Jeg stjerne tosset!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

915 visninger
9 svar
0 synes godt om
20. marts 2011

Anonym trådstarter

Hej med jer

Jeg har et spørgsmål til jer med ældre børn. Jeg har i dag en diskussion med min ælste på 12, han bliver sur på mig og kalder mig svin mm. Jeg bliver simpelthen så tosset min temperment koger over.. det gør det desværre.. for min søster har altid snakket grimt til min mor også. Og syntes simpelthen det er det mest respektløse ever!  jeg tager hans tv, hans computer og hans mobil. Men jeg ved jo godt det ikke lige var det jeg skulle han har også fået stuarest i en uge.. men det var slet ikke det jeg ville  Jeg blev bare så sur fordi han snakkede så grimt til mig. Hvad gør i når i oplever den slags eller har i nogensinde oplevet det?

nu sidder han og surmuler oppe på værelset har sagt til ham når han er klar så kan vi snakke.

Mvh Mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2011

twinboys

Anonym skriver:

Hej med jer

Jeg har et spørgsmål til jer med ældre børn. Jeg har i dag en diskution med min ælste på 12, han bliver sur på mig og kalder mig svin mm. Jeg bliver simpelthen så tosset min temperment koger over.. det gør det desværre.. for min søster har altid snakket grimt til min mor også. Og syntes simpelthen det er det mest respektløse ever!  jeg tager hans tv, hans computer og hans mobil. Men jeg ved jo godt det ikke lige var det jeg skulle han har også fået stuarest i en uge.. men det var slet ikke det jeg ville  Jeg blev bare så sur fordi han snakkede så grimt til mig. Hvad gør i når i oplever den slags eller har i nogensinde oplevet det?

nu sidder han og surmuler oppe på værelset har sagt til ham når han er klar så kan vi snakke.

Mvh Mig

Uuuhhh vi skal tænke på at det de kære børn siger mener de jo ikke for de elsker jo os forældre uanset hvem vi er...

Men nej det er ikke ok at snakke grimt til sine forældre...

Tag en snak med ham om at det er ok at blive gal og ked af det, men at man godt kan snakke pænt og i en ordentlig tone...

Hvordan snakkede du selv til ham???

Majbritt med to drenge på 8 år

Anmeld

20. marts 2011

Anonym trådstarter

twinboys skriver:

Uuuhhh vi skal tænke på at det de kære børn siger mener de jo ikke for de elsker jo os forældre uanset hvem vi er...

Men nej det er ikke ok at snakke grimt til sine forældre...

Tag en snak med ham om at det er ok at blive gal og ked af det, men at man godt kan snakke pænt og i en ordentlig tone...

Hvordan snakkede du selv til ham???

Majbritt med to drenge på 8 år

jeg snakkede muligvis surt. Det var fordi han sagde hans søster lugtede, og det gjorder hun ikke og det siger han tit uden der er noget, så sagde jeg ret surt at han KUN skulle sige det med mindre hun lugtede af for eks. lort eller tis, eller dårlig ånde. Og at vi altså alle havde en lugt og det faktisk var noget hun kunne blive ked af for det sagde min storebror også om mig (at jeg lugtede af min egen lugt og han ikke brød sig om det) så måtte jeg pointere at han har problemer med dårlig ånde (pga han vi konstant skal minde ham om at børste dem). Det blev han vist nok sur over så jeg tror måske det var det der fik ham til at se rødt. men problemet er med det at vi KONSTANT skal være efter ham ellers børste han dem ikke og han har tandkødsbetændelse. men jeg snakker aldrig grimt og kalder navne ALDRIG.. for jeg hader når folk gør det..

Anmeld

20. marts 2011

twinboys

Anonym skriver:

jeg snakkede muligvis surt. Det var fordi han sagde hans søster lugtede, og det gjorder hun ikke og det siger han tit uden der er noget, så sagde jeg ret surt at han KUN skulle sige det med mindre hun lugtede af for eks. lort eller tis, eller dårlig ånde. Og at vi altså alle havde en lugt og det faktisk var noget hun kunne blive ked af for det sagde min storebror også om mig (at jeg lugtede af min egen lugt og han ikke brød sig om det) så måtte jeg pointere at han har problemer med dårlig ånde (pga han vi konstant skal minde ham om at børste dem). Det blev han vist nok sur over så jeg tror måske det var det der fik ham til at se rødt. men problemet er med det at vi KONSTANT skal være efter ham ellers børste han dem ikke og han har tandkødsbetændelse. men jeg snakker aldrig grimt og kalder navne ALDRIG.. for jeg hader når folk gør det..

Smiler ja han er ved at være en stor dreng med egne meninger og holdninger... bare man husker dem på at man alle er mennesker og man skal respektere alle selv om de ikke er som dem...

Men at tage hans ting tror jeg bestemt ikke hjælper... jeg ville tage en snak med ham alene på hans værelse hvis det var mig...

Håber i finder en god løsning

Majbritt

Anmeld

20. marts 2011

Anonym trådstarter

twinboys skriver:

Smiler ja han er ved at være en stor dreng med egne meninger og holdninger... bare man husker dem på at man alle er mennesker og man skal respektere alle selv om de ikke er som dem...

Men at tage hans ting tror jeg bestemt ikke hjælper... jeg ville tage en snak med ham alene på hans værelse hvis det var mig...

Majbritt

Ja men jeg skal lige oven på igen, når jeg er så tosset.. så ryster jeg. bliver simpelthen så sur.. Jeg ville egentligt heller ikke tage hans ting men muligvis give ham stuarrest bare. Men kender du det blev bare SÅ sur.. så kunne slet ikke tænke.. så jeg tænker jeg lige ved køle af og lade ham og så snakke med ham. Så snakker vi om det osv..

Anmeld

20. marts 2011

Frøken J.

Anonym skriver:

Uanfægtet at han har dårlig ånde, så synes jeg ikke det er en særlig god idé at bruge det som skyts mod ham i den situation. Især ikke når du er sur. Så sårer du ham jo lige så meget, som han sårer sin søster, og så er du jo lige god om det. Sådan noget tager du en snak med ham om på et uafhængigt tidspunkt. Så synes faktisk også, at du har noget at undskylde for. Det er aldrig i orden at tale grimt til sine forældre, men han reagerede nok instinktivt, da du sårede ham.

Anmeld

20. marts 2011

Anonym trådstarter

twinboys skriver:

Majbritt

Så fik vi snakket om det ene og det andet.. både om søster og ord. og så at det jeg gjorder forkert og han gjorder forkert.. så skal han lige sunde sig lidt.. plejer han at gøre når vi har diskutteret...

Anmeld

20. marts 2011

Anonym trådstarter

Secrets skriver:

Uanfægtet at han har dårlig ånde, så synes jeg ikke det er en særlig god idé at bruge det som skyts mod ham i den situation. Især ikke når du er sur. Så sårer du ham jo lige så meget, som han sårer sin søster, og så er du jo lige god om det. Sådan noget tager du en snak med ham om på et uafhængigt tidspunkt. Så synes faktisk også, at du har noget at undskylde for. Det er aldrig i orden at tale grimt til sine forældre, men han reagerede nok instinktivt, da du sårede ham.

Ja det ved jeg godt.. har også snakket med ham om det nu.. både hvad han og jeg gjorder forkert osv..

Anmeld

20. marts 2011

Frøken J.

Anonym skriver:

Ja det ved jeg godt.. har også snakket med ham om det nu.. både hvad han og jeg gjorder forkert osv..

Super

Anmeld

20. marts 2011

twinboys

Anonym skriver:

Så fik vi snakket om det ene og det andet.. både om søster og ord. og så at det jeg gjorder forkert og han gjorder forkert.. så skal han lige sunde sig lidt.. plejer han at gøre når vi har diskutteret...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.