderen, du kan bede om at få en epidural, som smertelindring,dte kan måske gøre dig mere rolig at få fortalt om din angst til en jordemoder. 

Jo mere du har fortalt på forhånd jo bedre kan jordemoderen hjælpe og støtte dig undervejs.når du går i fødsel.

Hav tillid, til det hele går godt, nummer to fødsel er ofte nemmere end den første .

held og lykke med fødslen.

Varme hilsner

Lisbeth jess

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.