At falde i søvn selv....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

913 visninger
6 svar
0 synes godt om
19. marts 2011

Rsa

Vi er der, gvor vi stille og rolig skal til at spore os ind på, at vores dejlige pige på 3 måneder, indenfor den næste måneds tid, skal lære at falde i søvn selv.

Derfor vil jeg gerne høre, hvad I har gjor for at styrke jeres børn i, at falde i søvn selv?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2011

fif

Rsa skriver:

Vi er der, gvor vi stille og rolig skal til at spore os ind på, at vores dejlige pige på 3 måneder, indenfor den næste måneds tid, skal lære at falde i søvn selv.

Derfor vil jeg gerne høre, hvad I har gjor for at styrke jeres børn i, at falde i søvn selv?

Hejsa...

Vi er begyndt at lægge vores pige ind i hendes lift, og hun er 4 måneder!! - Hun kan godt skabe sig lidt i starten, og vi går også ind til hende flere gange,og trøster hende , men tager hende ikke op hun ska bare vide at vi stadig er der, og ikke går fra hende...Tilsidst falder hun som regel i søvn Så det er bare dejligt!!

Anmeld

21. marts 2011

Fru'Rugaard

Da min datter var 1 mdr, vågnede hun stadig om natten, også en nat prøvede jeg bare at lægge hende over i liften (hun plejede at falde i søvn ved flasken)- også faldt hun sku i søvn, og siden har hun selv faldet i søvn- hun har sovet igennem siden hun var 1½ mdr, og selv faldet i søvn siden hun var 2 mdr. ca
Men, ellers prøv med noget beroligende musik

Anmeld

21. marts 2011

2babygirls

Rsa skriver:

Vi plejer at "geare" hende ned, når vi har leget og skiftet til ny ble og nattøj så sidder vi lige med hende i ammestilling i 5-10 min, hvor hun tit gnider øjne og putter ansigtet mod min arm, og så kan vi gå op og ligge hende i sengen selvom hun ikke er faldet i søvn. Men hun er træt nok til at vide hvad hun skal. Tænder ikke noget lys derinde, men går der ind i mørket og siger sch sch sch stille til hende. Det er vores ritual til natten.

Til lure om dagen melder hun selv at hun er træt på de tidspunker hun plejer at sove på, og så lægger jeg hende ud at sove og kører lige en finger fra panden ned over næsen. Hun ved hvad der skal ske når hun får huen på og bliver lagt i barnevognen

Anmeld

26. marts 2011

Bebs2010?

Vi har allede fra hun var 3 måneder startet med en aften-rutine. Dvs. D-dråber, nattøj (evt. bad), natamning liggende i vores seng med dæmpet lys og slukket fjernsyn. Derefter siger vi godnat ligger hende i sengen og slukker lyset. Så synger vi lærkereden og går ud. Herefter kan hun måske tabe sutten men vi tager hende ikke op eller tænder lyset. Find ud hvilken rutine der passer jer.

Et godt trick herhjemme har været at tage en stofble og bundet to knuder, så kan hun putte sit ansigt ind i det. Skal lige siges at hun altid har været glad for at putte sit ansigt og at der derfor er søvngaranti

Held og lykke med putningen..

Anmeld

26. marts 2011

Rsa

Bebs2010? skriver:

Vi har allede fra hun var 3 måneder startet med en aften-rutine. Dvs. D-dråber, nattøj (evt. bad), natamning liggende i vores seng med dæmpet lys og slukket fjernsyn. Derefter siger vi godnat ligger hende i sengen og slukker lyset. Så synger vi lærkereden og går ud. Herefter kan hun måske tabe sutten men vi tager hende ikke op eller tænder lyset. Find ud hvilken rutine der passer jer.

Et godt trick herhjemme har været at tage en stofble og bundet to knuder, så kan hun putte sit ansigt ind i det. Skal lige siges at hun altid har været glad for at putte sit ansigt og at der derfor er søvngaranti

Held og lykke med putningen..

Tak

Glæder os også til at komme i gang - vores datter bruger desværre ikke sut og jeg gør alt havd jeg kan for, at hun benytter suttekluden til at putte med... Det kommer vel stille og roligt.

Rutiner skal vi i hvert fald have indført!

Anmeld

26. marts 2011

henh01

Hej

Vi har nærmest fra dag et af bare lagt ham ind. Vi sørger dog for at vi har rigtig faste rutiner hver aften der giver ham tryghed og forståelse for at det er nat.

Ellers kan jeg anbefale dig boget Godnat og sov godt - den brugte jeg til min datter der absolut ikke på noget tidspunkt har ment at hun skulle sove kl. 20

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.