Hejsa piger..
Har lige brug for lidt hjælp...
Er blevet glemt af min SP i dag som skulle komme og snakke omkring opstart af grød.. Og har virkelig set frem til det og her de sidste dage er jeg blevet mere og mere sikker på at det er det rigtige tidspunkt at starte op på, da jeg ikke rigtig tror bettemusen bliver ordenlig mæt mere (hun er 5 mdr + 1 uge og er blevet/bliver ammet og får suplerende mme til natten)
Så det er bare rigtig ØV at hun ikke er dukket op..
men har besluttet at jeg vil starte op med det alligevel idag, da jeg nu har gået og "forberedt" mig på det og set frem til at i dag skulle være den "store" dag.. Men har lige en masse spørgsmål som jeg håbede SP kunne have hjulpet med inden jeg gik igang..
Så nu tyr jeg lige til jeres hjælp, så jeg kan få en god opstart

1. Hvor tit skal hun have grød/mos? (hvor mange gange om dagen? Og hvilken tidspunkter er gode?)
2. Hvad er bedst at starte op med? Grød eller mos (af grønsager)?
3. Hvor længe kan det holde sig i køleskabet?
4. hvis man nedfryser mos - bevare det så vitaminerne?
5. Skal hun have det samme hver dag? Fx hvis jeg starter op på gulerodsmos, skal det så så være det hun får hver dag? Hvis ja - hvor skifter man så?
6. kan man bruge blender til at mose det med? Eller hvad er bedst? (har hørt noget om at kartoffel ikke må blendes?? )
7. Når hun begynder at få mos/grød skal hun så have afføring hver dag?
Det var vidst det.. Nogle af dem giver nok sig selv.. Men kan godt lide at få helt klart besked, så jeg ved at det bliver gjort rigtig for lillepigen..
Håber der er en eller flere der kan hjælpe

På forhånd tak..
Knus - en Mor der gerne vil kunne gøre sin lille engel mæt igen..