Ændret aktivitet derinde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

929 visninger
7 svar
0 synes godt om
20. marts 2011

mortil4dejligepiger

Hej med Jer.

Jeg er nu gået ind i uge 35 og jeg har i går og indtil nu mærket anderledes liv end normalt.

Normalt har jeg en meget aktiv baby, som sparker og skubber sine fødder, knæ etc. ud mod maveskindet - skønt!

Men i går og stadig er det anderledes. Bevægelserne virker meget svagere. Der er stadig liv at mærke løbende hen over dagen. Men det er ikke så kraftigt som normalt.
Jeg ved jo, at der bliver mindre og mindre plads derinde. Men alligevel er skiftet ret strort og pludseligt.

Hvordan oplever I andre det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2011

mortil4dejligepiger

Er der virkelig slet ingen, der har nogle råd eller erfaringer?

Jeg er blevet lidt nervøs nu og har forsøgt at ringe til FG for at spørge dem til råds. Men nummeret dur ikke?!

Anmeld

20. marts 2011

marijke85

hej,

jeg fik af vide af min jm, at det kunne godt værre hvis man har haft en travl dag og man  selv er træt, at den lille så også er træt på sin vis!!

jeg kan også mærke at de spark er blevet anderledes i for hold til dem for et par uger siden!! så hvis du mærker liv hver dag så vil jeg ikke bekymrer mig, men ja det føles også anderledes ved mig!

hilsen marijke

Anmeld

20. marts 2011

Stine Raaholt

Hej med dig

Hvis jeg var sig ville jeg ringe til FG igen... hvis du ikke har nummeret, så må du ringe til lægevagten... de kan henvise dig

Jeg vil på ingen måde gøre dig urolig, men når du er så langt henne så kan aktiviteten sagtens blive markant mindre - men du skal selvfølgelig mærke aktivitet - og det kan være at intet er galt, men er det ikke bedre at få det tjekket...

Så jeg ville tage afsted og få det tjekket - du vil altid blive taget seriøst, når du siger at du mærker mindre liv... og det er rarest for dig at blive tjekket... så kan du slappe af igen

Mvh Stine

Anmeld

21. marts 2011

Stine Raaholt

Hej Mortil3dejligepiger

håber du fandt en løsning i går??? hvordan går det - er den lille aktiv derinde???

tanker

Stine

Anmeld

21. marts 2011

HeidiGade

Hej

Jeg er selv gået ind i uge 38 og mærker ikke så mange spark som tidligere.

- Dog kunne min jordemoder oplyse mig om, at aktiviteten inde i maven er den samme, men at vi højst sandsynligt blot ikke mærker det på samme måde, blandt andet på grund af den - efterhånden - trange plads inde i maven.

Så så længe du blot mærker liv, så burde det være i orden.

- Kan dog oplyse om, at "Lille Fizen" inde i maven i nat og her til formiddag har taget gevaldigt revanche (O; Den får ikke for lidt spark i både den ene og den anden side.

Knus og tanker

Heidi

Anmeld

21. marts 2011

mortil4dejligepiger

Hej med jer.

Tak for Jeres svar!  

Jeg fik fat i FG i går og talte med en meget sød jordemoder. Hun sagde, at hun ikke blev bekymret, når jeg fortalte, at der er liv, men at det bare er svagere spark. Hun syntes, det lød som om, den lille måske har sat sig fast og sparker andre steder nu - fx. ind i moderkagen, i ryggen eller lign.

Hun sagde, jeg var meget velkommen til at komme ind og få kørt strimmel, og at det var der ingen der ville se skidt på! Hun var meget sød at snakke med og beroligede mig.
Jeg mærkede liv da vi talte sammen, og jeg besluttede mig for at se natten an.

I nat vågnede jeg og skulle tisse og skubbede til maven. Det resulterede i 1½ times fest derinde. Så dejligt!

Har også mærket en del liv i dag, så jeg er rolig nu.

I dag var min sidste dag på arbejde og jeg er nu på barsel. Så nu er der mere ro. Bliver rigtig rart!

Anmeld

21. marts 2011

Stine Raaholt

Hvor dejligt at alt er ok og hvor dejligt at høre fra dig

Det var godt du fik fat i dem og blev beroliget... det betyder rigtig meget...

og tillykke med barsel -d et er da SÅ skønt, så kan du rigtig pleje og passe dig selv og baby

Kram Stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.