Altså, den spisning...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

916 visninger
4 svar
0 synes godt om
21. marts 2011

linemus

Sofie (10,5 mdr.) er ganske god til at spise, MEN... nu er det bare ikke godt nok, at mor mader hende med skeen eller gaflen. Det er hellere ikke godt nok længere, at hun selv får gaflen og fører den ind i munden. Næ nej, nu skal ALT pilles AF gaflen, mases til atomer og derefter ind i munden... Hvis det da ikke - til damens store forundring - falder på gulvet, da vi her i huset har noget, der kaldes tyngdekraft. Iiiih! Ikke nok med at det er et værre svineri, så tager det jo 1,5 time at spise en rugbrødsmad, og så får hun kun 1/10 af den, fordi resten ender på gulvet Og det gælder ikke kun rugbrød - det er AL mad lige pånær havregrøden, når hun er rigtig sulten.

Gør jeres også sådan? Siger I "lad dog barnet" eller prøver I at opdrage (hvilket min erfaring viser, kun giver grå hår på hovedet)?

En anden ting jeg vil høre jer er: Hvad får jeres børn at spise? Laver I særlig mad, eller får de det samme som jer? Og hvad er det fx?

Vh Line - der håber på at se rigtig mange majmødre herinde nu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2011

LISBETH:-)

Elina vil også gerne selv proppe maden i munden. Jeg giver hende nogen stykker rugbrød som hun selv sidder med, og mens hun sidder og fedter rundt med det så putter jeg også stykker i munden på hende. Det aceptere hun - når hun bare selv har noget i hænderne også.

Elina får i store træk - grød til morgenmad, rugbrød suppleret op med grød til middag eller rester af aftensmadden dagen før - grød om eftermiddagen, det vi spiser til aften og grød inden hun bliver puttet. Hun nægter og spise frugtmos. Så det bliver til en hel del grød.

Det største problem her er at damen, pludselig har fået den sjove ide at hun kun vil lægge sig til at sove hvis hun har fået en flaske i munden. Altså flaske inden formiddagslur, flaske inden middagslur og flaske inden sengetid. Hun drikker max 50 ml så det er jo vildt plat. Hvis vi kører bil, eller er ude og gå med barnevognen så er det intet problem - kun når vi er her hjemme. I dag tog jeg kampen op til middagsluren og det tog 1 time før hun overgav sig og fandt ud af at hendes mor faktisk mente at hun ikke fik nogen flaske.  Det skal lige siges at normalt så tager det 5 min for hende og falde i søvn. Hun har fået (må jeg hellere skrive ) flaske siddende op af mig i stuen og så har jeg bare kunne lægge hende ud i barnevognen eller ind i sengen også selvom hun ikke har været faldet i søvn.

Anmeld

21. marts 2011

merle2010

her vil hun osse selv spise hun får dog lov når det er rugbrød.. men med aftensmad er det altså mig der mader hende.. og hvis hun nægter, plejer jeg at give hende en skorpe hun kan gnave i imens jeg mader hende.. så går det meget bedre.. men hun er super til at spise med fingrene.. hun får osse lov til at spise med fingrene i vuggestuen, så hun er godt øvet efterhånden..

Anmeld

22. marts 2011

dorthemus

Ja sådan nogle problemer har jeg så ikke...har så andre bekymringer

Mad...pånær amning, har altid været en udfordring her i huset og det har været et langt sejt træk for, at nå hertil hvor vi er lige nu. Som tingene er, så er jeg glad og tilfreds over at min datter spiser og hun spiser udelukkende skemad...hun rører mad, men putter så godt som aldrig mad ind i munden med fingrene...og glem skeen/gaflen  Og så ligner hun én der skal til at røre en hundelort hvis jeg rækker hende noget

Men hvor hun før spiste bittesmå måltider så spiser hun nu ret store måltider nu: øllebrød med frugtmos morgen, amning inden formiddagslur, varm mad til frokost, grød, fx havregrød til eftermiddagsmad, amning inden eftermiddagslur, aftensmad og frugtgrød til dessert og så amning inden godnat.

Runas vægt har nærmest stagneret de sidste tre måneder, så jeg håber virkelig, at hun har taget på når hun blir vejet her på torsdag

Hun er SÅ selektiv med hvad hun spiser, så det har betydet at hun har fået frugtmos til stort set alt hun har fået. Desuden har hun haft rigtig svært ved at spise min mad, så derfor ahr hun fået færdigmad. Rigtig svært for mig, men hvad gør man ikke for at få tingene til at køre.

Nu får hun ikke længere frugtmos i alt og hun er langsomt og sikkert ved at acceptere min mad.

Uhh alle de bekymringer, altså!!

Anmeld

23. marts 2011

Vidunderligeunger

hehe kender godt problematikken

herhjemme startede det allerede ved 7 mdrs alderen, hun ville pludselig ikke have mad længere. Så gav jeg hende legetøj imens vi spiste og så ville hun gerne mades, da hun ikke selv kunne på daværende tidspunkt. Så en dag prøver jeg at skære rugbrødet ud i små stykker og hun mestrer faktisk helt fint at tage den op selv. der var lidt begyndervanskeligheder, men nu kører det bare for hende og hun spiser ALT. ikke gris og ko da hendes seks små bisser kun er en ½ milimeter lange og ikke rigtig kan tygge sådan noget sejt kød, men fisk og kylling er også fint

hendes madvaner i store træk:

morgenmaden er altid havregrød ofte med æble og en kvart teske kanel (u. sukker). det er bare et hit!! formiddag er det riskiks, bananstykker, frugtstang, en agurk osv. middag er rugbrød efterfulgt af 200 ml mme inden lur, eftermiddag er som oftest også riskiks, rugbrødshapsere eller hvad der lige er i køleskabet. a38 med rugbrødsstykker i er også godt. aftensmad er hvad vi får, og hvis vi får gris eller ko så får hun bare grøntsagerne... inden nat 200 ml mme

Alberte tager altid til aftensmaden en god håndfuld mad, kværker det i mellemhænderne, så halvdelen ender på hendes ben eller stolen, tager noget i munden, og så forfra.. men indimellem hendes egne bidder, kan vi jo lige tilføje en ordentlig bid

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.