tynd mave, baby 2 mdr gammel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.478 visninger
13 svar
0 synes godt om
19. marts 2011

Isabella_mor

hej hej.. ja jeg syntes jo den er helt gal...!!

nu kan jeg jo ikke ringe til sp før mandag.. men er der nogen af jer der ved hvad jeg kan gøre.. min lille dreng på 2 mdr (9½ uge) har simpelthen skidt og skidt... i går 4 gange.. og i dag 3 gange.. og det er altså virkelig vildt da han plejer at skide 1-2 gange om ugen... han får UDELUKKENDE brystmælk... og ikke andet.. 

konsistensen er tynd men alligevel lidt grynet ligesom..!! det har den rigtige farve.

han har ikke feber, han er glad og har det godt. han stortrives og han vejer det han skal... han virker ikke sløj og sover ikke mindre end han plejer eller mere end han plejer. han begyndt dog at sove igennem om natten for 5 dage siden hvilket er et stort plus.. og jeg tænker ikke at det kan have noget med det at gøre,.. og han har heller ikke rød numse... det har han aldrig haft (7-9-13 banker under bordet)

men er der nogen af jer der har oplevet det samme med et barn på 2 mdr., som udelukkende får brystmælk... så kom lige med nogle gode råd eller et eller andet..!!! ??? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2011

Isabella_mor

slet ingen??? han har skidt nu noget der var helt grønt...!!!

Anmeld

19. marts 2011

Henri84

Jeg synes det lyder HELT normalt Afføringen vil altid være tynd og grynet så længe de udelukkende får bryst Her kunne hun sagtens være oppe på omkring 8-10 afføringer i døgnet da hun var kun på bryst
Min pige havde også ofte grønne afføringer som spæd (også ammebarn), og det er der ikke noget farligt ved

Anmeld

19. marts 2011

Isabella_mor

Henri84 skriver:

Jeg synes det lyder HELT normalt Afføringen vil altid være tynd og grynet så længe de udelukkende får bryst Her kunne hun sagtens være oppe på omkring 8-10 afføringer i døgnet da hun var kun på bryst
Min pige havde også ofte grønne afføringer som spæd (også ammebarn), og det er der ikke noget farligt ved

pyyyha...   det var godt at høre.. så er vi mere rolige.. tak

Anmeld

19. marts 2011

blomst84

Min lille pige er 10 uger og skider hver gang hun har spist os brystmælk, det er selvfølgelig lidt tyndt

Anmeld

19. marts 2011

Papaya

For mig lyder det meget normalt så længe hun trives.. Og det er rigtig nok, så længe hun får MME eller MM så behøver man ikke at være så nervøs. Man skal skal selvfølgelig holde øje med om hun er som hun plejer.. Hvis hun er glad og tilfreds skal du ikke være bange.

Men til en anden gang hvis du har problemer eller spørgsmål og du ikke kan få fat i din SP så har de en "hotline" mellem 17-20 fredag, lørdag og søndag. Der sidder en SP og kommer med råd osv. Nr er her.. Det hedder Sundhedplejens telefonvagt 70208018 Det er for Region midtjylland, hvis du ikke befinder dig der må der være et andet nr. som du kan ringe til.

Pøj pøj med hende.. Godnat..

Anmeld

19. marts 2011

Lady Marion <3

Sådan er det jo netop fordi du udelukkende ammer  , det jo helt normalt det kan svinge fra 2 gange pr uge til 12 gange pr dag .

Anmeld

20. marts 2011

Isabella_mor

Prisana skriver:

For mig lyder det meget normalt så længe hun trives.. Og det er rigtig nok, så længe hun får MME eller MM så behøver man ikke at være så nervøs. Man skal skal selvfølgelig holde øje med om hun er som hun plejer.. Hvis hun er glad og tilfreds skal du ikke være bange.

Men til en anden gang hvis du har problemer eller spørgsmål og du ikke kan få fat i din SP så har de en "hotline" mellem 17-20 fredag, lørdag og søndag. Der sidder en SP og kommer med råd osv. Nr er her.. Det hedder Sundhedplejens telefonvagt 70208018 Det er for Region midtjylland, hvis du ikke befinder dig der må der være et andet nr. som du kan ringe til.

Pøj pøj med hende.. Godnat..

tak tak.. men det er nu en Ham... ^_^

Anmeld

20. marts 2011

mariamiss6

isabellamor skriver:

tak tak.. men det er nu en Ham... ^_^

Begge mine unger leverede remoulade bleer i så godt som ALLE deres bleer, da de var i den alder, og i lang tid frem over... Så jeg tror nu det er meget normalt.. Afføringen ændrer konsistens i ny og næ....

Men så længe han har det godt ellers, burde der ikke være noget at bekymre sig for

Og grøn lort er også ret normalt

Anmeld

20. marts 2011

Isabella_mor

mariamiss6 skriver:

Begge mine unger leverede remoulade bleer i så godt som ALLE deres bleer, da de var i den alder, og i lang tid frem over... Så jeg tror nu det er meget normalt.. Afføringen ændrer konsistens i ny og næ....

Men så længe han har det godt ellers, burde der ikke være noget at bekymre sig for

Og grøn lort er også ret normalt

ja jeg er også mindre bekymret nu end jeg var tidligere.. han plejer jo bare ikke at skide så tit..!! det er dog lidt trælst. for før havde vi sådan nogenlunde styr på hvornår raketten gik af... nu tør jeg sgu ikke tage i svømmeren i frygt for at han skider.. (jeg stoler ikke 100% på de der svømmebleer!! )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.