Hej
Jeg kan sagtens forstå at det er svært at forestille sig, hvad man går ind til...
Jeg fødte første gang 4 uger før tid (skal lige siges at alt var ok både med min dreng og mig)
2. gang gik jeg 14 dage over og blev sat i gang... jeg var vildt utålmodig, fordi jeg faktisk havde forventet at føde lidt før igen...
I forhold til det med at blive sat i gang, så vil jeg helt sikkert også foretrække at gå i gang af mig selv - men samtidig er jeg lidt imod, at man skal have lov til at gå flere uger over tid...
Synes det er mest naturligt at kroppen selv siger til og ikke bliver provokeret til det... og da jeg blev sat i gang fik jeg den vildeste (føltes i hvert fald sådan) vestorm og åbnede mig 6 cm på en time med kraftige veer uden pause... nærmest som en lang ve - og det fik jeg efterfølgende at vide, at det kunne skyldes stikpillerne... det vil jeg da gerne slippe for denne gang...
til gengæld er der også nogle steder den holdning at man må gå meget mere end to uger over... og det synes jeg heller ikke er nødvendigt... man kan risikere at baby bliver træt og afkræftet fordi moderkagen ikke giver så meget energi mere... Og det er jo heller ikke nødvendigt at vente så længe, for det er jo også en kraftanstrængelse for baby at blive født...
Så jeg vil foretrække at vente til kroppen er klar (med mindre der selvfølgelig er omstændigheder der gør at man ikke må føde naturligt, som nogle herinde har fortalt om...) men hvis man går over tid, så skal man holde meget øje med aktiviteten af baby og hellere tage en gang for meget til fødegangen, for lige at blive tjekket og se om baby klarer sig godt derinde...
Men når det er sagt, så er jeg ret spændt på hvornår jeg føder denne gang, når jeg nu har prøvet begge yderligheder
Men jeg tror bare jeg vil forsøge at tage det som det kommer... det er sikekrt nemmere sagt end gjort
Kram Stine
Anmeld