Navne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.592 visninger
9 svar
0 synes godt om
19. marts 2011

akskovmose

Har i begyndt at snakke navne?

Vi har en række navne, men i mine øre skifter favoritterne.

Er enige om følgende: 

Pige: Esther eller Vigga

Dreng: Oskar, Villum eller Anton.

Har snakket lidt om Thor, Valdemar, Lily, Dorthea

Annette.. Vi har i forvejen en Marcus, Noah og Alma Sofie..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2011

Aagaard

akskovmose skriver:

Er enige om følgende: 

Ja, vi er begyndt at snakke også, MEN min kæreste er meget konservativ hvad det angår!

Mht til jeres navne, så syntes jeg helt klart Ester (jeg er mest til uden h), Måske Ester marie/maria? Jeg stoppede i sommers i en børnehave og er meget glad for dobbeltnavne, så hedder ingen det samme :-)

Drengenavne, kan jeg godt lide Anton, meget populært, men også meget sødt (og helt sikkert en fantastisk fræk unge :-))

Vi har snakket en del om Matias, (min kæreste er sikker på at det er en dreng :-)) Vi har også snakket om Milja eller Mille. Jeg er også helt vild med Agnete /Aunete men der er vi ikke helt nået til en forståelse endnu ;-)

Anmeld

20. marts 2011

Klumpedumpe

Elsker navnesnak 

Vi har vendt en del navne herhjemme, men det er ikke nemt! Jeg var helt sikker på, at hvis det er en dreng, så skulle han hedde Kåre og det har jeg bare gået og tænkt, at sådan skulle det bare være, indtil min mand skød navnet ned uden at blinke! Hø! Så det skal det ikke være... hvis det altså er en dreng. Vi har 2 piger i forvejen, så chancen for endnu en pige er jo stor  Men det er så ikke meget nemmere med pigenavne, synes jeg... Men har da tænkt på Lykke og Anne, selvom Anne er det navn flest danskere hedder!

Håber at finde lidt inspiration blandt indlæggene 

Anmeld

20. marts 2011

akskovmose

Aagaard skriver:

Ja, vi er begyndt at snakke også, MEN min kæreste er meget konservativ hvad det angår!

Mht til jeres navne, så syntes jeg helt klart Ester (jeg er mest til uden h), Måske Ester marie/maria? Jeg stoppede i sommers i en børnehave og er meget glad for dobbeltnavne, så hedder ingen det samme :-)

Drengenavne, kan jeg godt lide Anton, meget populært, men også meget sødt (og helt sikkert en fantastisk fræk unge :-))

Vi har snakket en del om Matias, (min kæreste er sikker på at det er en dreng :-)) Vi har også snakket om Milja eller Mille. Jeg er også helt vild med Agnete /Aunete men der er vi ikke helt nået til en forståelse endnu ;-)

Ester er igrunden rigtig fin uden h, det har jeg ikke lige tænkt på.. 6Esther hed min bedstemor, Esther Kirstine faktisk.. Det kunne være man skulle give hele navnet videre, hvis vi får en pige..

Agnete har vi også snakket lidt om, men det minder lidt for meget om mit eget navn, Annette.. Jeg ville vælge Agnete, da hun ellers altid vil komme til at skulle rette på folk når de skriver hendes navn..

Annette

Anmeld

20. marts 2011

Frøken J.

akskovmose skriver:

Er enige om følgende: 

Ja, men vi kan ikke blive enige Da jeg er halv englænder, er født i england og har meget engelsk familie ønsker jeg navnene skal bære præg af det. Bliver det en pige, bliver mellemnavnet Nikoline uanset hvad Men af navne har jeg tænkt på:

Pige: Selena/Selina, Isobel, Grace, Annabelle 
Dreng: James, Adrian, Zachary,  

Anmeld

21. marts 2011

mamiolvi

vi har snakket navne længe før vi blev gravide... SÅ vores navne er på plads, det bliver en simone eller en malthe...
Har i forvejen oliver, victor og Mikkel...

Anmeld

12. april 2011

Mor til Mike

akskovmose skriver:

Er enige om følgende: 

Pige: Jenny.

Dreng: Damien.

Anmeld

13. april 2011

Ceciliana

Hvis vi får en pige skal hun hedde...

Pige: Alanna , Aviaya, Emilie-Cecilia

Dreng: Storm, Silas,Tristan,

Vi hælder mest til Storm, de toa ndre navne har jeg fundet på og den er kæresten ikke begejstret for

Min Lillesøster hedder forresten Chelina så nogen af jer havde navnet Seline Selina.. på Italiensk udtales det Kilina.

Hilsen Ceciliana

Anmeld

13. april 2011

HA87

Hvis vi får en pige var vi meget enige om Frida.

Hvis det en dreng er jeg lidt pjuttet med Villads. Meeen han er ikke så tilfreds.

Anmeld

13. april 2011

Stine Raaholt

uha, navne... synes det er svært denne gang - vi venter en pige og vi er mest enige om Vigga , men det er også det eneste vi har...

vi har en Julius og Viola i forvejen og min mand synes at Vigga er lidt for tæt på Viola... Det synes jeg ikke gør så meget, selvom det også er med V... og det er ikke noget vi går efter...

Jeg er mest til de gamle danske navne som: Frida, Astrid, Esther men jeg kan også godt lide at de er lidt specielle...

Min mand er mere til Bjørk, Milla, Rosa, Rose og det er jeg slet ikke til... ville gerne føle at vi valgte et navn, som vi begge er helt vilde med - sådan har det været de andre gange... så det er lidt underligt...

men elsker disse tråde, for der er god inspiration at hente...

go dag

Stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.