At slå en tand løs...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.879 visninger
5 svar
0 synes godt om
21. marts 2011

FruPudderkvast

.. Eller op i tandkødet - er der nogen af jer der har børn der har prøvet det? Hvordan ser tænderne ud i dag? Og hvad blev der gjort ved det? Satte tanden sig på plads igen? Og fik I noget at vide om at det kunne have betydning for de blindhed tænder?

Sagen er den at min søn på 15 mdr. faldt nede i vuggeren imorges og slå munden lige ned i bænken ved garderoben.. Han har fået en blodsamling ved i tandkødet ved fortænderne, og jeg er bare skide bange for hvad det kommer til at betyde.. Vi har været på skadestuen, men kunne først få tid hos tandlægen i morgen eftermiddag, så jeg har alt for meget tid til at gå og se en masse skræk-scenarier i mit hoved..

Åha - en masse spørgsmål.. Håber at der er nogen der kan hjælpe mig?

Venlig hilsen
Sarah

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2011

FruPudderkvast

Blivende tænder skulle der selvfølgelig stå

Anmeld

21. marts 2011

LinLin

David slog sin højre fortand ugen inden han blev 2 år (moderens skyld... ) Det blødte rigtigt meget, men  den var heldigvis kun slået en meget lille smule løs. Jeg fik at vide, da vi var ved tandlæge to dage senere (det skete en lørdag) at vi skulle holde øje med om der kom en "bums" over tanden for det ville betyde der var gået betændelse i og dét kunne gå ud over den blivende tand under!

Men han er 4½ år i dag og der er ikke kommet en bums - så det tror jeg da helelr ikke sker Tanden har fået en lidt anden farve, men ikke noget man ser med mindre man ved det og kigger efter

for at der ikke er sket/sker noget med din søns blivende tænder!

Anmeld

21. marts 2011

FruPudderkvast

DAs mor skriver:

David slog sin højre fortand ugen inden han blev 2 år (moderens skyld... ) Det blødte rigtigt meget, men  den var heldigvis kun slået en meget lille smule løs. Jeg fik at vide, da vi var ved tandlæge to dage senere (det skete en lørdag) at vi skulle holde øje med om der kom en "bums" over tanden for det ville betyde der var gået betændelse i og dét kunne gå ud over den blivende tand under!

Men han er 4½ år i dag og der er ikke kommet en bums - så det tror jeg da helelr ikke sker Tanden har fået en lidt anden farve, men ikke noget man ser med mindre man ved det og kigger efter

for at der ikke er sket/sker noget med din søns blivende tænder!

Ja, den tandlæge jeg talte med sagde også at jeg skal holde øje med om der kommer en "bums".. Synes bare at den ene tand ser kortere ud end den anden, så er bange for at tanden er slået op i tandkødet.. Det skulle vist ikke være særlig godt hvis den er det..

Tusind tak for svar! Godt at høre at der ikke er noget med din søns tænder nu..

Anmeld

21. marts 2011

LinLin

13~12~09 skriver:

Ja, den tandlæge jeg talte med sagde også at jeg skal holde øje med om der kommer en "bums".. Synes bare at den ene tand ser kortere ud end den anden, så er bange for at tanden er slået op i tandkødet.. Det skulle vist ikke være særlig godt hvis den er det..

Tusind tak for svar! Godt at høre at der ikke er noget med din søns tænder nu..

Arh på den måde.. Det lyder ikke rart hvis det er det

Anmeld

21. marts 2011

FruPudderkvast

DAs mor skriver:

Arh på den måde.. Det lyder ikke rart hvis det er det

Nej, det ser heller ikke rart ud, men han er ikke påvirket af det nu - heldigvis! Bortset fra at han selvfølgelig kun kan indtage flydende kost eller bitte små bidder blødt mad..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.