Hvorfor er det at der er så lorte meget forskel på forældres opfattelse af hvad der er rigtig og forkert...
Min store datter var inviteret til fødselsdag hos hende klasseveninde. I invitationen stod der at barnet ville tage pigerne med hjem fra skole hvor efter de skulle i biograffen.. Fair nok...
Forløbet af fødselsdagen ændrede sig dog drastisk...
Sarah kom hjem og fortalte at pigens mor var kommet ned til skolen med penge til pigerne, så de kunne komme i bio... De havde været over i Netto og købt nogle popkorn og sådan lidt til at hygge sig med, hvorefter moderen var gået hjem med pigens lillebror. Pigerne havde så siddet udenfor og spist lidt guf og ventet på biograffen åbnede så de kunne se film... 
Jeg blev dybt forarget over at der slet ikke havde været noget opsyn med tøserne, de er 10 og 11 år... Jeg skriver så til pigens moder og ytre at jeg slet ikke er ok, med at de bare har løbet rundt alene nede i byen, og at Sarah ikke har så frie tøjler... Hendes svar er så bare at det var slet ikke meningen at dagen skulle forløbe sådan men at hendes lille dreng var blevet syg og desuden havde brækket kravebenet...
Jeg tænker bare "Whaaat",,
det er sQ da ikke en årsag... og kommenterede at man så måtte bruge sit netværk, til enten den lille eller de store... og hvis ikke man havde et brugbart netværk, måtte man jo aflyse eller udsætte dagen..
Man kan da ikke med ansvar over for andres børn bare lade dem fise rundt som det passer dem, uden at oplyse at det er det man har tænkt sig...
Øv haaa er gal i hoved over det... og ved at den anden deltagers mor også er sur over det... (de var kun tre inviterede, en syg) 
Anmeld