Lidt nyt herfra:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

641 visninger
10 svar
0 synes godt om
21. marts 2011

CA

Så er det vist tid til lidt opdatering herfra

Vagtlægen sagde jo for at vores lille elskling havde kolik. Jeg tror han tog fejl! Han havde lige en uge med skrig og skrål, men det var så også det. Han reagerer på ikke at få sin lur til tiden, sidde i for mange forskellige arme, og opleve for meget. Så det passer vi jo bare på med - så han er altså rigtig godt tilpas

OG så får han en flaske kamillethe til aften og en masse gymnastik i løbet af dagen, så maven fungerer ok

Vi havde barnedåb i går, og det var bare en helt fantastisk dag! Vi var 46 og det var bare skønt at fejre så skøn en dag med dem alle. Vi havde besluttet os for at sige jatak til alle der spurgte om de skulle hjælpe, så det blev til et frokostbord med en masse lækre ting, hvor jeg kun havde handlet pålæg og bagt tærter og lavet pastasalat. ALT andet kom gæsterne med, og det samme gjorde sig gældende ved kaffebordet. FANATSTISK med en omgangskreds der vil hjælpe. Martin er jo elektriker og har lavet en hel del strøm hos folk uden løn self. så det er også dejligt at man ikke skal føle at vi står i gæld til alle, men at det hele går op med hjælpende hænder her og der og alle vegne

Johannes var et praktelsemplar Han smilede og så præsten dybt i øjnene under dåben og sov sig væk fra stort set hele festen. Det eneste tidspunt han skreg var da vi skulle have taget billeder Men det er okay - vi har så mange andre gode billeder. Der kommer billeder i mappen når vi lige har fået set dem igennem.

Vi fik en masse skønne gaver og det hele var bare så overvældende! Er lykkelig over alle de mennesker vi har omkring os 

Ellers går det godt. Han blir mere og mere opmærksom og griner og smiler helt fantastisk meget!

Han er begyndt at sove i sin sleepeepose  i barnevognen og det er noget der funker! Han sover 2x2-3 timer i barnevognen om dagenSå nu mangler vi bare nogle bedre babyalarmer, men det er vist det dåbspengene skal bruges til.

Jeg har et også godt. Jeg ligner udskidt æblegrød, men jeg har det godt. Mangler at tabe mig 10 kg + de 5 fra før graviditet. Er ved at blive lidt utålmodig, men jeg kan ikke rigtig røre mig mere end jeg gør. Begynder at bløde hvis jeg går alt for lange ture og efter sex og det bekymrer mig lidt Men det må jeg høre lægen om når jeg skal til 8 ugers undersøgelse i den her uge.

Forresten er vi begyndt til MG. De virker rigtig søde og rare. Vi er 6 og Johannes og jeg er de yngste og Johannes er den største baby. Jeg håber det kommer til at blive godt!

Det var alt herfra! Hvordan går det hos jer? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2011

AnneBJ

Ih Carina, 

Skønt at den lille fyr alligevel ikke har kolik!!

Dejligt at alt går godt, og stort tillykke med dåben - jeg vil glæde mig til billederne!

Hvorddan gik det i grunden emd de krøller der? Synes jeg kunne læse et sted, at det ikke var helt godt? Lyder mærkeligt at du bløder efter gåture synes jeg (kan bedre forstå det efter sex) så det er nok meget godt lige at drøfte med lægen... 

Her går alt som "det plejer" = ingen fødsel eller tegn derpå... Ny tid ved JDM mandag hvor jeg er 41+1.... Håber ikke jeg får brug for den

Anmeld

21. marts 2011

CA

AnneBJ skriver:

Ih Carina, 

Skønt at den lille fyr alligevel ikke har kolik!!

Dejligt at alt går godt, og stort tillykke med dåben - jeg vil glæde mig til billederne!

Hvorddan gik det i grunden emd de krøller der? Synes jeg kunne læse et sted, at det ikke var helt godt? Lyder mærkeligt at du bløder efter gåture synes jeg (kan bedre forstå det efter sex) så det er nok meget godt lige at drøfte med lægen... 

Her går alt som "det plejer" = ingen fødsel eller tegn derpå... Ny tid ved JDM mandag hvor jeg er 41+1.... Håber ikke jeg får brug for den

Håber heller ikke du får brug for den tid. Jeg fødte 41+1 og jeg synes du skal føde søndag Din baby er nok i virkeligheden ligeglad med, hvad jeg synes

Krøllerne... er kruser... Det inderste alle længste hår er fladt som det plejer og så ellers bare kruser... 

Det gør jeg absolut ikke igen! Men nu er det da prøvet af... 

Ja, det virker lidt underligt, for jeg var faktisk helt holdt op med at bløde... Håber alt er som det skal være. Har ikke ondt, så helt slemt kan det vel ikke være. 

Er du ellers ved at være klar til babys ankomst? Tasken pakket? 

Anmeld

21. marts 2011

AnneBJ

Carina87 skriver:

Håber heller ikke du får brug for den tid. Jeg fødte 41+1 og jeg synes du skal føde søndag Din baby er nok i virkeligheden ligeglad med, hvad jeg synes

Krøllerne... er kruser... Det inderste alle længste hår er fladt som det plejer og så ellers bare kruser... 

Det gør jeg absolut ikke igen! Men nu er det da prøvet af... 

Ja, det virker lidt underligt, for jeg var faktisk helt holdt op med at bløde... Håber alt er som det skal være. Har ikke ondt, så helt slemt kan det vel ikke være. 

Er du ellers ved at være klar til babys ankomst? Tasken pakket? 

Jeg synes jeg skal føde imorgen eller onsdag, men det tror jeg også babyen er ligeglad med...

Ih hvor træls med krøllerne, det var da skuffende! Håber dit hår om ikke andet har lidt ekstra fylde så... ?! Det var bonussen ved mit krølleprojekt, som dog heller ikke bliver gentaget... 

Så længe du ikke har ondt, tror jeg du har ret i, det ikke er noget farligt - men mærkeligt er det alligevel. Godt du alligevel har en tid ved lægen

Jeg er fuldstændig klar, tasken er pakket og Jørn kører rundt med den. Han har insisteret på den bliver i bilen, efter tjekket på FG i fredags  

Anmeld

21. marts 2011

Kats

Sikke en positiv update 
Lyder dejligt med sådan en hyggelig barnedåb - og skønt med gode og hjælpsomme venner og familiemedlemmer!! - og sikke en dygtig æresgæst, der sådan er opmærksom i kirken og sover fint gennem arrangementet.
Det lyder også rigtig godt med mødregruppen - vi er også kommet i gang og jeg synes også det tegner rigtig fint!

Mon ikke lægen kan give dig lidt svar vedrørende blødningen… ?! H*n kan i hvert fald tjekke om alt ser ”normalt ud” efter fødslen.

Og lige til sidst...  jeg synes det er ok hvis du ind imellem ligner ”udskidt æblegrød”, når bare du har det godt

Anmeld

24. marts 2011

AnneBJ

Jeg kan ikke finde barnedåbsbilleder?!  

Anmeld

25. marts 2011

CA

AnneBJ skriver:

Jeg kan ikke finde barnedåbsbilleder?!  

Nej, hvad er det dog for noget! Det er fordi jeg er doven, glemsom, ejer af klynke baby OG fordi halvdelen af billederne er på min svigerfars kamera OG OG så er jeg træt af billederne! Dem der har taget dem af f.eks vores familier har bare slet ikke rettet på os, så vi står dumt, ser dumme ud og Johs' sløjfe er gået op og hænger halvejs på gulvetBillederne fra kirken er taget mens Johs skreg helt vildt af sult og jeg står på alle billederne og kæmper for at trøste og de sidste står jeg med en sutteflaske med kamillethe i munden på ham

SÅ øv øv! Inegn vildt gode billeder!

...og ja, jeg må bare sige HVAD SAGDE JEG? Jeg sagde til Martin at vi skulle vælge en af gæsterne (f.eks. min søster) som er god til at tage billeder og tilpas kristisk og perfektionistisk til at kunne tage billeder jeg er tilfreds med. MEN han mente at der var så mange med gode kameraer i vres famile, så vi samlede bare ind tilsidt! SUK jeg skulle have lyttet til mig selv! Det gør jeg næste gang!

Jeg skal nok lige smide et par stykker ind af dem vi har på vores puter, men suk...

Anmeld

25. marts 2011

AnneBJ

Carina87 skriver:

Nej, hvad er det dog for noget! Det er fordi jeg er doven, glemsom, ejer af klynke baby OG fordi halvdelen af billederne er på min svigerfars kamera OG OG så er jeg træt af billederne! Dem der har taget dem af f.eks vores familier har bare slet ikke rettet på os, så vi står dumt, ser dumme ud og Johs' sløjfe er gået op og hænger halvejs på gulvetBillederne fra kirken er taget mens Johs skreg helt vildt af sult og jeg står på alle billederne og kæmper for at trøste og de sidste står jeg med en sutteflaske med kamillethe i munden på ham

SÅ øv øv! Inegn vildt gode billeder!

...og ja, jeg må bare sige HVAD SAGDE JEG? Jeg sagde til Martin at vi skulle vælge en af gæsterne (f.eks. min søster) som er god til at tage billeder og tilpas kristisk og perfektionistisk til at kunne tage billeder jeg er tilfreds med. MEN han mente at der var så mange med gode kameraer i vres famile, så vi samlede bare ind tilsidt! SUK jeg skulle have lyttet til mig selv! Det gør jeg næste gang!

Jeg skal nok lige smide et par stykker ind af dem vi har på vores puter, men suk...

Ih hvor træls Carina! Det er bare så ærgerligt sådan noget! Men nu ved du til næste gang, , at du skal holde på DIN fornemmelse, go få en til at stå for billeder!

Jeg vælger at glæde mig over, at min svigerfar er yderst kompetent bag et kamera (men desværre ikke så kritisk) - så kan jeg udlevere mit eget kamera til en som kunne tænkes også at tage nogle ordentlige, så bliver der vel et par gode imellem!

Håber din klynkebaby er lidt mere tilfreds i dag!

Anmeld

25. marts 2011

CA

AnneBJ skriver:

Ih hvor træls Carina! Det er bare så ærgerligt sådan noget! Men nu ved du til næste gang, , at du skal holde på DIN fornemmelse, go få en til at stå for billeder!

Jeg vælger at glæde mig over, at min svigerfar er yderst kompetent bag et kamera (men desværre ikke så kritisk) - så kan jeg udlevere mit eget kamera til en som kunne tænkes også at tage nogle ordentlige, så bliver der vel et par gode imellem!

Håber din klynkebaby er lidt mere tilfreds i dag!

SÅ har jeg smidt et par stykker ind. NU er jeg virkelig i dårligt humør efter at have set dem!! Jeg gir aldrig mere opgaven til alle mulige. Det skal være EN kompetent! Håber der er nogle flere i svigerfars kamera!! Der er dem fra kirken i hvert fald, men jeg ved at da han var færig, havde jeg slet ikke set op på kameraet endnu pga. klynkebaby

Råd: vælg en der er dygtig til at tage ansvaret for at der blir taget de bileder du gerne vil have taget!

Klynkebaby er glad og tilfreds i dag. Startede dagen med at skide igennem i min seng. Så der vaskes igen i dag Han grinede i mens, så han var virkelig ikke til at stå for.

Nu sover han med sin nye super nova babyalarm og har gjort det i 2 timer nu. Dejligt at den blir testet godt igennem!

Anmeld

25. marts 2011

AnneBJ

Carina87 skriver:

SÅ har jeg smidt et par stykker ind. NU er jeg virkelig i dårligt humør efter at have set dem!! Jeg gir aldrig mere opgaven til alle mulige. Det skal være EN kompetent! Håber der er nogle flere i svigerfars kamera!! Der er dem fra kirken i hvert fald, men jeg ved at da han var færig, havde jeg slet ikke set op på kameraet endnu pga. klynkebaby

Råd: vælg en der er dygtig til at tage ansvaret for at der blir taget de bileder du gerne vil have taget!

Klynkebaby er glad og tilfreds i dag. Startede dagen med at skide igennem i min seng. Så der vaskes igen i dag Han grinede i mens, så han var virkelig ikke til at stå for.

Nu sover han med sin nye super nova babyalarm og har gjort det i 2 timer nu. Dejligt at den blir testet godt igennem!

Årh hvor er det altså synd!

Hehe, dejlig dreng!! Jeg har også lige sat vores Novaer i lader, selvom "nogen" jo ikke lige skal sove ud de første par dage

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.