8 mdr og urolig søvn nat/tigerspring?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18.795 visninger
10 svar
1 synes godt om
18. marts 2011

CHD

Jeg har en søn på 8 mdr., der simpelthen nægter at falde til ro i hans seng når han bliver puttet om aftenen. Han er ikke ked af det, men ligger og sparker dynen af, leger med sutten, rokker på alle 4, vender og drejer sig og snakker, snakker og snakker!!!

Vi har en gæsteseng på hans værelse ved siden af hans seng og når der er blevet sunget og sagt godnat, plejer jeg at lægge/sidde mig og vente på at han falder til ro. Flere gange er jeg selvfølgelig henne ved ham(uden at snakke med ham) for at lægge hans dyne på ham igen og lægge ham ordentlig i sengen. Sådan har det været et par mdr. og det tager ca. ½ time hver aften. Det kunne jeg godt leve med, men nu har han den sidste uge eller 2 sovet rigtig dårligt om natten også. Jeg har de sidste 4 nætter været oppe 7-8 gange, hvor han har været lysvågen og nogle gange står og rokker på alle 4 i tremmesengen. Jeg er meget konsekvent i forhold til IKKE at tale med ham om natten, og jeg overgiver mig heller ikke og begynder på natflasker igen.

Er der andre, der har oplevet det samme i den alder? Han sover super om dagen i hans barnevogn, og skal ikke gåes i søvn eller noget.

Knus en meget træt mor, der ellers lige syntes at alt gik som det skulle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2011

CHD

Slet ingen, der har prøvet det samme, eller bare tilnærmelsesvis??

Anmeld

18. marts 2011

Hvem?

CHD skriver:

Jeg har en søn på 8 mdr., der simpelthen nægter at falde til ro i hans seng når han bliver puttet om aftenen. Han er ikke ked af det, men ligger og sparker dynen af, leger med sutten, rokker på alle 4, vender og drejer sig og snakker, snakker og snakker!!!

Vi har en gæsteseng på hans værelse ved siden af hans seng og når der er blevet sunget og sagt godnat, plejer jeg at lægge/sidde mig og vente på at han falder til ro. Flere gange er jeg selvfølgelig henne ved ham(uden at snakke med ham) for at lægge hans dyne på ham igen og lægge ham ordentlig i sengen. Sådan har det været et par mdr. og det tager ca. ½ time hver aften. Det kunne jeg godt leve med, men nu har han den sidste uge eller 2 sovet rigtig dårligt om natten også. Jeg har de sidste 4 nætter været oppe 7-8 gange, hvor han har været lysvågen og nogle gange står og rokker på alle 4 i tremmesengen. Jeg er meget konsekvent i forhold til IKKE at tale med ham om natten, og jeg overgiver mig heller ikke og begynder på natflasker igen.

Er der andre, der har oplevet det samme i den alder? Han sover super om dagen i hans barnevogn, og skal ikke gåes i søvn eller noget.

JO!
Sådan var min dreng også i nogle mdr, det skal sige min dreng aldrig har været go til at sove, men til sidst fik jeg altså bare nok.

Han blev også ved og ved og ved med at rejse sig, snakke/råbe o.s.v., jeg puttede ham igen og igen (kunne sagtens være en milliard gange) det gjorde jeg i laaaangt tid også mange gange gennem nætterne, men nu blir han som regel bare puttet i seng og så sover han inden for 5 min. (Han er 13 mdr nu)

Så du blir bare ved

Anmeld

18. marts 2011

Loa

Altså Isabella har aldrig rigtig gide sove igennem om natten, men syntes lige for nyligt også det er blevet ekstremt.... Hun småvågner dog og græder og græder indtil hun får flaske, og jeg er ved at blive idiot...... Og når hun sover, ligger hun bare så uroligt og vender og drejer sig, så sutten ryger ud og hun vågner..... (Hun er 8 måneder)

Anmeld

18. marts 2011

Gaia

Vores datter kan sagens sidde og lege i sengen og snakke i op til 30-40 min før hun sover. Vi går ud af værelset og medmindre hun græder går vi ikke ind til hende. Så nogle gange når vi går ind senere og kigger til hende ligger hun i fodenden og ovenpå dynen Men hun sover!

Jeg tænker at I måske skal give jeres lille gut noget natgrød. Vores datter får aftensmad kl. 17. nogle gange spiser vi med andre gange er vores mad ik færdig og så får hun lidt gladmad, så når vores mad er færdig bliver hun tilbud at spise lidt med så hun også smager vores mad. Og det hygger hun sig gevaldigt med og jeg skal ik være så obs om hun får spist nok, da hun jo har spist lidt mad tidligere. Nå men vi spiser som regel ved en 17.45 tiden. Når kl. så er 19. får hun en protion grød og bagefter lidt mælk og det holder hende faktisk mæt det meste af natten, så hun sover altså bedre og falder nemmere i søvn. Så tænker at det kunne være en mulighed at 1: gå ud af værelset og bare lade ham lege og snakke det han nu vil indtil han falder i søvn. ": at prøve at give ham lidt natgrød, hvisik han i forvejen får det.

Håber du kunne bruge svaret, da det er det eneste jeg lige kan komme op med .

Anmeld

18. marts 2011

CHD

Tak for jeres svar

Håber snart denne fase er ovre

Rigtig god weekend

Anmeld

4. juli 2013

Chili

CHD skriver:

Jeg ved godt tråden er meget gammel men prøver lige alligevel
Hvornår blev det bedre? Hvis det er blev bedre min søn på 8 mdr er også sådan karter rundt i sengen! Han er dog rigtig ked af det og skriger flere gange om natten hvor intet virker.. Forstår det simpelthen ikke! Han har altid sovet vildt godt! Øv håber snart det går over..

Anmeld

4. juli 2013

Merii

Chili skriver:

Jeg ved godt tråden er meget gammel men prøver lige alligevel
Hvornår blev det bedre? Hvis det er blev bedre min søn på 8 mdr er også sådan karter rundt i sengen! Han er dog rigtig ked af det og skriger flere gange om natten hvor intet virker.. Forstår det simpelthen ikke! Han har altid sovet vildt godt! Øv håber snart det går over..

Følger lige med da min søn er præcis på samme måde Han er 8 mdr om en uge og leger i sengen i flere timer og kl kan godt blive 22 indtil han giver op.

Anmeld

4. juli 2013

Chili

Merii skriver:

Følger lige med da min søn er præcis på samme måde Han er 8 mdr om en uge og leger i sengen i flere timer og kl kan godt blive 22 indtil han giver op.

Det lyder bekendt! Og vågner 3-4 gange om natten og skriger! Han har sovet igennem siden han var 2 måneder og han er bare så ulykkelig! Det eneste der hjælper er at tage ham med ind i seng også vil han kun! Ligge på mit bryst og sove det er altså hårdt i længden... Han har været sådan her en uge nu.. Håber snart det bliver bedre

Anmeld

5. juli 2013

Merii

Chili skriver:

Det lyder bekendt! Og vågner 3-4 gange om natten og skriger! Han har sovet igennem siden han var 2 måneder og han er bare så ulykkelig! Det eneste der hjælper er at tage ham med ind i seng også vil han kun! Ligge på mit bryst og sove det er altså hårdt i længden... Han har været sådan her en uge nu.. Håber snart det bliver bedre

Kan godt forstå at det er hårdt, her har det varet rigtig længe flere måneder.

Når vi skal putte ham kl. 19 får han sin flaske og bliver lagt i vores seng (har altid sovet i vores seng) hvor jeg ligger mig ved siden af ham, han rokker på alle fire, kravler, sidder, griner højt, klapper og jeg ved ikke hvad

kl. ender med at blive 22 og han er overtræt og græder derefter bliver vi nød til at vugge ham og så sover han og vågner igen kl. 6, skal lige siges at han sover meget dårligt om dagen, max en halv time af gangen og det har han gjort siden han var 4 måneder. Jeg er nærmest smadret og ved ikke om det bliver bedre da det har varet så lang tid 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.