Hvor mange...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2011

mortenw

Hej

Navneforsker Eva Meldgaard, som er redaktør af navnebrevkassen på mitbarnsnavn.dk, skriver noget om emnet her:

http://mitbarnsnavn.dk/brevkassen/er-tre-efternavne-for-mange

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2011

mortilnoahogmelina

Altså jeg har selv 5 navne . 

Min søn skal dog kun have 3 i alt , da man ikk bruger halvdelen af alle de navne man har . 

Jeg selv bruger kun mit fornavn og mit mellemnavn og efter navn . 

Når jeg skriver , skriver jeg kun Pernille s. Kreut..... (resten oplyser jeg ikk lige da mit efternavn er meget specielt . 

Anmeld

28. marts 2011

Worldwide

Vi fik afvide af vores præst, man må ha' ét fornavn og ét efternavn og så må man ha' lige så mange mellemnavne man har lyst til.. Tøsen herhjemme kommer til at have 4 navne i alt, men kun for-og efternavn der bliver brugt i daglig tale..

Det er vel ligemeget hvor mange navne man har? Man behøver jo ikke bruge dem alle

Anmeld

28. marts 2011

tinasmor

Fenja09 skriver:

Hvad jeg har læst mig frem til er det valgfrit, hvor mange navne man giver sit barn, men personligt synes jeg, at man skal tænke på barnet der skal have alle de navne.

Det er nemmere for barnet at hedde : Peter Bæk Hansen, end f.eks Peter Marius Skov Bæk Hansen

Anmeld

28. marts 2011

SussieThyssen

benjamins'mor skriver:

Jeg mener kun de har 4, og det er jo også meget normalt for os. Men tænkte bare om det er lovligt at have flere?

Du må i realiteten have alle dem du vil, men det er jo så et spørgsmål om hvorvidt myndigheden vil gå med til det hvis det bliver alt for latterligt.
Mine unger og børnebørn har 5 hver

kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.