Fjernelse af pigmentfejl

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.854 visninger
3 svar
0 synes godt om
17. marts 2011

Anonym trådstarter

Efter min graviditet har jeg fået lidt pigmentfejl, blandt andet er jeg blevet mørk lige over min overlæbe, så det ligner, at jeg har overskæg. Det er så trist og ser ikke ud til at forsvinde. Er der nogle som ved, om man kan komme af med sådan en pigment fejl, eller om jeg bare må acceptere, at sådan ser jeg ud nu, trist...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2011

LISBETH:-)

Anonym skriver:

Efter min graviditet har jeg fået lidt pigmentfejl, blandt andet er jeg blevet mørk lige over min overlæbe, så det ligner, at jeg har overskæg. Det er så trist og ser ikke ud til at forsvinde. Er der nogle som ved, om man kan komme af med sådan en pigment fejl, eller om jeg bare må acceptere, at sådan ser jeg ud nu, trist...

Læser lige med da jeg har nøjagtig samme irriterende problem

Anmeld

18. marts 2011

FrkDitte

Jeg har selv pigmentfejl, har dog ikke været gravid, men p-piller kan også være årsagen til det.. Jeg har fået at vide at det hedder hyperpigmentering. Der findes cremer som skulle have en vis effekt..(jeg har dog endnu ikke prøvet nogen med særlig effekt) Og man kan få en slags laserbehandling mod det også. Sidstnævnte har jeg endnu ikke prøvet.

Jeg har et område midt i panden og lidt over næsen plus en tynd linje langs læberne, det ser lidt ud som jeg har fået optegnet en ujævn linje..

Det bliver værre om sommeren hos mig..lige nu er det slet ikke så slemt, jeg lægger knap mærke til det, og da jeg bruger selvbruner "gemmer" det det lidt.. De anbefalder godt nok at man ikke bruger selvbruner, men lader ikke til at forværre det.

Brug solcreme!

Knus D.

Anmeld

18. marts 2011

CHD

Hvor længe siden er det du var gravid?

Havde de vildeste pigmentforstyrrelser i hele panden under min graviditet, men de er altså helt væk nu, og forsvandt 2-3 mdr. efter jeg havde født.

Jeg har i forvejen en smule pigmentforstyrrelse på hagen, og min mor har også, så jeg var så bange for at det blev permanent. Jeg var også super god til at bruge minimum faktor 30 solcreme, men fordi det var pga. hormoner hjalp det ikke noget.

Håber det ligesom hos mig blot er hormonelt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.