Papirer ved fødsel ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.015 visninger
24 svar
0 synes godt om
20. marts 2011

Julymama

Hey .. Lige et nyt spørgsmål

Hvilke papirer modtager faderen efter/før barnets fødsel?

Og modtager han i det hele taget nogen? Er der nogen ugifte som evt ved det .. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2011

Luuna13

Jeg fandt en faderskabsattest på min kommunes hjemmeside. Vi skulle udfylde oplysninger på faderen og aflevere den i den kirke vi er tilknyttet. Vi googlede bare "faderskabsattest" og "Rødovre Kommune" og så dukkede der et link op  

Anmeld

20. marts 2011

N&J

Julymama skriver:

Hey .. Lige et nyt spørgsmål

Hvilke papirer modtager faderen efter/før barnets fødsel?

Og modtager han i det hele taget nogen? Er der nogen ugifte som evt ved det .. 

Du sender bare en faderskabserklæring ind til statsamtet, så sender de et brev til faderen om at du har oplyst at han er faderen til jeres barn, så skal han skrive under på om han er enig ellers så bliver I bedt om at få taget dna prøver/blod prøver og så vil der nok gå mellem 2-6 mdr. før faderskabet er fastslået. 

Anmeld

20. marts 2011

Julymama

N&J skriver:

Du sender bare en faderskabserklæring ind til statsamtet, så sender de et brev til faderen om at du har oplyst at han er faderen til jeres barn, så skal han skrive under på om han er enig ellers så bliver I bedt om at få taget dna prøver/blod prøver og så vil der nok gå mellem 2-6 mdr. før faderskabet er fastslået. 

Okay, tak for svar ..

Så man kan ikke undgå at faderen får nogle breve vedrørende dette ?  hvis du ved sådan noget .. 

Anmeld

20. marts 2011

Kamulla

Julymama skriver:

Okay, tak for svar ..

Så man kan ikke undgå at faderen får nogle breve vedrørende dette ?  hvis du ved sådan noget .. 

øhm... jo... hvis du vælger du ikek ville have penge fra faderen.. men så skal du heller ikke have noget fra staten.. hvis du ville have fader bidrag og at dit barn altid ville kunne finde sin bio far (mener jeg de har ret til) så skal du sende en faderskabs erklering hvor du skriver navn osv på ham.. og ja han får det afvide.. alt hvad der bliver indberettiget til statsamtet får han en kopi af osv... hvorfor?

Anmeld

20. marts 2011

Skouboe

Jeg tror ikke at du kan slippe for at oplyse faderen...

Anmeld

20. marts 2011

Julymama

Sallisørøver skriver:

øhm... jo... hvis du vælger du ikek ville have penge fra faderen.. men så skal du heller ikke have noget fra staten.. hvis du ville have fader bidrag og at dit barn altid ville kunne finde sin bio far (mener jeg de har ret til) så skal du sende en faderskabs erklering hvor du skriver navn osv på ham.. og ja han får det afvide.. alt hvad der bliver indberettiget til statsamtet får han en kopi af osv... hvorfor?

Ja det er klart de skal have ret til det .. men det er mere fordi han er en rimelig stor idiot og har med en masse trusler meldt ud at han hverken vil have breve eller betale noget som helst hver måned , og han ikk vil have noget der kan minde ham om at jeg er blevet gravid .. fordi såå "ødelægger han mit liv ligesom jeg har ødelagt hans" .. jeg har prøvet at snakke ham til fornuft mange gange men det virker ikke .. såå nu vil jeg bare gøre det nemmest for alle og finde en måde at gøre ham tilfreds på .. har haft hovedpine over ham og spekulationer om hvad han kan finde på siden jeg blev gravid og det er bare ikke fedt 

og jaa det var en forkert mand at blive gravid med .. men det troede jeg bare ikke eftersom vi havde været sammen i 3 år .. men ja 

Anmeld

20. marts 2011

Lillefe

Julymama skriver:

Okay, tak for svar ..

Det er din pligt at skrive hans navn, du skal skrive et navn og ja han får papire.. for han skal jo betale børnebidrag

Anmeld

20. marts 2011

Julymama

Perl skriver:

Det er din pligt at skrive hans navn, du skal skrive et navn og ja han får papire.. for han skal jo betale børnebidrag

Men hvis jeg undlader at søge børnepenge , både fra ham og kommunen , er det så nødvendigt at skrive hans navn ? det er en lidt dum situation jeg står i , derfor ville det gøre det hele meget lettere ..

Anmeld

20. marts 2011

Lillefe

Julymama skriver:

Men hvis jeg undlader at søge børnepenge , både fra ham og kommunen , er det så nødvendigt at skrive hans navn ? det er en lidt dum situation jeg står i , derfor ville det gøre det hele meget lettere ..

en du skal skrive ham på papirene, du kan vist vælge at skrive ukendt far... men jeg er ikke sikker på den går længere desværre det er vist noget med du skal skrive mulighederne så..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.