Lærerstuderende - ikke gravid... endnu!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.864 visninger
4 svar
0 synes godt om
21. marts 2011

Anonym trådstarter

Hej!

Håber at der er nogle lærerstuderende som kan hjælpe mig lidt...

Jeg er LIGE startet sommeren 2010 på læreruddannelsen, og jeg overvejer at blive gravid mens jeg studerer... måske endda inden så længe.

MEN, der må være nogen herinde der kan tale for og imod???

Jeg hører fra de fleste piger at det er en god idé at "overstå" sin graviditet under studierne, fordi man 1: er godt dækket ind af SU osv (min kæreste er nu også fastansat på fuldtid så er ikke dødsensafhængig) 2:  det er sværere at få arbejde når man er færdig og først DA skal til at lave børn!

Men altså... ville det være hul i hovedet at blive gravid på første-året eller hvad har I af erfaringer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2011

sedde

Jeg er lærerstuderende og nogle af mine medstuderende er blevet gravide under studiet.

Hvis du ville spørge dem, er jeg sikker på at det vil sige, at det er svært at klarer begge dele.

Men hvis det er det du vil, vil jeg bestemt sige at, det er bedst på 1 årgang, da der er færrest eksamner og mindre stress

Anmeld

22. marts 2011

Anonym trådstarter

Uha, så skal jeg jo i gang

Men jo det har du nok ret i mht eksaminer etc... Jeg tænkte mere på om det var smartest at vente lidt til man var kommet godt "ind" i studiet.. måske halvvejs.

det bliver helt sikkert hårdt arbejde, men har en mand der er klar på barsel, og en studiegruppe der ikke kan vente til studiegruppe-forøgelse

Tak for din hjælp

Anmeld

6. december 2011

mielnm

Hej!

Jeg er selv lige vendt tilbage til studiet efter at have fået mit 2. barn mellem 1. og 2. år på lærerstudiet. Jeg blev gravid, så det passede med, at jeg skulle føde efter end skoleår på 1. år. Jeg fødste i septemnber og startede så op på 2. år året efter