Vågner 4-7 gange om natten please hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

763 visninger
8 svar
0 synes godt om
20. marts 2011

dollygirl

Hej piger .. min søn bliver 5 mdr her den 1 april .. han er det skønneste barn nogensinde .. og sover godt om dagen og spiser godt , Jeg ammer ham men er stille og roligt begyndt på grød, vælling og frugtmos ..

Men men men .. han står stadigvæk de 4-7 gange om natten for at ammes .. og der er masser af mælk i brysterne , åbenbart ikke nok for ham .. hvad gør jeg så både min mand , min søn og jeg kan få vores søvn ..

HJÆLP

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2011

Bshizzle

Hvordan sover han om dagen ? ...

Og sover han i barnevogn om middagen udenfor.. ?

.. Min dreng sov meget bedre om natten efter han havde fået lov til at sove udenfor nemlig..

Anmeld

20. marts 2011

dollygirl

Bshizzle skriver:

Hvordan sover han om dagen ? ...

Og sover han i barnevogn om middagen udenfor.. ?

.. Min dreng sov meget bedre om natten efter han havde fået lov til at sove udenfor nemlig..

ej hvor sjovt du spørger om det .. for han sover nemlig i altanen i sin lift hvor vi har åbnet op for vinduet derude ..

Kan jeg så tillade mig at lade ham sove der om natten med babyalarm?

Anmeld

20. marts 2011

BJL2010

Åh hvor har jeg bare været der...min søn (nu 7 mdr.) har i perioder også været vågen op til 6 gange i løbet af natten. Hver gang har min sundhedsplejerske sagt at det absolut ikke skal være nødvendigt at amme så mange gange! Det er udelukkende dårlig vane (i vores tilfælde i hvert fald). Hendes råd har været at der til en start skulle gå 3-4 timer mellem nat-amningerne (måske endda mere når din bebs er så stor nu). Og når bebs ellers vågner, skal der gives sut...Det har taget alt fra 3 dage til en uge her, og så har der været styr på søvnen igen og max to amninger pr. nat! Og det uden gråd...Så det har tydeligvis været dårlig vane her når han ville ammes så meget. Det skal lige siges at vi har givet en flaske erstatning hver aften inden putning til at supplere op - så har vi været sikre på at han var mæt...

Ved ikke om du kan bruge min erfaring til noget, men prøv at overvej om det evt. kunne være "dårlig vane" hos jer også???

Knus 

Anmeld

20. marts 2011

dollygirl

BJL2010 skriver:

Åh hvor har jeg bare været der...min søn (nu 7 mdr.) har i perioder også været vågen op til 6 gange i løbet af natten. Hver gang har min sundhedsplejerske sagt at det absolut ikke skal være nødvendigt at amme så mange gange! Det er udelukkende dårlig vane (i vores tilfælde i hvert fald). Hendes råd har været at der til en start skulle gå 3-4 timer mellem nat-amningerne (måske endda mere når din bebs er så stor nu). Og når bebs ellers vågner, skal der gives sut...Det har taget alt fra 3 dage til en uge her, og så har der været styr på søvnen igen og max to amninger pr. nat! Og det uden gråd...Så det har tydeligvis været dårlig vane her når han ville ammes så meget. Det skal lige siges at vi har givet en flaske erstatning hver aften inden putning til at supplere op - så har vi været sikre på at han var mæt...

Ved ikke om du kan bruge min erfaring til noget, men prøv at overvej om det evt. kunne være "dårlig vane" hos jer også???

Knus 

okay .. årh så du ved hvordan jeg har det..

han gider ikke sutten,smider det ud af munden .. og klager meget synes jeg ..

Anmeld

20. marts 2011

Bshizzle

lillepuller skriver:

ej hvor sjovt du spørger om det .. for han sover nemlig i altanen i sin lift hvor vi har åbnet op for vinduet derude ..

Kan jeg så tillade mig at lade ham sove der om natten med babyalarm?

Altså.. Jeg ville nok ikke mene du kan ligge ham til at sove udenfor om natten ...

Men bare det at han får lov til at sove så meget han kan udenfor  om middagen har han godt af  ..  

Anmeld

20. marts 2011

dollygirl

Bshizzle skriver:

Altså.. Jeg ville nok ikke mene du kan ligge ham til at sove udenfor om natten ...

Men bare det at han får lov til at sove så meget han kan udenfor  om middagen har han godt af  ..  

okay .. men det er bare træls når bebsen står så meget op om natten

Anmeld

21. marts 2011

BJL2010

lillepuller skriver:

okay .. årh så du ved hvordan jeg har det..

han gider ikke sutten,smider det ud af munden .. og klager meget synes jeg ..

Ja det gør jeg! Ring til din sundhedsplejerske og hør hvad hun har af gode råd - min har i hvert fald kæmpe meget erfaring og derfor altid godt tips og tricks! 

Min bebs havde det også med at smide/tabe sutten da han var yngre - tror mest han ikke kunne holde på den. Men det var bare at give ham den igen og igen...

Men hvis du er i tvivl om hvorvidt din historie er helt den samme som min (vågner og vil ammes som dårlig vane), så ville jeg ringe til sundhedsplejersken hvis jeg var dig! Man kan jo ikke holde til det andet Jeg var grædefærdig hver morgen når kæresten tog på arbejde...

Anmeld

21. marts 2011

Lou87

lillepuller skriver:

Hej piger .. min søn bliver 5 mdr her den 1 april .. han er det skønneste barn nogensinde .. og sover godt om dagen og spiser godt , Jeg ammer ham men er stille og roligt begyndt på grød, vælling og frugtmos ..

Men men men .. han står stadigvæk de 4-7 gange om natten for at ammes .. og der er masser af mælk i brysterne , åbenbart ikke nok for ham .. hvad gør jeg så både min mand , min søn og jeg kan få vores søvn ..

HJÆLP

Nu har jeg ikke rigtig haft et barn der ikke sover om natten..

Men ville umiddelbart råde dig til og søge hjælp hos din SP, de har jo forstand på det.. Og jo før jo bedre så man kan få afhjulpet det.

Men hvor meget mad får han ?
Ved godt det er svært når du ammer...men bare sådan ca.
Også hvor meget grød, mos og vælling ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.