RS-virus og lungebetændelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2011

anna-jonas

Ranarupta skriver:

Vi har netop været ved lægen, da Albert har fået feber igen.

Virus har sat sig som lungebetændelse, så nu får den stakkels Bønne penicillin. 
Glæder mig til, at det har en effekt!

Jeg lagde ham ud for at sove i barnevognen - og får netop den tanke, om jeg mon har dummet mig gevaldigt!
Må han overhovedet sove udenfor, når han har lungebetændelse?

Så kommer nursens råd lige............

Børn må ikke sove ude når de har feber...............så skal de sove indenfor, så man nemt kan klæde dem af og på, efter hvor høj temp. bliver.

Hvis han er afebril, og har lungebetændelse, og hoster meget...............skal han også helst sove indenfor, da han skal kunne vende sig, hvis han brækker sig af at hoste. Hvis han ikke hoster så meget, kan han sove udenfor i klart vejr.

Håber at han snart er i bedring.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2011

Klumpe-dumpe

Ranarupta skriver:

Ej, det må du altså ikke være ked af! 

Mange tak!! 

Jow for Malucca har jo lige været hele møllem igennem :( og min venindes dreng er blevet indlagt i dag, med RS-virus lungebetændelse :(

Hold godt øje med ham, og er der ingen bedring inden weekenden er ovre, så kontakt lægen igen.

Anmeld

19. marts 2011

Ranarupta

Rose <3 skriver:

Jow for Malucca har jo lige været hele møllem igennem og min venindes dreng er blevet indlagt i dag, med RS-virus lungebetændelse

Hold godt øje med ham, og er der ingen bedring inden weekenden er ovre, så kontakt lægen igen.

Åh nej. Har slet ikke opfattet at Malutten har haft det...

Puh, en indlæggelse, det er altså bare mit mareridt.

Jeg holder bestemt øje! Tager temperaturen jævnligt og holder øje med hans humør/opførsel osv. Jeg er slet ikke gearet til, at han er syg. Men det er der sikkert mange forældre, der har svært ved at håndtere.
Og jeg tror det er blevet sværere, når man én gang har været igennem indlæggelse med slanger, drop, sonder osv. Og I har jo været en hel masse igennem  

Anmeld

19. marts 2011

Ranarupta

anna-jonas skriver:

Så kommer nursens råd lige............

Børn må ikke sove ude når de har feber...............så skal de sove indenfor, så man nemt kan klæde dem af og på, efter hvor høj temp. bliver.

Hvis han er afebril, og har lungebetændelse, og hoster meget...............skal han også helst sove indenfor, da han skal kunne vende sig, hvis han brækker sig af at hoste. Hvis han ikke hoster så meget, kan han sove udenfor i klart vejr.

Håber at han snart er i bedring.

Uh, det er godt med lidt faglige inputs

(Hvad betyder i øvrigt "afebril"? At hans temp er normal?) 

Han hoster næsten ikke, når han sover ude og jeg har alarmen sat til og den er ret sensitiv mht. lyde. Så jeg kan hurtigt høre, hvis det lyder "forkert".

Gælder al feber og at sove udendørs? 

Mange tak, Mette. Inddrager udendørs-lurene indtil han er frisk igen. Det skal i hvert fald ikke være dét, der hæmmer hans bedring

Anmeld

19. marts 2011

anna-jonas

Ranarupta skriver:

Uh, det er godt med lidt faglige inputs

(Hvad betyder i øvrigt "afebril"? At hans temp er normal?) 

Han hoster næsten ikke, når han sover ude og jeg har alarmen sat til og den er ret sensitiv mht. lyde. Så jeg kan hurtigt høre, hvis det lyder "forkert".

Gælder al feber og at sove udendørs? 

Mange tak, Mette. Inddrager udendørs-lurene indtil han er frisk igen. Det skal i hvert fald ikke være dét, der hæmmer hans bedring

Jep, Afebril betyder uden feber. Børn skal ikke sove udendørs, når de har over 38 grader.

Anmeld

19. marts 2011

Klumpe-dumpe

Ranarupta skriver:

Åh nej. Har slet ikke opfattet at Malutten har haft det...

Puh, en indlæggelse, det er altså bare mit mareridt.

Jeg holder bestemt øje! Tager temperaturen jævnligt og holder øje med hans humør/opførsel osv. Jeg er slet ikke gearet til, at han er syg. Men det er der sikkert mange forældre, der har svært ved at håndtere.
Og jeg tror det er blevet sværere, når man én gang har været igennem indlæggelse med slanger, drop, sonder osv. Og I har jo været en hel masse igennem  

Jo Malucca var på intensiv, hvor der blev gjort respirator klar til hende... Hendes var dog IKKE RS-Virus lungebetændelse, men en baktiel lungebetændelse. Og så Rs-virus samt ab, så hun havde en rigtig dårlig vejrtrækning. (alt sidder jo i luftvejene)

Der er lidt forskellige tråde herinde, som Michella har skrevet vedr. Malucca.

Det mindste du er i tvivl, om Alberts tilstand, så kontakt lægen, og lad dig ikke spidse af med "latterlige" svar.

Du skal bestemt ikke være nervøs for at blive indlagt, de små puds for det meget hurtigt bedre når de er god varetægt.

Anmeld

19. marts 2011

Barbamama

Årh hvor er det synd for den lille mand. God bedring med ham

Anmeld

20. marts 2011

Ranarupta

Rose <3 skriver:

Jo Malucca var på intensiv, hvor der blev gjort respirator klar til hende... Hendes var dog IKKE RS-Virus lungebetændelse, men en baktiel lungebetændelse. Og så Rs-virus samt ab, så hun havde en rigtig dårlig vejrtrækning. (alt sidder jo i luftvejene)

Der er lidt forskellige tråde herinde, som Michella har skrevet vedr. Malucca.

Det mindste du er i tvivl, om Alberts tilstand, så kontakt lægen, og lad dig ikke spidse af med "latterlige" svar.

Du skal bestemt ikke være nervøs for at blive indlagt, de små puds for det meget hurtigt bedre når de er god varetægt.

Oh, det lyder altså voldsomt! Lille stakkel.

Det eneste, jeg er i tvivl om pt. er, hvornår penicillinen burde slå feberen ned. Men min mor mente, at jeg skulle ringe til lægen imorgen også - bare for at høre... (Som hun sagde, så kan det være, at det ikke er den helt rigtige behandling.)

Nej, du har ret! Når de er indlagt, så er de i gode hænder. Dét, jeg frygter, er at det når så langt ud med ham, at det kræver indlæggelse.

Anmeld

20. marts 2011

Klumpe-dumpe

Ranarupta skriver:

Det eneste, jeg er i tvivl om pt. er, hvornår penicillinen burde slå feberen ned. Men min mor mente, at jeg skulle ringe til lægen imorgen også - bare for at høre... (Som hun sagde, så kan det være, at det ikke er den helt rigtige behandling.)

Nej, du har ret! Når de er indlagt, så er de i gode hænder. Dét, jeg frygter, er at det når så langt ud med ham, at det kræver indlæggelse.

Malucca startede med penicillin lørdagnat og tirsdagaften var hun feberfri. (Gik fra 40,7 til 36.9)

Så det går rimelig hurtigt. Også derfor jeg mener, at du måske lige skal høre din læge af i morgen, hvis ikke feberen falder.

Drikker og tisser han okay? Det er det vigtigste (udover vejrtrækningen) at holde øje med.

Anmeld

20. marts 2011

Klumpe-dumpe

Ranarupta skriver:

Hovsa, måske det gik "hurtigt" med feberen ved Malucca fordi hun fik penicillinen i drop, så det blive optaget hurtigere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.