Min datter bliver spist - og jeg kan intet gøre.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

834 visninger
5 svar
0 synes godt om
21. marts 2011

cilla87

Hej alle.

Vil hurtigt fortælle hvad overskriften går ud på og så håber jeg på svar.

Min datters far har hende 1 dag hver anden weekend - hvilket også er fint, men problemet er at han har en papegøje.

Hun er blevet bidt 2 gange nu, og jeg kan ikke sige noget som helst til ham for at enten sælger den fugl - eller i det mindste låser den inde den dag min datter er der.

Det har "heldivis" kun været benet den har fået fat i indtil videre, men dagen hvor hun kommer hjem med et ødelagt øje eller flækkede læber kommer garanteret indenfor ret længe.

Jeg kender papegøjen, da vi havde den mens vi stadig var sammen, og den er  alt for hidsig til at være ude (især når der er børn)  - er selv blevet bidt et par gange.

Hvad gør jeg? - Kan jo ikke nægte at udlevere hende til ham, men har ondt i maven hver gang hun er hos ham, fordi jeg frygter den fugl.

PFT

Cecilia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2011

Isabella_mor

du kan jo bare nævne din bekymring. og jo du kan sagtes bede ham om at have den i bur når hun er der....  det ville være det samme som hvis han havde en bidsk hund.. samme princip....

Anmeld

21. marts 2011

Tulle28

Ja havde det været en hund, havde jo været en helt anden sag Men puuuh jeg kan godt forstå dig... Min gamle nabo havde også en da jeg var barn, og nej hvor var jeg bange for den (og er det stadig den dag idag). Også et hidsigt spetakel.

Men jeg ved faktisk ikke om der er så meget andet at gøre end at forklare ham, at du ikke bryder dig om den flyver rundt når din datter er i huset (hvilket jeg ved du selvfølgelig allerede har gjort)? Han er vel heller ikke interesseret i at der sker hende noget.

Anmeld

21. marts 2011

3600MorTil2

Nu kender jeg dig ikke, og ved ikke om statsforvaltningen er indeover ??

Men du kan kontakte dem og sige at du er bekymret når at din datter er hos hendes far- det kan ende ud i et møde hos dem. 

men er næsten stensikker på at de vil støtte dig og bede ham lukke den inde  

Godmorgen..

Anmeld

21. marts 2011

wamse

cilla87 skriver:

Hej alle.

Min datters far har hende 1 dag hver anden weekend - hvilket også er fint, men problemet er at han har en papegøje.

Hun er blevet bidt 2 gange nu, og jeg kan ikke sige noget som helst til ham for at enten sælger den fugl - eller i det mindste låser den inde den dag min datter er der.

Det har "heldivis" kun været benet den har fået fat i indtil videre, men dagen hvor hun kommer hjem med et ødelagt øje eller flækkede læber kommer garanteret indenfor ret længe.

Jeg kender papegøjen, da vi havde den mens vi stadig var sammen, og den er  alt for hidsig til at være ude (især når der er børn)  - er selv blevet bidt et par gange.

Hvad gør jeg? - Kan jo ikke nægte at udlevere hende til ham, men har ondt i maven hver gang hun er hos ham, fordi jeg frygter den fugl.

PFT

Cecilia

Jeg synes du skal prøve at ringe ned i statsforvaltningen, og så få nogle råd af dem. Så ved du, hvad du har at forholde dig til. 

Anmeld

21. marts 2011

SussieThyssen

cilla87 skriver:

Hej alle.

PFT

Cecilia

Jeg vil da mene, at du lige skal kontakte stasamtet og spørge hvordan tingene er under den slags forhold, så du ved hvad lovgivningen siger.
Så vidt jeg ved, må man ikke udsætte sine børn for den slags, men hæng mig ikke op på det.
Kan tydeligt huske, at min farbor havde en papegøje, der overfaldt alt af hunkøn, så når jeg var på ferie hos dem, gik jeg aldrig ind på hans kontor.
Han havde så et skilt på døren, som han vendte, hvor der stod "Papegøjen er løs" og ellers var den i bur, hvis de havde gæster med småbørn.
Utroligt, at folk vil have et dyr, der er så utilregneligt.
Håber du finder ud af det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.