Løb om morgenen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

712 visninger
8 svar
0 synes godt om
20. marts 2011

Kloster

Kan man overhovedet vænne sig til det?

Jge er B-menneske og løber bedst sidst på formiddagen (på mine fridage) ell om eftermiddagen.

Men jeg misunder virkelig den slags mennesker, der bare ståe 1 time før op om morgenen, på med skoene også sætter gang i løbet på 5-10 km Om morgenen!!

Men kan man vænne sig til det?

Jeg har været ude at løbe i morges. Og kl var alligevel 7.30 da jeg stod op. Spiste lidt yoghurt og kom ud af døren kl 8.15. Jamen min krop lan slet ikke producere energi så tidligt på morgenen. Løb kun en kort tur og tiden vil jeg slet ikke snakke om.

Men hvor må det da være skønt at fø løbet "overstået" og startet godt på dagen med et morgenløb.

Nogen der har erfaring med dette??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2011

MariaJ

Kloster skriver:

Jge er B-menneske og løber bedst sidst på formiddagen (på mine fridage) ell om eftermiddagen.

Men jeg misunder virkelig den slags mennesker, der bare ståe 1 time før op om morgenen, på med skoene også sætter gang i løbet på 5-10 km Om morgenen!!

Jeg har været ude at løbe i morges. Og kl var alligevel 7.30 da jeg stod op. Spiste lidt yoghurt og kom ud af døren kl 8.15. Jamen min krop lan slet ikke producere energi så tidligt på morgenen. Løb kun en kort tur og tiden vil jeg slet ikke snakke om.

Men hvor må det da være skønt at fø løbet "overstået" og startet godt på dagen med et morgenløb.

Når jeg løber, vil jeg helst gøre det om morgenen, så jeg er måske ikke helt målgruppen for dit spørgsmål. Jeg vil dog også kalde mig selv B-menneske, og elsker at sove længe, men lige mht fysisk aktivitet fungerer jeg nok bedst lige efter jeg er stået op. Det har dog også rigtig meget med det praktiske at gøre. Det er dejligt at få det "overstået", og der er ikke så meget tid til at komme på undskyldninger eller opdage ting, der virker mere vigtige som tit sker for mig senere på dagen. Jeg synes også det er dejligt at den tid, der går med at bade og klæde om efter løbeturen, bare er den tid jeg alligevel bruger på at gøre mig klar om morgenen. Og så synes jeg man føler sig så godt tilpas bagefter, og får sådan en god start på dagen. 

Anmeld

20. marts 2011

Kloster

MariaJ skriver:

Når jeg løber, vil jeg helst gøre det om morgenen, så jeg er måske ikke helt målgruppen for dit spørgsmål. Jeg vil dog også kalde mig selv B-menneske, og elsker at sove længe, men lige mht fysisk aktivitet fungerer jeg nok bedst lige efter jeg er stået op. Det har dog også rigtig meget med det praktiske at gøre. Det er dejligt at få det "overstået", og der er ikke så meget tid til at komme på undskyldninger eller opdage ting, der virker mere vigtige som tit sker for mig senere på dagen. Jeg synes også det er dejligt at den tid, der går med at bade og klæde om efter løbeturen, bare er den tid jeg alligevel bruger på at gøre mig klar om morgenen. Og så synes jeg man føler sig så godt tilpas bagefter, og får sådan en god start på dagen. 

Tak for svar.

Og jeg kan sagtens følge dig i det du skriver. Og hvor må det være dejlig at få sådan en start på dagen.

Men ordet der springer i øjnene på mig er, mit aktivitetsniveau er nok bedst om morgenen... Det er nok der, jeg halter... Mit aktivitetsniveau er nok bedst om eftermiddagen ell sidst på formiddagen. Men mon man kan lave det om / vænne sig til det andet??

Anmeld

20. marts 2011

tinasmor

Jeg ved ikke om man kan vende sig til det. Men personligt tror jeg bare, at du skal løbe der hvor du er mest motiveret til det, om det så er om eftermiddagen eller aft. Jeg tror hurtigt det kan blive en "sur" vane hvis man skal gøre det om morgenen hvis man slet ikke er motiveret til det.

Personligt løber jeg meget mere ustabilt om morgenen fordi min krop faktisk slet ikke er klar. Men som du siger kan det jo være, at det efter et stykke tid bliver en ren vane.

Anmeld

20. marts 2011

MariaJ

Kloster skriver:

Tak for svar.

Og jeg kan sagtens følge dig i det du skriver. Og hvor må det være dejlig at få sådan en start på dagen.

Men ordet der springer i øjnene på mig er, mit aktivitetsniveau er nok bedst om morgenen... Det er nok der, jeg halter... Mit aktivitetsniveau er nok bedst om eftermiddagen ell sidst på formiddagen. Men mon man kan lave det om / vænne sig til det andet??

Egentlig tror jeg på at man får det nemmeste/ mest behagelige liv, hvis man så vidt muligt følger sin egen naturlige rytme. Jeg tror altid det vil være lidt op ad bakke at lave det om. Men man kan jo tvinge sig selv til at ændre lidt på sin naturlige rytme, så hvorfor ikke også rytmen for fysisk aktivitet.

Måske handler det om at du lige skal have lov at vågne lidt først. Selvom det lyder lidt bagvendt, ville du måske bedre kunne løbe om morgenen, hvis du stod endnu tidligere op og havde tid til at nusse lidt rundt/spise/drikke en kop te eller hvad der nu skal til, for at du føler du er vågen. Det vil jo måske igen betyde, at du også er nødt til at gå tidligere i seng, så måske er det slet ikke besværet værd.

Anmeld

21. marts 2011

Lone Jakobsen

jeg tror også det er bedst at du løber på det tidspunkt hvor du er mest motiveret for det.

jeg er selv tydeligt A menneske, så jeg laver helst gymnastik og er aktiv om morgenen, hvor imod min mand er B menneske, og lægger alt hans motion (sent) om eftermiddagen eller om aftenen.

Anmeld

21. marts 2011

Tulle28

Kloster skriver:

Jeg er en af dem der bedst kan lide at komme op om morgenen og "få det overstået" Tror det kommer meget an på, hvilken type du er - som du også selv er inde på. Jeg er morgenmenneske, så for mig er det ikke noget problem at hoppe i løbetøjet og komme ud kl. 5.30-6.00 (men er klart bedst til det i sommermånederne, hvor det er lyst). Jeg ved ikke om du har prøvet det, men at komme ud der helt tidligt, inden byen og naturen (hvis du bor ved skov/strand) rigtig vågner, det er altså helt fantastisk... Jeg løber tit ved Voldene og Amagerstrand, og sådan en morgen, hvor solen lige er stået op og havet er helt stille, det er altså værd at stå tidligt ud af sengen for 

Anmeld

21. marts 2011

Assi

Undskyld til Kloster at jeg lige tillader mig at stille et tillægsspørgsmål i din tråd!

Til de af jer der løber om morgenen? Hvad gør I med mad? Jeg synes, jeg får ondt/stik i maven, hvis jeg ikke venter 1 time efter, jeg har spist med at løbe. Omvendt har jeg brug for et eller andet om morgenen, inden jeg løber...men jeg gider ligesom ikke stå op og spise kl 5 for at løbe kl 6

Hvad gør I? Kan I bare spise og så løbe?

Anmeld

21. marts 2011

ivfmarie

Jeg får det ikke gjort særlig tit - men jeg elsker at løbe i morgenstunden. Især her i foråret hvor man får den smukke natur serveret undervejs... Motivation i sig selv!

Jeg er bare dårlig til at komme afsted .. snoozer lige liidt mere, og liiidt mere, og til sidst er tiden gået så jeg ikke kan nå det inden dagens andre gøremål.

Mht maden inden en morgenløbetur.. Jeg spiser helst slet ingenting - jeg kan ikke fordrage når der rumler noget rundt i maven under løbeturen. Jeg tager bare lige lidt vand. Men så løber jeg altså også liiige efter jeg er stået op. Hvis jeg først kommer afsted en times tid efter at jeg er stået op, så bliver jeg nødt til at have lidt at spise, og så plejer et knækbrød med ost og lidt vand at give en fornuftig bund.

Marie - der løb idag mellem 7.30 og 8.30, og nyder godt af det gode humør endnu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.