feriepenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.366 visninger
11 svar
0 synes godt om
18. marts 2011

Anonym trådstarter

er der nogle der kan hjælpe mig???

jeg er på barsel men får udbetalt kontanthjælp da jeg ikke har nok timer på fagforeningen. nu har jeg så lige modtaget mit feriekort. men kan jeg godt få dem udbetalt uden at de modregner det i min kontanthjælp?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2011

smokin

Nej det kan du ikke. 

Anmeld

18. marts 2011

Lillefe

nej det kan du ikke.... så trækker de dig i kh..desværre

Anmeld

18. marts 2011

Carina1977

Anonym skriver:

jeg er på barsel men får udbetalt kontanthjælp da jeg ikke har nok timer på fagforeningen. nu har jeg så lige modtaget mit feriekort. men kan jeg godt få dem udbetalt uden at de modregner det i min kontanthjælp?

Jeg er desværre ret sikker på, at de modregner det i kontanthjælpen, da det jo er en indtægt

Anmeld

18. marts 2011

Anonym trådstarter

også når jeg er på barsel?

Anmeld

18. marts 2011

samantha1986

Du må absolut ikke få dem udbetalt. du bliver trukket i kontanthjælpen. så gem dem.

Anmeld

18. marts 2011

Anonym trådstarter

hvordan kan man gemme sine feriepenge. de er fra 09 af men skal have dem udbetalt enden 1 april

Anmeld

18. marts 2011

Pinkrose

Anonym skriver:

Hehe jeg har faktisk så sent som igår ringet og snakket med kommunen om det

da jeg er i samme sted, de siger at de omregner dem i kontanthjælpen, og det meget ofte ikke kan betale sig at få feriepengene i stedet, hvis du ser på hvor mange dage de skal dække over , i forhold til hvad du får i kontant hjælp for det antal dage,

Jeg har så fået lov til at gemme mine da jeg starter på uddannelse til januar så kan jeg gemme dem til der

Anmeld

18. marts 2011

Pinkrose

Anonym skriver:

hvordan kan man gemme sine feriepenge. de er fra 09 af men skal have dem udbetalt enden 1 april

hvis de skal udbetales inden april i år er der ikke så meget at gøre, det kunne du gøre hvis det var det nye ferie kort som gælder fra april i år og til næste år

Anmeld

18. marts 2011

MetteDN

Når du vil holde ferie, vil kommunen modregne i din kontanthjælp med det antal dage, der står på dit feriekort.
Har du for eksempel 14 dage, omregnes din kontanthjælp til dage, og kommunen trækker 14 dages kontanthjælp fra dig.

Heldigvis er feriepengene mere end kontanthjælpen. Så lidt får du da ud af det.

Det er sådan jeg har forstået det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.