Vi, der elsker ski!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

823 visninger
1 svar
0 synes godt om
20. marts 2011

kaba

Hej skibumser 

Vi har for andet år været på skiferie med vores børn. Og jeg glææææder mig helt vildt til næste år! Det er ultimativt min yndlings-ferie-form, både med og uden børn.

Det kan være svært at vælge, hvor man skal hen. Så hvad med at lave en liste over gode ski-steder, når man har børn?

Vi har været følgende steder:

* Hovden/Norge: Lille men fint sted, især for nybegyndere. Der er et udmærket børneområde og gode begynder-bakker

* Hemsedal/Norge: Perfekt ski-sted for familier, nybegyndere såvel som øvede. Det er et stort sted med mange pister, Nordens bedste børneområde, mange aktiviteter, morgen- og aftenski, etc. Der er mulighed for at bo lige op ad pisterne, så man ikke skal køre frem og tilbage, og de små kan få en pause. Og så er der bare så smukt med de høje fjelde. Vi skal helt klart tilbage til Hemsedal igen!

* Norefjell/Norge: Var der med en veninde et par dage på ski-spa-miniferie. Et lille men udmærket sted, tæt på Oslo. Fint begynder-område, men for den øvede skiløber er der kun udfordringer nok til et par dage. Så et fint sted for en mini-skiferie.

Lægger billeder ind snarest.

Bedste hilsner

Karoline

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2011

FrkDitte

EEEeelsker også skiferie.. har dog ingen børn endnu, men det er helt sikkert at de skal have ski på ligeså snart de er gamle nok

Vi har lige været i Åre i Sverige. Der er et kææmpe børneområde med alt muligt hvor de rigtig kan boltre sig..

Selve ski-området et meget stort, lidt for alle niveauer. Åre by er rigtig hyggelig med mange forskellige spisesteder og få men gode butikker. Derudover er der også mange forskellige ikke-ski aktivititer. Hundeslæde, hestetur, Snescooter, køre bil på isen, spa..osv..

Åre ligger dog meget langt oppe i Sverige. Vi tog ski-toget derop. Det tager 10-11 timer. Men det er sovekupeer, så man sover det meste af turen, og man er fremme næste dag ved 8-9 tiden om morgenen, klar til at hoppe på skiene

Helt klart anbefalelsesværdigt

Knus D.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.