Kan man???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.258 visninger
13 svar
0 synes godt om
21. marts 2011

Englebisse

Jeg ville lige høre om man kan tage en brødblanding (altså fra en pakke hvor man tilsætter vand og gær) og lade den hæve natten over i køleskab?

Har nemlig købt en økologisk grovkerne brødblanding og der er lige til to brød. Jeg får besøg af min mødregruppe imorgen kl.10.00 så det ville være nemt hvis jeg bare lige slog dejen sammen, og satte den i køleskab og så bagte den i morgen tidlig

Kom med jeres råd søde kvinder

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2011

TbCp

Englebisse skriver:

Jeg ville lige høre om man kan tage en brødblanding (altså fra en pakke hvor man tilsætter vand og gær) og lade den hæve natten over i køleskab?

Har nemlig købt en økologisk grovkerne brødblanding og der er lige til to brød. Jeg får besøg af min mødregruppe imorgen kl.10.00 så det ville være nemt hvis jeg bare lige slog dejen sammen, og satte den i køleskab og så bagte den i morgen tidlig

Kom med jeres råd søde kvinder

Det tror jeg godt man kan, du skal nok bare ikke tilsætte ret meget gær...

Anmeld

21. marts 2011

Bshizzle

Jeg vil mene du sagtens kan gøre det..

Jeg har selv gjort det op til flere gange, det var bare med frankbrøds-dej eller Bolledej.

Bare du husker at pakke det godt ind, men stadig noget luft under f.eks husholdningsfilmen..  

Anmeld

21. marts 2011

Englebisse

TbCp skriver:

Det tror jeg godt man kan, du skal nok bare ikke tilsætte ret meget gær...

Nej bare en halv pakke ik? Tror du man skal tilsætte mere vand og mindre gær måske? Synes tit med landtidshævet brød skal der meget vand og lidt gær i..

Anmeld

21. marts 2011

Englebisse

Bshizzle skriver:

Jeg vil mene du sagtens kan gøre det..

Jeg har selv gjort det op til flere gange, det var bare med frankbrøds-dej eller Bolledej.

Bare du husker at pakke det godt ind, men stadig noget luft under f.eks husholdningsfilmen..  

Har du så kommet det gær og vand der stod på pakken? Eller har du taget mindre gær og mere vand i??

Anmeld

21. marts 2011

TbCp

Englebisse skriver:

Nej bare en halv pakke ik? Tror du man skal tilsætte mere vand og mindre gær måske? Synes tit med landtidshævet brød skal der meget vand og lidt gær i..

Jeg plejer at bruge ca. 12g gær til en stor portion, og ja den plejer også at være noget mere "snasket/sjasket" i det dejen så der skal nok lidt mere vand i...

Anmeld

21. marts 2011

Bshizzle

Englebisse skriver:

Har du så kommet det gær og vand der stod på pakken? Eller har du taget mindre gær og mere vand i??

Jeg har ikke ændret på opskriften..

Og det smager som det skal dagen efter..  

Anmeld

21. marts 2011

Englebisse

TbCp skriver:

Jeg plejer at bruge ca. 12g gær til en stor portion, og ja den plejer også at være noget mere "snasket/sjasket" i det dejen så der skal nok lidt mere vand i...

Der er lige en anden der skriver når hun bruger brødblanding laver hun ikke om på opskriften.. Jeg må lige prøve mig frem ellers hvis det går helt galt, må jeg jo købe noget brød

Anmeld

21. marts 2011

Englebisse

Bshizzle skriver:

Jeg har ikke ændret på opskriften..

Og det smager som det skal dagen efter..  

Jeg må prøve ellers som jeg skrev til en anden, så må jeg købe noget brød hvis det går helt galt

Anmeld

21. marts 2011

TbCp

Englebisse skriver:

Der er lige en anden der skriver når hun bruger brødblanding laver hun ikke om på opskriften.. Jeg må lige prøve mig frem ellers hvis det går helt galt, må jeg jo købe noget brød

Ja der er ikke andet at gøre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.