Lærerstuderende - ikke gravid... endnu!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.864 visninger
4 svar
0 synes godt om
21. marts 2011

Anonym trådstarter

Hej!

Håber at der er nogle lærerstuderende som kan hjælpe mig lidt...

Jeg er LIGE startet sommeren 2010 på læreruddannelsen, og jeg overvejer at blive gravid mens jeg studerer... måske endda inden så længe.

MEN, der må være nogen herinde der kan tale for og imod???

Jeg hører fra de fleste piger at det er en god idé at "overstå" sin graviditet under studierne, fordi man 1: er godt dækket ind af SU osv (min kæreste er nu også fastansat på fuldtid så er ikke dødsensafhængig) 2:  det er sværere at få arbejde når man er færdig og først DA skal til at lave børn!

Men altså... ville det være hul i hovedet at blive gravid på første-året eller hvad har I af erfaringer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2011

sedde

Jeg er lærerstuderende og nogle af mine medstuderende er blevet gravide under studiet.

Hvis du ville spørge dem, er jeg sikker på at det vil sige, at det er svært at klarer begge dele.

Men hvis det er det du vil, vil jeg bestemt sige at, det er bedst på 1 årgang, da der er færrest eksamner og mindre stress

Anmeld

22. marts 2011

Anonym trådstarter

Uha, så skal jeg jo i gang

Men jo det har du nok ret i mht eksaminer etc... Jeg tænkte mere på om det var smartest at vente lidt til man var kommet godt "ind" i studiet.. måske halvvejs.

det bliver helt sikkert hårdt arbejde, men har en mand der er klar på barsel, og en studiegruppe der ikke kan vente til studiegruppe-forøgelse

Tak for din hjælp

Anmeld

6. december 2011

mielnm

Hej!

Jeg er selv lige vendt tilbage til studiet efter at have fået mit 2. barn mellem 1. og 2. år på lærerstudiet. Jeg blev gravid, så det passede med, at jeg skulle føde efter end skoleår på 1. år. Jeg fødste i septemnber og startede så op på 2. år året efter

For mig er det fantastisk at have 2 små børn (på 3 og 1 år nu), mens jeg studerer Det er selvfølgelig også hårdt til tider, men det villle det jo også være med et arbejde Jeg ser mange fordele i at have mere tid med børnene - kunne hente tidligt de fleste dage, holde dem hjemme på fridage, nemmere kunne tage en sygedag, uden en sur chef eller kolleger osv. - man er mere sin egen herre som studerende, og det fungerer godt i livet med småbørn

Jeg regner stærkt med at skulle have nr. tre under min uddannelse også! Så det kan varmt anbefales herfra

Anmeld

6. december 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Hej!

Håber at der er nogle lærerstuderende som kan hjælpe mig lidt...

Jeg er LIGE startet sommeren 2010 på læreruddannelsen, og jeg overvejer at blive gravid mens jeg studerer... måske endda inden så længe.

MEN, der må være nogen herinde der kan tale for og imod???

Jeg hører fra de fleste piger at det er en god idé at "overstå" sin graviditet under studierne, fordi man 1: er godt dækket ind af SU osv (min kæreste er nu også fastansat på fuldtid så er ikke dødsensafhængig) 2:  det er sværere at få arbejde når man er færdig og først DA skal til at lave børn!

Men altså... ville det være hul i hovedet at blive gravid på første-året eller hvad har I af erfaringer?

Jeg kan så tale imod.

Min datter fik sine 2 ældste under studiet, og endte med at springe fra. Hun kunne ganske enkelt ikke overskue det at få børn og forene det med studiet.
Der var alt for meget bøvl med fravær og småbørnssyge, samt graviditetsgener.
Og det er jo ikke alles graviditeter der går lige problemfrit..så det må man også have i memorandum, at man kan risikere at være en af dem, hvor det ikke går som man tror.

Og nu er det ikke kun omkring lærerstudiet jeg er imod at få børn..det er generelt under udd. fordi man nu engang får hormonhjerne, og ofte ikke får lært tingene helt så godt uanset hvor stort et engagement man lægger i det, og derfor vil tabe en masse..også med fravær i forbindelse med barsel.

Så nu fik du så lige en "imod"

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.