Jeg har en søn på 8 mdr., der simpelthen nægter at falde til ro i hans seng når han bliver puttet om aftenen. Han er ikke ked af det, men ligger og sparker dynen af, leger med sutten, rokker på alle 4, vender og drejer sig og snakker, snakker og snakker!!!
Vi har en gæsteseng på hans værelse ved siden af hans seng og når der er blevet sunget og sagt godnat, plejer jeg at lægge/sidde mig og vente på at han falder til ro. Flere gange er jeg selvfølgelig henne ved ham(uden at snakke med ham) for at lægge hans dyne på ham igen og lægge ham ordentlig i sengen. Sådan har det været et par mdr. og det tager ca. ½ time hver aften. Det kunne jeg godt leve med, men nu har han den sidste uge eller 2 sovet rigtig dårligt om natten også. Jeg har de sidste 4 nætter været oppe 7-8 gange, hvor han har været lysvågen og nogle gange står og rokker på alle 4 i tremmesengen. Jeg er meget konsekvent i forhold til IKKE at tale med ham om natten, og jeg overgiver mig heller ikke og begynder på natflasker igen.
Er der andre, der har oplevet det samme i den alder? Han sover super om dagen i hans barnevogn, og skal ikke gåes i søvn eller noget.
Knus en meget træt mor, der ellers lige syntes at alt gik som det skulle
Anmeld